Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سعید کشمیری در این باره اظهار داشت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت و خبر دادن از سه مورد دیگر بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر تاکنون هشت مورد مثبت در استان بوشهر تشخیص داده‌ شده است.

وی اظهار کرد: قبل از آلوده شدن عسلویه به ویروس کرونا به فکر پایتخت انرژی کشور باشید؛ با توجه به جمعیت به هم فشرده کارگری و همچنین رفت‌وآمدهایی که به استان‌های آلوده صورت می‌گیرد این منطقه را در شرایط سختی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه پیشگیری از آلودگی عسلویه ضروری است، گفت: هم‌اکنون از آلوده‌ترین استان کشور پروازهایی به سمت عسلویه در حال انجام است، هرچند تب سنجی در فرودگاه‌ها صورت می گیرد اما این اقدام همه موارد بیماری را مشخص نمی‌کند چون زمانی تب ایجاد می‌شود که ویروس فعالیت خود را در بدن آغاز کرده باشد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: هرچند بازارهای گناوه، دلوار و برازجان تعطیل‌ شده، اما تعطیل نشدن بازار بوشهر باعث شده سیل مراجعان به این بازار افزایش یابد.

کشمیری ادامه داد: با توجه به اینکه بیماری کرونا در اثر جابه‌جایی جمعیتی صورت می‌گیرد، پس باید همه اقدامات برای پیشگیری از انتقال چرخه بیماری در استان به خصوص در رابطه با سفر انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه نگرانی جدی درباره سفرهایی که به استان انجام خواهد شد وجود دارد، گفت: همه حساس شدهاند و واکنش‌های احساسی در سطح شهر انجام می‌شود و هرچه نهادهای انتظامی بخواهند جلو این قضیه را بگیرند باز هم ممکن است اتفاقات ناگواری رخ دهد که زیبنده شهر ما نیست.

وی ادامه داد: از ساحل عسلویه، نایبند تا گناوه و بوشهر مسافرانی وجود دارند که از نقاط آلوده، همسایه و دور به استان آمدند و می‌توانند آلوده باشند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: ابتلای اولین مورد بومی به کرونا -که به منطقه آلوده سفر نکرده است- در استان نشان می‌دهد که قبل از نشان دادن علائم بیماری با عده زیادی در ارتباط بوده و ما با تشخیص بیماری این فرد توانستیم به این موضوع پی ببریم. خود قرنطینگی، ماندن در خانه و حضور نیافتن در تجمعات در راستای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است مسافرانی که از استان‌های دیگر به ویژه استان‌های درگیر و آلوده قصد ورود به استان بوشهر دارند به مدت ۱۴ روز با هزینه شخصی قرنطینه شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان بوشهر کرونا ویروس کرونا استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حسن شیخی، گفت:همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار است از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح و تماس با امعاء و احشاء آلوده منتقل می‌شود. 

وی اظهارداشت: بنابراین کشتار دام‌ها در کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ابرکوه، ادامه داد:گوشت دام‌های ذبح شده، باید ۲۴ ساعت و امعاء و احشای دام ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود تا با تغییراتی که پس از مرگ در بافت لاشه اتفاق می‌افتد این ویروس از بین برود، لذا از شهروندان خواست تا گوشت موردنیاز خود را از واحد‌های تحت‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت دار استفاده کنند.

وی در پایان از دامداران خواست در صورت مشاهده کنه از له کردن آن با دست به شدت پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور