Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشر اطراف کتاب " پیاده ها" را با ترجمه محمد جباری منتشر کرد. ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انتشارات اطراف ترجمه ای از کتاب "پیاده‌ها" رمانی بر اساس جنبش مدنی سیاه پوستان در آمریکا نوشته جان لوییس و اندرو ایدین را با ترجمه محمد جباری منتشر و روانه بازار نشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیاده‌ها روایت مصوری مبتنی بر ماجراهای واقعی است که از جنبش حقوق مدنی و مبارزات سیاه‌پوستان آمریکا برای آزادی و برابری سخن می‌گوید. داستان واقعی، مهیج و متفاوتی که از روزهای نخست شکل‌گیری این جنبش آغاز می‌شود و سرگذشت پرفراز و نشیب آن را از زبان جان لوییس – یکی از رهبران جنبش و نماینده‌ی کنگره – نقل می‌کند.

کتاب "دماغ مترسک" منتشر شد«موش سر به هوا»، کتاب جدید فرهاد حسن‌زاده منتشر شد

از مهم‌ترین ویژگی‌های بصری پیاده‌ها تصاویر سیاه و سفید واقع‌گرایانه و در عین حال متفاوت نیت پاول است که برای مخاطبان آشنا به تصویرسازی‌های اغراق‌آمیز کمیک‌های مارول و دی‌سی، تازه و متفاوت است. تصاویری با سایه‌روشن‌ها و سبک بصری خاص که حال‌و‌هوای پرتبعیض و تنش آن سال‌های پرالتهاب در تاریخ آمریکا را به خوبی منتقل می‌کند. نیت پاول که یکی از شناخته‌شده‌ترین طراحان گرافیک‌ناولِ  آمریکاست، از کوچک‌ترین جزئیات مستند در تصاویر نگذشته و با چنان دقتی صحنه‌های تاریخی را بازسازی کرده که وقت خواندن کتاب به نظر می‌آید فیلم مستندی از آن روزها را تماشا می‌کنیم. 

کتاب پیاده‌ها سال‌هاست که جای ثابتی در فهرست‌های مختلف برترین‌ها دارد و جوایز معتبر و متعددی مثل جایزه‌ کتاب ملی آمریکا، جایزه‌ی ویل آیزنر (جایزه‌ی ویژه‌ی کتاب‌های مصور) و جایزه‌ی رابرت اف کندی را از آن خود کرده است.

نشر اطراف کتاب "پیاده‌ها" را با تصویرگری نیت پاول در  560 صفحه منتشر کرده است.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کتاب و ادبیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات کتاب و ادبیات پیاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند


آقای اسماعیل جانعلی پور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: بخش خارجی نمایشگاه کتاب تهران با حضور بیش از ۵۰ ناشر به صورت مستقیم و کتاب‌های صد ناشر در قالب اعطای نمایندگی جدیدترین آثار منتشر شده در جهان را عرضه می‌کند.
وی گفت: بررسی و ارزیابی کتاب‌ها از ماه‌ها قبل شروع شده که پس از تسهیل ورود کتاب‌ها از مبادی گمرکی، غرفه‌ها به ناشران تحویل شد.
مدیر کمیته ناشران خارجی گفت: ناشران خارجی از ۱۵ کشور به صورت مستقیم حضور دارند و برخی دیگر در بخش بین الملل نمایشگاه به ارائه محصولات خود پرداخته اند.
آقای جانعلی پور افزود: ما تلاش کردیم این کتاب‌ها از میان آثار منتشر شده ده سال اخیر باشد و کتاب‌های جدیدتر که در پنج سال گذشته منتشر شده است تخفیف بیشتری دارد.
وی گفت: کتاب‌های جدیدی که در بخش مجازی ارائه می‌شود نیز از یارانه بیشتری برخودار است.
نمایشگاه کتاب در این دوره با ارائه بیش از پنجاه هزار عنوان کتاب در بخش خارجی نسبت به دوره قبل برگزاری آثار بیشتری ارائه کرده است.
دو شب گذشته نیز ۲۴ تن کتاب از کشور‌های عربی به نمایشگاه کتاب رسیده است.
سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند