Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مسکن و ساختمان با اعلام این مطلب که مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن از ۱۰ صبح ۱۷ اسفند آغاز و تا ۱۲ شب ۱۸ اسفند ادامه دارد از متقاضیان خواست تا ثبت‌نام را در منازل خود و با استفاده از تلفن همراه و یا کامپیوترهای شخصی انجام دهند.

 

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن از فردا ۱۷ اسفندماه و از ۱۰ صبح در پنج استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان و البرز آغاز می‌شود، گفت:  ثبت نام مرحله دوم از ۱۰ صبح فردا ۱۷ اسفند آغاز و تا ۱۲ شب روز یکشنبه ۱۸ بهمن ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه متقاضیان مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن نگران سرعت اینترنت و جا افتادن احتمالی از ثبت‌نام نباشند، اعلام کرد: به منظور کاهش نگرانی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از سرعت پایین اینترنت، شیوه ثبت نام را تغییر دادیم و هم اکنون این امکان وجود دارد که متقاضیان در مدت دو روز ثبت  نام خود را انجام دهند.

 

محمودزاده یادآور شد: سایت ثبت نام به نشانی tem.mrud.ir است که شرایط ثبت نام برای متقاضیان در آن نشانی، اعلام شده است. همچنین پیش تر بعد از تکمیل ظرفیت سایت بسته می شد که هم اکنون این شرایط برداشته شده است و تمامی متقاضیان مسکن با داشتن شروط تاهل، عدم استفاده از تسهیلات ساخت و یا خرید مسکن، عدم مالکیت زمین و واحد مسکونی و همچنین سبز بودن فرم ج می توانند در سامانه ثبت نام کنند.

 

مهلت ثبت انصراف از طرح اقدام ملی مسکن تا ۱۲ امشب

 

معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر مواردی را که در مدت زمان ثبت‌نام تغییر ایجاد شده است را شرایط فعلی ایران و حفظ رعایت بهداشت فردی و عمومی اعلام کرده و افزود: متقاضیان ثبت نام طرح اقدام ملی می توانند بدون مراجعه به کافی نت ها و در منزل خود با تلفن همراه و یا کامپیوترهای شخصی نسبت به ثبت نام اقدام کنند. بدین معنا فرصت مکفی در اختیار متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن برای ثبت نام وجود دارد.

 

وی در خصوص پالایش و نحوه انتخاب متقاضیان مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن، گفت: از آنجاییکه ظرفیت مشخصی وجود دارد و این احتمال هست که تعداد ثبت نامی ها بیش از اندازه ظرفیت مجاز باشد، نتایج از طریق قرعه کشی اعلام خواهد شد.

 

محمودزاده افزود: با ایجاد شرایط عادی بهداشتی در کشور، قرعه‌کشی منتخبان مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن در مراسمی با حضور مراجع نظارتی و خبرنگاران انجام می‌شود.

 

وی در خصوص ثبت اعتراض ها و انصراف های مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن خاطرنشان کرد: متقاضیان مرحله اول ثبت‌نام تا ۱۲ امشب ۱۶ اسفند فرصت انصراف دارند و از روز بعد آمارها ارایه خواهند شد.

 

محموزاده گفت: در خصوص ثبت اعتراض های نتایج مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ملی هنوز فرصت وجود دارد که مردم اعتراضات خود را نسبت به مرحله اول ثبت نام، در سامانه tem.mrud.ir ثبت کنند. اعتراض ها رسیدگی می شود و نتیجه نهایی نیز به معترضان مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن،  اعلام می‌شود.

 

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، شهرهای دارای ظرفیت ثبت‌نام در مرحله دوم به تفکیک پنج استان البرز، اصفهان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذزبابجان غربی به شرح زیر است.

 

استان البرز-  شهرهای نظرآباد و فردیس

 

استان اصفهان- کاشان، خمینی شهر، شاهین شهر، شهرضا، مبارکه، زرین شهر، گلپایگان، دولت آباد، سمیرم، نائین، اردستان، مهاباد، زواره، نیک آباد، محمدآباد، نصرآباد، کوهپایه، سجزی، تودشک، قهجاورستان، حسن آباد، ورزنه، هرند، اژیه، خوانسار، کمه، حنا، داران، فریدونشهر، برف انبار، منظریه، قمصر، جوشقان قالی، نیاسر، برزک، سده لنجان، انارک، دهق، علویجه، بادرود، خالدآباد، میمه، ورزوان، لای بید، ابوزیدآباد، نوش آباد، تیران، چادگان، رزوه، دهاقان، حبیب آباد، کمشچه، خور، فرخی و جندق

 

استان اردبیل- شهرهای اردبیل و خلخال

 

استان آذربایجان شرقی- شهرهای مراغه، مرند، میانه، بناب، اهر، عجب شیر، سراب، ملکان، هادیشهر، هوراند، خسروشاه، دوزدوزان، کشکسرای، هشترود، بستان آباد، صوفیان، شبستر، تسوج، کلیبر، خواجه، هریس، گوگان، ممقان، ایلخچی، اسکو، قره آغاج، خاروانا، ورزقان و خمارلو

 

استان آذربایجان غربی- ارومیه، خوی، مهاباد، نقده، سردشت، شاهین دژ، تکاب، اشنویه، محمدیار و سیه‌چشمه

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن مرحله اول ثبت نام راه و شهرسازی مرحله دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد

با توجه به آخرین دستورالعمل ارزی که در سامانه جامع تجارت قرار گرفته است، مهلت واردکنندگان برای تامین ارز واردات پس از دریافت تخصیص وارداتی به ۲۰ روز محدود شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا طی دستورالعملی در سامانه جامع تجارت به بازرگانان اعلام شده است که ظرف 20 روز پس از تخصیص ارز واردات خود، فرصت دارند که برای تامین ارز اقدام کنند. در صورتی که در زمان تعیین شده این اقدام صورت نگیرد، ثبت سفارش انجام شده، باطل می‌شود.

متن این دستورالعمل جدید به شرح زیر است:

امکان مدیریت بهتر و سیگنال مثبت به بازار ارز با دستور العمل جدید

تا پیش از این واردکننده تا 30 روز پس از تخصیص ارز فرصت داشت تا نسبت تامین ارز اقدام کند. بعضاً بانک مرکزی در این بازه زمانی نمی‌توانست تامین را انجام دهد و فرصت طولانی‌تر می‌شد. عده‌ای نیز صبر می‌کردند و از تفاوت قیمت نوسان‌گیری می‌کردند. به طور مثال وقتی اقدام به خرید می‌کردند که اختلاف نرخ دولتی و بازار آزاد به حداکثر میزان خود رسیده باشد.

به نظر می‌رسد که این اقدام برای کاهش فاصله زمانی تخصیص با تامین ارز کالاها انجام شده است و احتمالا می‌تواند جلوی سو استفاده‌های احتمالی را بگیرد. نکته دیگری که وجود دارد این است که معمولا فاصله بین تخصیص و تامین ارز به دلیل محدودیت‌های ارزی با کندی مواجه می‌شد.

اما با در نظر گرفتن دستورالعمل جدید می‌توان این احتمال را مطرح کرد که بانک مرکزی در این بازه زمانی مشکلی در تامین ارز وارداتی ندارد و به همین دلیل محدودیت حداکثر 20 روزه برای تامین ارز در نظر گرفته شده است.

همچنین وقتی بازه 20 روزه یک واردکننده می‌گذرد و نمی‌توان تامین ارز را انجام دهد، مجدد به صف تخصیص بازمی‌گردد. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که صف تامین کوتاه‌تر و قابل مدیریت تر شود.

به گزارش تسنیم، پس از ثبت سفارش کالا توسط صاحبان کالا و فعالان اقتصادی باید تخصیص ارز صادر شده از سوی دفاتر تخصصی وزارت صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت، از سوی بانک مرکزی تایید شود. در مرحله بعد باید تامین ارز انجام شود که از طریق شبکه صرافی‌های بانکی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
  • تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • سورپرایز ایران خودرو برای خودروی محبوب
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • تمدید سه روزه مهلت واریز وجه مشتریان فراخوان شده پارس