Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@06:07:26 GMT

شناسایی جمعیت جدیدی از دلفین گوژپشت در بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۴۲۱۴

شناسایی جمعیت جدیدی از دلفین گوژپشت در بوشهر

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: جمعیت جدیدی از دلفین گوژپشت اقیانوس هند در آب‌‎های بندر رستمی این استان شناسایی شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ فرهاد قلی نژاد، روز شنبه در نشست بررسی وضعیت دلفین‎ها در آب‎های بوشهر افزود: گروه تحقیقاتی موسسه طرح سرزمین با حمایت مالی شرکت پتروشیمی نوری از اسفند ماه ۱۳۹۲ تاکنون  جمعیت دلفین‌های گوژپشت اقیانوس هند را با گشت‌های دریایی مستمر در پارک ملی دریایی دی ر- نخیلو و منطقه حفاظت شده مند مشاهده کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در گشت دریایی  ۲۹ بهمن ماه امسال طبق نقشه و برنامه ریزی، بندر رستمی بصورت کامل مورد بررسی قرار گرفت و پس از انجام  ارزیابی‌ها مشخص شد که گونه مشاهده شده دلفین گوژپشت اقانوس هند بوده‌است.

مدیر پروژه حفاظت از دلفین گوژپشت در استان بوشهر اظهارداشت: در این پایش بیش از ۱۵ دلفین مشاهده شد که اعضای تیم تحقیقاتی موسسه طرح سرزمین گروه‌های مشاهده شده را که شامل مادر و فرزند، نابالغ و بالغ ها در کنار یکدیگر  بودند، ضبط و ثبت کردند.

نازنین محسنیان افزود: پس از بررسی تصاویر گرفته شده از این افراد و مقایسه آن با دلفین‌های منطقه نخیلو و مشاهده نشدن دلفین مشترک در این دو منطقه اعلام شد  که گروه‌های دلفین تازه مشاهده شده جمعیت جدیدی در سواحل استان بوشهر است.

وی اظهار کرد: با این وجود نسبت به جمعیت قبلی دارای آثار تهدید از عوامل انسانی بیشتری روی بدن‌شان دیده شد که برای رسیدن به قطعیت نیاز به بررسی بیشتر وجود دارد.

محسنیان یادآور شد: این خبر خوشایندی است که نشان از گسترش پراکندگی این گونه در آب‌های خلیج فارس در استان بوشهر است.

دلفین گوژپشت اقیانوس هند از سال ۲۰۱۵ به عنوان  گونه در معرض خطر انقراض(EN) در لیست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست (IUCN)قرار گرفته است و به واسطه حضورش در زیستگاه ساحلی با عمق کمتر از ۲۵ متر به شدت در معرض تهدید عوامل انسانی مانند ادوات صیادی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست بوشهر دلفین دلفین گوژپشت استان بوشهر مشاهده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

به دلیل استقبال گروه‌های مردمی و استان‌های سراسر کشور، و با موافقت رییس ستاد ملی جمعیت مهلت ارسال در بخش‌های هفت گانه این جشنواره تمدید شد.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار «سهم من از جوانی ایران» برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • همکاری دلفین‌ها با ماهیگیران + فیلم
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان