Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هرنوع تب و گلودردی الزاماً به معنای ابتلاء به کرونا ویروس نیست، زیرا معمولاً هر ساله در اواخر زمستان هم آنفلوانزای فصلی و هم سرماخوردگی شایع می‌شود و وجه افتراق این‌ها مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه نقش عوامل زمینه‌ای در بروز آنفلوانزا و کرونا ویروس حائز اهمیت است، گفت : هر انسانی می‌تواند در معرض ویروس‌های متعددی باشد که سبب سرماخوردگی شود.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: انسان جوان بالغ و فردی با سیستم ایمنی قوی هم ممکن است دچار سرماخوردگی شود همچنین در آنفلوانزا علائم همراه با درد شدید عضلانی آغاز می‌شود و این مشخصه بارزتری است در حالی که در کرونا ویروس و سرماخوردگی این علائم تدریجی است.

این مسئول گفت: این روز‌ها اضطراب در میان عده‌ای بالا است که سبب می‌شود عملکرد سیستم ایمنی مختل شود در حالی که برای مراقبت از عفونت‌های تنفسی رعایت بهداشت فردی و عمومی نظیر شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، خودداری از دست دادن و روبوسی و پرهیز از حضور در مکان‌های عمومی توصیه می‌شود البته این توصیه‌ها برای پیشگیری از ابتلاء به همه بیماری‌های تنفسی مؤثر است.

بیگلری گفت: امسال تاکید شده در اماکن عمومی و شلوغ هم حضور نیابیم و افراد با علائم تب و سرفه در منزل بمانند و استراحت کنند.

او گفت: در سرماخوردگی عطسه و آبریزش بینی شایع است در حالی که این در آنفلوانزا و کرونا کمتر دیده می‌شود و در کرونا دو علامت سرفه خشک و احساس ناراحتی در قفسه سینه دیده می‌شود، اما فردی که دچار اضطراب زیاد شود، این علائم به دنبال تلقین در وی دیده خواهد شد.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: باید موضوع را ازنظر رعایت بهداشت جهت پیشگیری از ابتلاء به عفونت‌های تنفسی جدی بگیریم و دچار اضطراب نشویم، زیرا بسیاری از افراد به دنبال اضطراب اقدام به استفاده از وایتکس و جوهر نمک می‌کنند که با ترکیب این دو علائم سرفه و تنگی تنفس که همان علائم کرونا ویروس است، ایجاد خواهد شد، در حالی که این یک واکنش شیمیایی است.

این مسئول افزود: در سال‌های قبل هم در آستانه نوروز هشدار داده می‌شد زنان خانه دار این را به عنوان یک مخاطره برای دستگاه تنفسی، چشم، دست‌ها و پوست در هنگام خانه تکانی در نظر بگیرند ترکیب این دو باید به صورت رقیق شده و با تهویه مناسب انجام شود در غیر این صورت سبب متساعد شدن گاز‌هایی خواهد شد که به مجاری تنفسی آسیب می‌زند.

بیگلری گفت: به دلیل انتشار عفونت‌های تنفسی عده‌ای از ماسک و دستکش به مدت طولانی استفاده می‌کنند که اگر خیس یا آلوده باشند و در محیط رها شوند خطر انتشار عفونت‌های تنفسی را افزایش می‌دهند، زیرا هم در آنفلوانزا و هم در کرونا، ویروس می‌تواند مدتی در محیط زنده بماند بنابراین اولاً نیازی به استفاده همگان از ماسک و دستکش نیست و در صورت استفاده هم باید ضمن قرار دادن در نایلون‌های ویژه به سطل زباله انداخته و از پرتاب آن خودداری شود، زیرا به عنوان یک مخزن انتشار آلودگی می‌تواند عمل کند .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت علوم پزشکی درمان بیماری عفونت های تنفسی کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی

به گزارش تابناک، بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ اقدام به برگزاری ۱۰ دوره حراج سکه طلا در بستر مرکز مبادله کرده است. هدف بانک ‌مرکزی جهت برگزاری این سلسله حراج‌ها، ساماندهی وضعیت بازار طلا و سکه، مدیریت تقاضا در بازار سکه و جمع‌آوری بخشی از نقدینگی عنوان شده است.


به گزارش تجارت‌نیوز،با گذشت نزدیک به دو ماه از این اقدام، اکنون سکه‌ فروشان می‌گویند کیفیت سکه‌های حراج با سایر سکه‌های موجود در بازار تفاوت دارد. در همین راستا سهراب اشرفی کارشناس بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: «عیار تعیین‌شده برای تمام قطعات سکه‌ از سال ۱۳۰۸ که توسط بانک ملی ضرب می‌شد با عیار ۹۰۰ بود. تا سال ۱۳۳۹ که بانک مرکزی تاسیس شد این عیار حفظ شد و تا الان و در همه مقاطع، عیار سکه ۹۰۰ بوده است.»

وی تاکید کرد: «عیار تمام سکه‌های ضرب‌شده که در حراج عرضه شده نیز ۹۰۰ است و تفاوتی با سایر قطعات سکه ندارد، اما کیفیت ضرب سکه‌های جدید مقداری با سکه‌های قبل تفاوت دارد.»

اشرفی افزود: «این تفاوت کیفیت نیز احتمالا به خاطر مدل ضرب و یا دستگاه‌هایی که سکه‌های با آن ضرب شده است.»

اشرفی با بیان اینکه سکه‌فروشان خیلی راحت عیار پایین را تشخیص می‌دهند، خاطرنشان کرد: «کیفیت ضرب سکه‌های جدید مانند سکه‌های قبلی نیست، اما در خلوص طلا هیچ مشکلی وجود ندارد. تنها در کیفیت ضرب مقداری تفاوت وجود دارد که باید بانک مرکزی در این خصوص پاسخگو باشد.»

این کارشناس بازار طلا گفت: «این تفاوت کیفیت باعث شده است قیمت سکه‌های حراج‌شده مقداری از قیمت سایر سکه‌ها پایین‌تر باشد، زیرا وقتی سکه‌فروش خریدار نباشد، قیمت این نوع سکه‌ها پایین می‌آید.»

گفتنی است اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله ایران نیز تاکید کرده است: «سکه‌های ضرب‌شده و تحویل‌شده بانک مرکزی در حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، شامل تمام‌سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب بانک مرکزی هستند و همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.»

وی افزوده است: «سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶ گرم است. دارندگان توجه داشته باشند که عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا(ع) است.»

به گفته بالسینی، طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی (ع) و بارگاه امام رضا(ع) است؛ عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸ گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

بر این اساس، عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است.

دیگر خبرها

  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت