Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان بوشهر از آغاز تولید روزانه افزون بر ۵ هزار عدد ماسک برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در کارگاه‌های آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خبر داد. ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالمجید دراهکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام راهکارهای لازم در پیشگیری از کرونا در استان بوشهر اندیشیده شده است اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد کرونای استان و به دستور استاندار بوشهر از کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در تامین نیاز جامعه  به ماسک استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز خط تولید ماسک در بوشهر افزود: در راستای حفظ سلامت مردم و پیشگیری از ویروس کرونا توسط بانوان مهارت آموخته و مربیان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای روزانه تعداد 5 هزار عدد ماسک در کارگاه خیاطی آموزشگاه‌های آزاد فنی وحرفه‌ای شهرستان‌های بوشهر،کنگان،دشتستان، دیر و دیلم آماده و تحویل دانشگاه‌های علوم پزشکی برای استریل کردن آن می‌شود.

دراهکی افزود: این فعالیت خیرخواهانه در کارگاه تولیدی مهارت محور و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود و دیگر مراکز آموزش فنی وحرفه ای در شهرستان‌های دشتی و جم  نیز این فعالیت را به‌زودی آغاز می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر از افزایش تولید روزانه 14 هزار ماسک خبر داد و تصریح کرد: طرح تولید ماسک در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر استان صورت می‌گیرد و با راه‌اندازی کارگاه‌های جدید تولید ماسک به روزانه 14 هزار در سطح استان خواهد رسید.

تولید ماسک در استان بوشهر روزانه به 30 هزار عدد افزایش می‌یابدعرضه مواد ضدعفونی ‌در بازار استان بوشهر افزایش می‌یابدکارگاه‌های تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک در بوشهر فعال شد+تصاویر

وی بیان کرد: در این کارگاه که زیر نظر کارشناسان حوزه بهداشت و با رعایت تمام اصول بهداشتی فعال است، روزانه 5000 ماسک تولید می‌شود. 

انتهای پیام/190/ش

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش فنی و حرفه ای تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۵۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: با کسب مهارت ها و دانش جدید از طریق آموزش، کارگران می توانند صلاحیت های خود را افزایش دهند و شانس پیشرفت شغلی خود را در سازمان خود یا در بازار کار افزایش دهند. - اخبار اقتصادی -

علی حسین شهریور، معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: آموزش مهارت ها به طور کلی هم برای موفقیت فردی و هم برای موفقیت واحدهای تولیدی و خدماتی ضروری است، چراکه کارگران را قادر می سازد تا رقابتی باقی بمانند، بهترین عملکرد خود را داشته باشند و به موفقیت کلی کسب و کار کمک کنند

وی افزود: مهارت افزایی کارگران دلایل مهمتری هم دارد که از جمله آن می‌توان به بهبود عملکرد شغلی اشاره کرد؛ آموزش مهارت ها به کارگران کمک می‌کند تا دانش و توانایی های لازم را برای انجام کارشان به طور موثرتر و کارآمدتر توسعه دهند.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پیشرفت شغلی را از دیگر دلایل ضرورت مهارت‌‌افزایی دانست و گفت: با کسب مهارت ها و دانش جدید از طریق آموزش، کارگران می توانند صلاحیت های خود را افزایش دهند و شانس پیشرفت شغلی خود را در سازمان خود یا در بازار کار افزایش دهند.

شهریور با بیان اینکه "مهارت افزایی کارگران به افزایش بهره‌وری می‌انجامد"، اذعان داشت: آموزش می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری شود، زیرا کارگران در نقش‌های خود مهارت بیشتری پیدا می‌کنند و برای مقابله با چالش‌هایی که در کار روزمره با آن‌ها مواجه هستند، مجهزتر می‌شوند.

وی ادامه داد: انطباق پذیری نیز به‌دنبال افزایش مهارت حاصل می‌شود؛ آموزش مهارت ها به کارگران کمک می کند تا با آخرین روندهای صنعت، فناوری ها و بهترین شیوه ها به روز بمانند و به آنها اجازه می دهد با محیط های کاری در حال تغییر و الزامات شغلی در حال تحول سازگار شوند.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، روحیه و مشارکت کارکنان را از نتایج مهارت افزایی دانست و گفت: سرمایه گذاری در آموزش مهارت ها به کارکنان نشان می دهد که سازمان آنها برای توسعه و رشد آنها ارزش قائل است، که می تواند روحیه، مشارکت و رضایت شغلی کلی را افزایش دهد.

وی افزود: از دیگر دلایل مهم مهارت افزایی حفظ استعدادها در نیروی کار است؛ ارائه آموزش مهارت ها می تواند با نشان دادن تعهد به توسعه کارکنان و ایجاد فرصت هایی برای پیشرفت در سازمان، به حفظ استعدادهای برتر کمک کند.

 شهریور در پاسخ به اینکه "آموزش مهارت به کارگران با چه چالش های روبروست؟"، اظهار داشت: کمبود زمان و منابع، مقاومت در برابر تغییر،  شکاف های مهارتی و دسترسی به فرصت های آموزشی از مهمترین موانع مهارت آموزی و آموزش کارگران است.

وی افزود: کارفرمایان ممکن است برای تخصیص زمان و منابع کافی برای برنامه های آموزشی، به ویژه در صنایعی که سرعت بالایی دارند، که زمان در آنها اهمیت دارد، با مشکل مواجه شوند.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در تشریح  فاکتور مقاومت در برابر تغییر گفت: برخی از کارگران ممکن است در برابر یادگیری مهارت ها یا فناوری های جدید مقاومت نشان دهند، به خصوص اگر با وظایف شغلی فعلی خود احساس راحتی کنند.

وی ادامه داد: همچنین شناسایی مهارت های خاصی که کارگران باید توسعه دهند می تواند یک چالش باشد، به خصوص اگر ارتباط بین کارفرمایان و کارگران وجود نداشته باشد.

شهریور با اشاره اینکه  دسترسی به فرصت های آموزشی می‌تواند یک چالش در مسیر مهارت افزایی کارگران باشد، گفت: برخی از کارگران ممکن است به دلیل محدودیت های جغرافیایی، محدودیت های مالی یا سایر موانع به برنامه های آموزشی دسترسی نداشته باشند.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در پاسخ به‌اینکه  "راهبردهای ارائه آموزش مهارت‌های مؤثر به کارگران کدامند؟"، گفت: توسعه آموزش و توانمندسازی کارگران نیازمند داشتن برنامه و راهبرد از سوی کارفرمایان است که برخی از آنها شامل انجام نیازسنجی آموزشی، برنامه های آموزشی، ارائه حمایت مستمر، استفاده از فناوری و تشویق فرهنگ یادگیری مستمر است.

شهریور با بیان اینکه "شکاف‌های مهارتی خاص و نیازهای آموزشی نیروی کار از طریق نظرسنجی، مصاحبه و ارزیابی عملکرد شناسایی شود"، گفت: باید برنامه های آموزشی سفارشی تدوین شود که نیازهای خاص نیروی کار را با در نظر گرفتن سبک ها و ترجیحات مختلف یادگیری برآورده کند.

وی افزود: برای حمایت از کارگران در حین آموزش مهارت‌های جدید و به کارگیری آن‌ها در نقش‌های خود، راهنمایی، مربیگری و منابع ارائه شود.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در توضیح استفاده از فناوری به‌عنوان یک راهبرد ارائه آموزش مهارت‌های مؤثر به کارگران گفت: از پلتفرم‌های آنلاین، جلسات آموزشی مجازی و سایر ابزارهای دیجیتال برای ارائه فرصت‌های آموزشی انعطاف‌پذیر و در دسترس برای کارگران استفاده گردد.

شهریور خاطرنشان کرد: باید فرهنگی را پرورش داد که برای یادگیری ارزش قائل است و کارکنان را تشویق می کند تا به طور مستمر مهارت ها و دانش خود را بهبود بخشند.

وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان تنها متولی مهارت افزایی و سنجش مهارت و صلاحیت شغلی و حرفه‌ای کارگران، ابتکارات و برنامه های متنوعی برای ارائه آموزش و سنجش مهارت کارگران و شاغلین بنگاههای اقتصادی دارد‌؛ در این سازمان، بیش از 11500 استاندارد شایستگی حرف و مشاغل مختلف تدوین شده که آموزش و سنجش آنها در 657 مرکز دولتی و بیش از 22 هزار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد ارائه‌ می شود.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه "با راه اندازی بیش از 4040 مرکز آموزش جوار کارگاهی و بین کارگاهی فرصت های ارزشمندی برای مهارت افزایی کارگران فراهم شده است"، گفت: کارفرمایان در تعامل و ارتباط با سازمان می توانند از از ظرفیت‌های گسترده آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان