Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از خوانندگان ایرانی با حضور در فستیوال پادشاهی عربستان ثابت کردند که به خاطر دریافت دستمزدهای بیشتر حاضرند به هر چیزی پشت کنند. ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جشنواره زمستانه «طنطوره» از 19 دسامبر 2019 در عربستان سعودی آغاز شده و تا 7 مارس سال جاری ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره بخشی از اجراهایش را با عنوان «کنسرت ترانه‌های فارسی» در دو شبِ پنجم و ششم مارس یعنی پنجشنبه و جمعه – 15 و 16 اسفند 1398 به خوانندگان ایرانیِ مقیم خارج اختصاص داده است.

در شب اول، چهار خواننده لس‌آنجلس نشین به اجرای برنامه پرداختند و در شب دوم نیز سه‌نفر دیگر از آنان به صحنه رفتند.
این اتفاق در نگاه نخست رویدادی هنری است که شعارش هم «موسیقی بدون مرز» است. اما چرا کشور عربستان دو شب از اجراهایش را به خوانندگان ایرانی اختصاص می‌دهد که همه آنها با پروازهای اختصاصی به شهر کهن العلا در شمال غربی عربستان رفته‌اند؟

موسیقی بدون مرز یا خیانت بدون مرز!

نخستین پرسشی که در این میان مطرح می‌شود این است که آیا عربستان مقبولیت لازم برای ارائه دادن شعار «موسیقی بدون مرز» را دارد؟
جنایت‌های رژیم سعودی در سال‌های گذشته علیه مردم یمن بر کسی پوشیده نیست و این کشور به هیچ وجه نمی‌تواند پشتِ زیبایی‌های هنر موسیقی، چهره‌ی واقعی‌اش را پنهان کند. در چند سال گذشته رژیم صعودی هزاران یمنی را بی‌خانمان کرده و کودکان بسیاری را به کام مرگ فرستاده است. اکنون این رژیم می‌خواهد با برگزار کردن پروژه‌های هنری چهره‌ی واقعی‌اش را در پشت زیبایی‌های هنر پنهان کند؛ اما دنیای امروز دیگر جایی برای این فریبکاری‌ها ندارد...

به خاطر یک مشت دلار بیشتر

پرسش دوم را باید با خوانندگانی مطرح کرد که حاضر شده‌اند در فستیوالی شرکت کنند که متعلق به کشوری است که در سال‌های گذشته از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به ایران و ایرانی فروگذار نکرده است.
آیا خوانندگان ایرانیِ شرکت‌کننده در فستیوال «طنطوره» از خود نپرسیدند که کجا می‌روند؟ این خوانندگان از خود نپرسیدند که چرا باید به عربستانی بروند که تمام سیاست‌هایش ضد ایران است؟

خوانندگان ایرانی که به فستیوالِ «طنطوره» رفته‌اند، در سال‌های گذشته بارها و بارها خود را عاشق ایران و ایرانی معرفی و در پُزهای روشنفکرانه تلاش کرده‌اند تا چهره‌ای حق به جانب از خود به نمایش بگذارند. اما اکنون شاهدیم که خودشان به دعوت کشوری جواب مثبت داده‌اند که دشمن ایران و ایرانی در منطقه است.
آیا همکاری با کشوری که دشمن اصلی ایران است، خیانت به ایران و مردم ایران محسوب نمی‌شود؟

همگان می‌دانند که دشمنی رژیم عربستان با مردم ایران، فارغ از حاکمیت‌های امروز است. یعنی آنها نه با جمهوری اسلامی که با ایران و ایرانی دشمنند.
جالب این است که تمام اجراهای مربوط به دو شبِ موسیقی فارسی در فستیوالِ «طنطوره» در شبکه‌های فارسی زبان تحت حمایت مالیِ عربستان پخش می‌شوند.

چرا در عربستان ترانه «خلیج فارس» را نخواندید

این خوانندگان ایرانی از خودشان نپرسیدند که چرا باید به کشوری بروند که تمام تلاشش را کرد تا نام «خلیج فارس» را به «خلیج عربی» تغییر دهد. همین یک مسئله برای هر ایرانیِ وطن دوستی کافی است تا حاضر به حضور در جشنواره‌ی پادشاهیِ رژیم سعودی نشود.

از یکی از این خوانندگان باید بپرسیم که چرا در کنسرتِ عربستان قطعه‌ی «خلیج فارس» را نخواند؟ معروف است که او در تمام کنسرت‌هایش که برای ایرانیان برگزار می‌کند، همواره قطعه‌ی «خلیج فارس» را می‌خواند. اما آیا ایرانیان از این پس شعارهای وطن پرستیِ او را باور می‌کنند!

آیا جز این است که عربستانی‌های چنین اجازه‌ای به او نداده‌اند؟

شنیده شده که مسئولان برگزار فستیوالِ طنطوره، خوانندگان ایرانی را مجبور کرده‌اند تا در هر جای قطعه‌هایشان، نامی از «پرشین» هست، آن را حذف کنند.
مگر پای چه رقمی از دستمزد در میان بوده که خوانندگان ایرانیِ خارج‌نشین حاضر به زیرپاگذاشتنِ تمام این ارزش‌ها شده‌اند؟

شعار رژیم عربستان دوستی بین مردم و کشورها است اما عملش جنایت در یمن

در بیانیه مطبوعاتی فستیوال «طنطوره» روی تکیه بر معرفی فرهنگ شرق به غرب و ایجاد ارتباط و دوستی بین مردم و کشورها از طریق اجرای مراسم فرهنگی تأکید شده است.
در این بیانیه اما مسئولان عربستانی هیچ اشاره‌ای به جنایت‌هایشان در یمن نکرده‌اند. به راستی که عاقلانِ جهان به خوبی می‌دانند که این فعالیت‌های کشور عربستان چیزی جز، تلاشی بیهوده برای پاک کرده چهره مخدوش این کشور نیست.

حضور هنرمندان غربی در یکی دو سال گذشته در رویدادهای هنری کشور عربستان، هیچ علتی جز دلارهای نفتی ندارد. هنرمندان غربی به خوبی می‌دانند که در عربستان چه خبر است و سیاست‌های این کشور چیست. آنها تنها برای دریافت دستمزد بیشتر پیشنهادهای عربستان را قبول می‌کنند. توجه کنیم که کشور عربستان معمولاً با کشورهای غربی دشمنی ندارد و حتی به آنها باج هم می‌دهد.

اما عربستان در سال‌های گذشته به شدت علیه ایران فعالیت‌های سیاسی داشته و دارد. اینکه هنرمندی ایرانی قبول کند به فستیوال پادشاهیِ عربستان برود، و در عین حال دم از وطن‌پرستی و عشق به میهن و خلیج فارس بزند، شاید چندان پذیرفتنی نیست. 

انتهای پیام/

 

 

R33357/P/S4,40/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خوانندگان ایرانی سال های گذشته ایران و ایرانی کشور عربستان خلیج فارس بدون مرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هدفگذاری صادرات کالا‌های غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیارد و صد میلیون دلار بود که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار محقق شد که دو برابر سال قبل از آن بود..

عادل شهرزاد افزود: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۳ بیش از ۴ میلیارد دلار است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیشترین صادرات در بخش صنعت و معدن، شامل فلزات معمولی مانند فولاد، موادمعدنی، و محصولات کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

بیشتر بخوانید؛ صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر

خلیل قاسمی افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی و عمان بیشترین مقصد صادرات کالا‌های غیرنفتی هرمزگان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان افزود: با افزایش واحد‌های تولیدی - صنعتی و معدنی در استان و زیرساخت‌ها، هدفگذاری امسال نیز محقق می‌شود.

دیگر خبرها

  • مورینیو: به خاطر رم پیشنهاد پرتغال و عربستان را رد کردم
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط