Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اظهار کرد: زبان اشاره به برنامه‌های آموزشی شبکه آموزش اضافه خواهد شد. تاریخ انتشار: 14:48 - 17 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۳۶۲۹

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سید جواد حسینی با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی به ۷ طیف تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: اغلب دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به دلیل اینکه سیستم ایمنی ضعیفی دارند خطر بیشتری متوجه آن‌ها است و باید از حضور در اجتماعات پر خطر پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در راستای پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا با مناسب سازی دستورالعمل وزارتی دستورالعملی ویژه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به مدارس ارسال شده است، خاطرنشان کرد: مدرسه به لحاظ حضور دانش آموزان تعطیل است، اما مدرسه بیشتر از همیشه باز است و این ایام فرصتی است که از بستر فناوری‌های نوین و مدرسه مجازی، آموزش را پر رونق به خانه‌ها ببریم و خانواده‌ها را در امر تعلیم و تربیت مشارکت دهیم.

بیشتر بخوانید:  برگزاری آزمون مدارس استعداد‌های درخشان به تعویق افتاد

حسینی با بیان سه کارگروه آموزش بهداشت و سلامت و استفاده از فناوری‌های نوین، درسه سطح ستادی، استانی و مدارس برای اجرایی کردن دستورالعمل و رصد و پیگیری تشکیل شده است، گفت: شبکه‌ای از نیروی انسانی نیزایجاد شده است و وظیفه این شبکه پیگیری امر آموزش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در مدارس است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه دانش آموزان استثنایی به لحاظ بهره هوشی به دو دسته تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: دانش آموزانی که از هوش عادی برخوردار هستند علاوه بر استفاده از آموزش‌های مجازی از برنامه‌های شبکه آموزش استفاده می‌کنند و از روز شنبه نیز زبان اشاره به برنامه‌های آموزشی شبکه آموزش اضافه خواهد شد.

وی در پایان گفت: برای نابینایان نیز کتاب‌های صوتی تولید شده و در اختیار آنان قرار گرفته است و پیگیری امر آموزش دانش آموزان با بهره هوشی پایین تراز طریق آموزش‌های در منزل، آموزش فرد به فرد، آموزش‌های مجازی و درس افزار‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسینی زبان اشاره دانش آموزان شبکه آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود

استاندار همدان گفت: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین بزرگداشت مقام معلم باحضور استاندار همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان و فرهنگیان در فامنین برگزار شد.

این آیین در راستای تجلیل و تکریم از مقام شامخ معلم باحضور 750 نفر از فرهنگیان این شهرستان (600 شاغل و 150 بازنشسته) برگزار شد.

استاندار همدان در این مراسم در سالن جلسات آموزش و پرورش شهرستان فامنین با تاکید بر اینکه اگر کشوری به سوی پیشرفت قدم بردارد، باید در آموزش‌و‌پرورش سرمایه‌گذاری کند اظهار داشت: معلمان جایگاه و نقش اثرگذاری در زندگی دانش آموزان دارند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) با این عنوان که "هرکس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا بنده خود کرده است" گفت: همین جمله مهم و ارزشمند جایگاه والای معلم را بر همگان آشکار می‌سازد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش نسلی همانند 36 هزار دانش‌آموز شهید و 4 هزار معلم شهید را تحویل جامعه می‌دهد که در راه ایران‌ و انقلاب اسلامی جان خود را هدیه کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش محلی است که می‌تواند بین دانش‌آموزان تعادل ایجاد کند عنوان کرد: سطح فرهنگ‌، بینش‌ و ارزش‌ها در خانواده‌ها متفاوت است و دانش‌آموزان با ورود به مدرسه دلبستگی و وابستگی‌های دینی، ملی، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی را نهادینه و منتقل می‌کنند.

قاسمی فرزاد از حضور خیران در ساخت مدارس تقدیر کرد و در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: دولت توان و تلاش خود را برای تقویت آموزش‌و‌پرورش در زمینه‌ ارتقای محتوا با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و توسعه زیرساخت‌ها به کار بسته است.

‌انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد