Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید امیر حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه انتشار ویروس کرونا بر روی بازار و همه محصولات کشاورزی آثار منفی داشته است اظهار داشت: تولیدکنندگان گل رز در استان بیشترین خسارت ها را از انتشار ویروس کرونا دیده اند.

وی بیان کرد: امکان صادرات گل رز هلندی به خارج از کشور نیست و بازار فروش در استان تهران به عنوان مقصد اصلی فروش این محصول بسیار ضعیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی یاسوج تاکید کرد: قیمت هر شاخه گل رز هلندی که پیش از این در روز مادر یا روزهای خاص تا ۱۵ هزار تومان هم رسیده بود هم اکنون به شاخه ای یکهزار تا یکهزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته است.

حسینی تاکید کرد: قیمت هر شاخه گل رز هلندی در زمان عادی سه تا چهار هزار تومان به فروش می رسد.

وی تصریح کرد: ادامه این روند امکان خانه نشین شدن تعدادی از کارگران فعال در گلخانه های تولید گل رز کهگیلویه و بویراحمد را به دنبال خواهد داشت.

سالیانه بیش از ۲۰ میلیون شاخه گل رز هلندی در کهگیلویه و بویراحمد صادر می شود که بخش عمده ای از آن در بازارهای تهران به فروش می رسد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی یاسوج بیان کرد: تولید کنندگان محصولات گلخانه ای چون گوجه فرنگی هم به دلیل اخلال در صادرات پس از انتشار ویروس کرونا نیز خسارت های زیادی دیده اند.

حسینی از مسئولان خواست با اقدام هایی مانند کمک های بلاعوض، بخشودگی های مالیاتی یا بیمه ای به تولید کنندگان فعال در این حوزه ها کمک کنند.

سالانه ۹۱۰ هزار تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

این استان با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

تاکنون ۶ بیمار مبتلا  به ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.

بیمارستان شهید جلیل یاسوج برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در این استان اختصاص یافته است.

موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور  ۴ هزار و ۷۴۷ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۲۴ نفر رسیده و همچنین ۹۱۳نفر بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد کهگیلویه و بویراحمد ویروس کرونا گل رز هلندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۳۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول هیئت کوهنوردی باشت گفت: در این صعود که دو روز به طول کشید ، ۴۰۰ کوهنورد از سراسر استان حضور داشتند.
قلی پور افزود: این کوهنوردی به مناسبت گرامیداشت اجلاسیه شهدای باشت و همچنین دومین کنگره ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت.

دیگر خبرها

  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو