Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاملات بازار سرمایه در نخستین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار ۵۹۷۸ واحد کاهش یافت.

شاخص کل بازار سرمایه با ۵۹۷۸ واحد ریزش به رقم ۵۴۹ هزار و ۱۸۸ واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۱۷۶۴ واحد سقوط به ۱۸۴ هزار و ۵۰۱ واحد رسید.
در بازار امروز ۸۴۲ هزار معامله انجام شد که ۴۸ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال ارزش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه‌ گذاری غدیر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و بورس اوراق بهادار تهران، معدنی و صنعتی گلگهر و بورس کالای ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در بازار گذاشتند.
بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان نمادهای پربیننده بورس بودند.
شاخص کل فرابورس نیز ۶۲ واحد ریزش داشت و به رقم ۷۰۴۱ واحد رسید.
معامله‌گران در این بازار ۷۷۹ هزار معامله انجام دادند که ۲۴ هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال ارزش داشت.
در این بازار سنگ آهن گوهر زمین، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، فولاد هرمزگان جنوب، پالایش نفت لاوان و مدیریت انرژی امید تابان هور نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در فرابورس گذاشتند.
سهامی ذوب‌آهن اصفهان، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی، گروه صنایع کاغذ پارس، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، صنایع ماشین‌های اداری ایران، زرین معدن آسیا و س‌. توسعه و عمران استان کرمان لیست نمادهای پربیننده فرابورس را تشکیل دادند.   ایسنا برچسب ها: بازار سرمایه ، شاخص کل بورس ، شاخص کل فرابورس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار سرمایه شاخص کل بورس شاخص کل فرابورس پالایش نفت واحد رسید شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۳۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، برزو حق شناس، کارشناس و فعال بازار سرمایه در رابطه با فلسفه بازارگردانی و مخالفت یا موافقت با این موضوع بیان کرد: بنده قصد ندارم به این موضوع به عنوان یک دیدگاه صفر و صد نگاه کنم. در مجموع، اگر بخواهیم بگوییم که بازارگردانی از سال ۹۹ به بعد برای بازار سرمایه مفید یا مضر بوده است؟ باید به این نکته توجه کرد که بازارگردانی در مقاطعی، نقدشوندگی بازار را بالا برده و اجازه داده است افرادی که قصد خروج از بازار و یا ورود به آن را داشته‌اند این کار را انجام دهند و این موارد از جمله محاسن بازارگردانی محسوب می‌شوند، ولی در مجموع، اگر بخواهیم مزایا و محاسن آن را کنار هم بگذاریم به نظر بنده، بازارگردانی به ضرر بازار سرمایه بوده؛ به‌طوری که بیشتر به بورس ضربه زده است تا این‌که بخواهد برای آن کمک‌کننده باشد و برای این موضوع، دلایل خاص خودم را دارم. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J3A

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است