Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده منتخب در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس یازدهم باید در راستای قیمت گذاری محصولات کشاورزی ورود کند، گفت: گندم امسال در حالی کیلویی ۲۲۰۰ تومان از کشاورزان خریداری شد که قیمت واردات هر کیلوی آن برای دولت چیزی حدود ۲۹۰۰ تومان تمام می شود و امثال این اختلاف فاحش ۲۵ درصدی مشکلات را در زمینه تولید و اشتغال فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، سید علی یزدی‌خواه منتخب یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ری اظهار داشت: از اعتماد مردم به خدمتگزار خود مجدد تشکر می‌کنم و امیدوارم شأن این اعتماد و خدمتگزاری را به جا آورده و پس از ۴ سال سربلند باشیم.

وی با قدردانی از زحمات جامعه پزشکی و پرستاران، ادامه داد: شهرستان ری با جمعیت بالغ بر یک میلیون نفر با توجه به فقر خدمات درمانی مناسب و انبوه جمعیت متقاضی خدمات درمانی در موضوع کرونا با ترافیک شدیدی رو به رو است ولی کادر پزشکی و پرستاران در ری مثل سراسر کشور عاشقانه و به خوبی به ایفای نقش خود می‌پردازند.

نامزد یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات اضافه کرد: باتوجه به اینکه تنها فرهنگی منتخب در بین نمایندگان تهران هستم باید در کنار پیگری مباحث و موضوعات کلان و بررسی کم و کاستی‌های شهرستان ری به عنوان نماینده منتخب و فرزند این خطه، از حقوق فرهنگیان نیز دفاع کنم.

یزدی‌خواه اولویت مجلس یازدهم را به طور قاطع موضوعات اقتصادی اعلام کرد و افزود: مشکلات مردم در این حوزه بسیار زیاد است و موجب ناهنجاری‌های دیگری از جمله طلاق، بزهکاری و فساد می‌شود و به همین دلیل مباحث کلان اقتصاد، تولید، اشتغال، حمایت از تولیدگران، صادرات و تأسیس شرکت‌های دانش بنیان، توسعه رفاه اجتماعی و گسترش عدالت اجتماعی باید در مجلس بعدی به طور جدی توجه و دنبال شود.

وی سر منشاء بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی را موضوعات اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: مجلس وظیفه دارد با استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله وجود نمایندگان و کارشناسان خبره اقتصادی در این زمینه اقدامات اساسی را انجام دهد.

منتخب مجلس یازدهم با بیان اینکه برخی از موضوعات کلان که در مجلس پیگیری خواهد شد به شهرستان ری نیز مرتبط است، تصریح کرد: وجود شهرک‌های صنعتی متعدد در شهرستان ری که محل تجمع تولیدکنندگان علاقه‌مند و متعهد است می‌تواند در موضوع اشتغال و تولید با پتانسیل و ظرفیت موجود سهم بسزایی داشته باشد.

یزدی‌خواه با بیان اینکه تولیدکنندگان با مشکلاتی مواجه و نیازمند حمایت و توجه دولت و قانون گذاران است، یادآور شد: خدمات زیر ساختی،  حمایت مضاعف از تولیدات، کمک در هزینه‌ها، کمک دولت به قیمت گذاری و صادرات مطلوب، حمایت در حوزه مالیات و بیمه از جمله مواردی است که باید به آن‌ها در این حوزه توجه و پرداخته شود.

وی شهرک‌های صنعتی شهرستان ری را در نزدیکی قطب جمعیتی پایتخت زمینه ساز مناسبی برای افزایش درآمد دهک‌های مختلف ساکن ری و نیز توسعه صادرات و ارزآوری عنوان کرد.

نماینده اختصاصی شهرری در لیست ۳۰ نفره وحدت تهران به مشکلات متعدد در سطح شهرستان ری ابراز داشت: موضوعات متعددی در  شهرستان ری وجود دارد که مردم سال‌ها با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و موضوعاتی مثل انتقال خطوط فشار قوی برق به زیر زمین، اختصاص ایستگاه راه‌آهن و تخصیص و بررسی حق آبه کشاورزان با پیگیری قابل حل است.

یزدی‌خواه دفن زباله، بارانداز کالاها، نگهداری اموال اسقاطی و وجود بهشت زهرا(س) در شهرستان ری را برای این شهرستان دارای هزینه دانست و عنوان داشت: وجود تنها آرامستان کلانشهر تهران در جنوب تهران منطقی و  قابل پذیرش نیست که همه اموات از سراسر تهران راهی بهشت زهرا(س) شوند و مشکلات ترافیکی و مسائل مختلف را برای ری به وجود آورند و باید برای این موضوع فکری شود.

وی به معضل قرار داشتن مرکز دفع زباله در ری اشاره و تشریح کرد: به صورت روزانه بیش از ۸ تن زباله از سراسر تهران به مرکز آزادکوه منتقل و بازیافت بسیاری از زباله‌ها نیز در ری انجام می‌شود که عوارض زیست محیطی و خسارات غیر قابل جبرانی از جمله آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی،نابودی محیط زیست، آلودگی هوا و از بین رفتن زیبایی‌های بصری شهری به همراه داشته است که اخیراً با توجه به شیوع بوی نامطبوع در سطح شهر تهران نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده شد اما مردم ری سال‌های متمادی است که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

منتخب یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ورزش، نشاط و شادابی در بین جوانان یادآور شد: شهرستان ری  مدال آوران زیادی در رشته‌های مختلف از جمله کشتی دارد که با تأمین فضاهای ورزشی مناسب برای همه اقشار جامعه، تأسیس خانه‌های ورزشی در رشته‌های مختلف، استعدادسنجی و استعدادیابی مناسب و همکاری نهادهای ورزشی و آموزش و پرورش تأثیر بسزایی در تداوم موفقیت‌های ورزشی در این شهرستان و کشور دارد.

یزدی‌خواه پیگیری مطالبات شهرداری از دولت برای ایجاد و تکمیل خطوط جدید مترو را ضروری عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات ما موضوع نداشتن طرح هادی روستایی یا عدم رعایت آن است که باید در کنار ارائه خدمات مطلوب به روستائیان نباید بافت روستاها از بین برود و به شکل شهرک یا شهر دربیاید.

وی موضوعات کشاورزان، دامداران و باغداران را از مسائل مهم و خاص اعلام کرد و گفت: روان آب‌هایی که از تهران به ری سراریز شده، تصفیه و مقدار زیادی از آن به دشت ورامین منتقل می‌شود و کشاورزان ما از حق آبه کافی برخوردار نیستند.

منتخب مجلس یازدهم به ۴ هزار هکتار سبزی کاری در ری اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان ری که تأمین سبزی استان‌های همجوار را انجام می‌دهد با سیستم سنتی این کار برای کشاورزان به صرفه نیست و ضایعات زیادی به دنبال دارد و نیازمند حداقل یک مرکز فناوری سبزی هستیم تا به توسعه اشتغال و افزایش درآمد منجر شود.

یزدی‌خواه با بیان اینکه به سیستم دولتی قیمت گذاری بر محصولات کشاورزی معترض هستیم، اضافه کرد: به عنوان نمونه در محصول استراتژیک گندم که خط قرمز امنیت غذایی بسیاری از کشورها و توجه زیادی می‌شود چندبار جشن خودکفایی تولید برگزار کردیم ولی به دلیل سیاست گذاری نابه‌جا این جشن ملی در کام کشاورزان تلخ شده است.

وی با تأکید بر اینکه کشاورزان قبل از تولید گندم باید قیمت خرید توسط دولت را بدانند، اظهار داشت: گندم امسال در حالی کیلویی ۲۲۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود که این نرخ در بازار آزاد بیش از این است و موضوع وقتی دردناک است که دولت با مواجه کمبود آن رو به واردات می آورد که هر کیلوی آن چیزی حدود ۲۹۰۰ تومان تمام می‌شود و امثال این اختلاف فاحش ۲۵ درصدی مشکلات را در زمینه تولید و اشتغال فراهم می‌آورد و این نمونه‌ای از مشکلات جامع کشاورزی بوده و برای سایر محصولات قابل پیگیری و مصداق یابی است که در مجلس باید دنبال شود.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/د/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس محصولات کشاورزی ری گندم مجلس یازدهم شهرستان ری قیمت گذاری یزدی خواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد

مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور برای جلوگیری از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

به گزارش آکسیوس، این مقام آمریکایی می‌گوید راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جزء گزینه‌های احتمالی قرار گیرد. 

جانسون مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند». 

گفتنی است، پس از تعلیق و دستگیری بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، فعالیت‌های اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافت. علیرغم مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، تا کنون صد‌ها دانشجو توسط نیرو‌های پلیس دستگیر شده‌اند.

این دانشجویان خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند