Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@12:01:01 GMT

سفر محرمانه هيئت اسرائيلي به واشنگتن

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۲۹۶۸

سفر محرمانه هيئت اسرائيلي به واشنگتن

خبرگزاری آریا- رسانه‌های عبری زبان از سفر محرمانه یک هیئت اسرائیلی برای بررسی محاکمه مسئولان این رژیم در دیوان کیفری بین‌المللی پرده برداشتند.
به گزارش خبرگزاری آریا، شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان فاش کرد که یک هیئت اسرائیلی به شکل محرمانه به آمریکا سفر کرده است.
طبق این گزارش، اعضای هیئت مذکور برای بررسی مسأله محاکمه رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل ارتکاب جنایت جنگی علیه فلسطینی‌ها به واشنگتن سفر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیوان کیفری بین‌المللی پیشتر اعلام کرده بود که تصمیم گرفته تحقیقات مقدماتی درباره جنایات جنگی را که توسط اسرائیل انجام شده است، آغاز کند.
در همین راستا، فاتو بن‌سودا، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی تأکید کرد که اسرائیل در سال 1967 در سرزمین‌های فلسطین اشغالی مرتکب جنایت جنگی شده است.
وی افزود: بررسی مقدماتی در فلسطین انجام شده است و برای شروع تحقیقات دلایل منطقی داریم.
دیوان کیفری بین المللی از قضات خواسته است که پرونده تحقیق رسمی در این زمینه را آغاز کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سفر محرمانه هیئت اسرائیلی دیوان کیفری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم

ریاست جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد که کشورش از نزدیک تحقیقاتی را دنبال می‌کند که ممکن است طی آن دیوان بین‎المللی کیفری «لاهه» حکم بازداشت نخست وزیر رژیم صهیونیستی را صادر کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « وینسنت ماگونیا» سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای جنوبی در یک نشست مطبوعاتی گفت: این کشور انتظار دارد دیوان بین المللی کیفری طی هفته جاری حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را صادر کند.

وی تصریح کرد: آفریقای جنوبی تحولات‌های مربوط به حکم بازداشت احتمالی نتانیاهو را از نزدیک دنبال می‌کند و از هرگونه مداخله  نهادهای مرتبط با حمایت از قوانین بین‌المللی و تامین امنیت جان شهروندان در این زمینه  استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای جنوبی با تاکید بر پایبندی کشور به اصول حقوق بین‌الملل اظهار داشت: ما معتقدیم هیچ فرد یا کشوری نباید فراتر از قوانین بین المللی باشد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی یکشنبه هفته جاری با انتشار بیانیه‌ای صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی کیفری علیه مقامات بلندپایه این رژیم را شائعه خواند.

کدامیک از سران صهیونیست تحت تعقیب دادگاه لاهه قرار می‌گیرند؟

رسانه‌های عبری به تازگی گزارش هایی را در خصوص احتمال صدور حکم بازداشت نخست وزیر، وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرده‌اند.

به رغم اینکه دیوان بین‌المللی کیفری از رژیم صهیونیستی خواسته است اقدامات فوری را برای توقف نسل کشی در غزه انجام دهد اما حملات نظامیان این رژیم به نوار غزه همچنان ادامه دارد و شهروندان این باریکه همچنان در محاصره به سر می‌برد و از دسترس به آب، مواد غذایی و دارویی محروم هستند.

در جریان حمله نظامیان صهیونیستی به غزه بیش از 34 هزار و 470 نفر شهید و افزون بر 77 هزار تن مجروح شده‌اند که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و این در حالی است که از جمعیت دوملیون و 500 هزار نفری غزه نزدیک به دو میلیون نفر آنان آواره شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • نتانیاهو، پریشان‌تر از همیشه
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • دیوان بین‌المللی کیفری از اظهارنظر درباره موضوع حکم بازداشت نتانیاهو خودداری کرد
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد