Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@14:47:19 GMT

زندانی محکوم به قصاص در خوزستان عفو شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۶۰۱۰

زندانی محکوم به قصاص در خوزستان عفو شد

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: در سال ۱۳۹۰ درگیری و نزاع بین ۲ نفر در روستای از توابع شهرستان شوش اتفاق افتاد که منجر به قتل یکی از ۲ طرف درگیر می‌شود و پس از این حادثه بین خانوار آنان اختلافات شدیدی رخ می‌دهد و همچنین باعث خسارات و مشکلات عدیده ای بین این ۲ خانوار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با دستور و هماهنگی روسای دادگستری شهرستان‌های دزفول و شوش و تشکیل کارگروه، با پیگیری‌ها صورت گرفته و ارجاع پرونده جهت صلح و سازش به شورای حل اختلاف دزفول و شوش، اعضاء شورای حل اختلاف این ۲ شهرستان بصورت مشترک با وساطت و همکاری و تأسی از مولی الموحدین حضرت امام علی (ع) پس از برگزاری چندین جلسه با حضور بزرگان، روحانیون، سران عشایر، معتمدین، خیرین، همیاران و نخبگان جامعه عشایری استان توانستند با جلب رضایت و عفو بخشش اولیاء دم، زندانی محکوم به قصاص را پس از ۹ سال از چوبه دار نجات دهند و زندگی دوباره به او ببخشند.

زبیدی نیا در ادامه با اشاره به استفاده از ظرفیت بزرگان، نخبگان، معتمدین و مصلحین منطقه جهت توسعه فرهنگ صلح و سازش در استان اظهار داشت: شورا‌های حل اختلاف خوزستان با استفاده از ظرفیت بزرگان، نخبگان، معتمدین، مصلحین، روحانیون و سادات اکثر اختلافات بوجود آمده بین مردم استان را منتهی به صلح و سازش نموده و در کشور این استان با توجه به بافت عشایری، در توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش از استان‌های دیگر پیشتاز بوده است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صلح و سازش شورای حل اختلاف صلح و سازش حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۶۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی تایید شد

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین اکبری گفت: شهریورماه سال گذشته آخرین مظنون به قتل وکیل شاهرودی در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و مظنون دستگیر شده به قتل مرحوم محمودرضا جعفر آقایی اعتراف و در جریان مراحل رسیدگی پرونده برای رسیدگی به اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور ارسال شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: در نهایت دیوان عالی کشور با رد اعتراض و فرجام خواهی مباشر، آمر و معاونان در قتل، دادنامه صادره از شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان سمنان مستقر در شاهرود را عیناً تأیید و ابرام کرد.

وی تصریح کرد: مباشر قتل به قصاص و معاونین به تحمل ۲۵ سال حبس محکوم شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در خاتمه تاکید کرد: دستگاه قضائی استان سمنان در مسیر حفظ و اجرای نظم عمومی در جامعه بدون مماشات، عبرت‌آموز و البته بازدارنده رفتار می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی تایید شد
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند