Web Analytics Made Easy - Statcounter

امینی زاده با اشاره به بهبود تنها بیمار کرونایی در این شهرستان گفت: وجود بیمارکرونایی به کما رفته در کوهدشت صحت ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن امینی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، ضمن تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در کوهدشت، اظهار داشت: طبیعتاً این روزها تعداد بیمارانی که با شک بر کرونا بستری می‌شوند رو به افزایش است و روزانه نیز چندین مورد بستری در بخش ویژه عفونی بیماران کرونایی بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به‌جز یک مورد مثبت به کرونا در کوهدشت که بهبود نیز یافته است، مورد دومی نداشتیم و بیمارانی مشکوک نیز بوده اند که پس از بهبودی بالینی و رفع علائم بیماری مرخص شده‌اند، در چند مورد بیمارانی که احتیاج به جراحی بوده و زمینه حاد داشته‌اند به مرکز استان اعزام کرده‌ایم.

مسئول شبکه بهداشت و درمان کوهدشت با اشاره به اینکه مورد مرگ‌ومیر با شک به کرونا نداشتیم، عنوان کرد: اخیراً متوجه شدیم در برخی کانال‌های فضای مجازی شهرستان، خبری مبنی بر بیماری کرونایی که به کما رفته، منتشرشده است که مبتلا بودن وی به کرونا صحت ندارد، چراکه این بیمار با توجه به ضربه‌مغزی و خونریزی و نیاز به جراحی مغز و اعصاب، به مرکز درمانی استان اعزام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه هشت مورد مشکوک به کرونا بهبودیافته و مرخص شده‌اند، تصریح کرد: شرایط و وضعیت کوهدشت در حد مطلوب قرار دارد، اماکن عمومی و پرتردد، مساجد، مدارس، دستگاه‌های دولتی، مراکز بهداشتی و درمانی و … توسط نیروی‌های شبکه بهداشت، بسیجیان سپاه ناحیه شهرستان و نهادهای مردمی در چندین مرحله گندزدایی و ضدعفونی شده است و هم‌اکنون نیز ادامه دارد، این کار نقش بسیار زیادی در سلامت مردم و کنترل شیوع این بیماری ایفا می‌کند.

امینی زاده با اشاره به تعطیلی مدارس در سراسر کشور گفت: با توجه به اینکه کوهدشت در ایام تعطیلات نوروزی مهانپذیر است، خوشبختانه با کنترل‌هایی که می‌شود مشکل حادی در این زمینه نداشته‌ایم.

مسئول شبکه بهداشت و درمان کوهدشت خاطرنشان کرد: با برپایی پست بازرسی سلامت در ورودی شهرستان، به‌صورت شبانه‌روزی وسایل نقلیه بالأخص مواردی که شماره پلاک آن‌ها بومی نیست، بازدید می‌شوند که اگر سرنشینان علائم بیماری را دارند، ضمن آموزش به این افراد توصیه می‌شود که به مرکز درمانی مراجعه کرده و اگر علائم حاد نیز داشته باشند به بیمارستان منتقل خواهند شد.

وی تصریح کرد: در مورد بیماری کرونا، اصراری بر اینکه حتماً بیماران در بیمارستان بستری شوند نداریم، مگر بیمارانی که مشکل تنفسی حاد دارند که بایستی بستری شوند، بیماران دیگر با داشتن علایمی مثل تب، سرفه، آبریزش بینی اجباری در بستری شدنشان نیست، برخی بیماران مثبت کرونایی نیز بر اساس پروتکل وزارت بهداشت می‌توانند در منازل خود، حالت قرنطینه داشته باشند، یعنی با محیط ارتباط نداشته باشند تا بیماری منتقل نشود، این مدت هم پس از رفع علائم بهبودی نسبی، دو هفته طول می‌کشد که فرد موردنظر عاری از ویروس گردد.

امینی زاده افزود: اخیراً در شهرستان یک فضاسازی دروغین در مورد شخصی که اصلاً راننده تاکسی نیست و تشابه اسمی داشته است، صورت گرفته درحالی‌که این شخص با نظر متخصصین مرخص شده است و خانواده‌اش نیز هیچ‌گونه مشکل خاصی ندارد و نیز در هیچ جا مشکلی وجود ندارد، افرادی که دارای علائم حاد تنفسی هستند، به مراکز درمانی منتقل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه بر اوضاع شهرستان کاملاً مسلط هستیم، گفت: اخیراً یک بیماری که مشکوک به کرونا داشتیم و در بیمارستان بستری‌شده بود، فرار کرده و خود را با موتوری به کوه منتقل کرده و پنهان‌شده بود، درحالی‌که حالش خوب بود ولی پزشک فعلاً دستور ترخیص وی را صادر نکرده بود، این مورد با همکاری اقوام خود بیمار برطرف شد.

مسئول شبکه بهداشت و درمان کوهدشت بیان کرد: سلامت جامعه مهم‌ترین مسئله‌ای است که برای آن تلاش خواهیم کرد، ان‌شاءالله جشن شکست بیماری کرونا را در سراسر کشور خواهیم گرفت و شبانه‌روز با این بیماری مبارزه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه کوهدشت در مبارزه با ویروس کرونا در شاخص مطلوبی قرار دارد، اظهار داشت: در بیماری کرونا ۸۰ درصد مبتلایان به آن هیچ‌گونه علایمی ندارند و اطلاع‌رسانی‌ها به جهت رعایت بهداشت و تلاش مضاعف همکاران برای مبارزه با این بیماری نیز به همین خاطر بوده است.

امینی زاده با اشاره به‌ضرورت رعایت نکات بهداشتی و عدم مسافرت توسط مردم، عنوان کرد: برای مراقبین سلامت کلاسی آموزشی در محیط باز برگزارشده است و سیم‌کارت‌های ویژه‌ای برای این افراد تدارک دیده‌شده که با مردم شهرستان تماس می‌گیرند و از وضعیت سلامت خانواده‌ها اطلاع خواهند گرفت، از مردم عزیز خواهشمندیم که اطلاعات را صادقانه در اختیار این افراد قرار داده و اگر کسی در خانه علائمی شبیه به سرماخوردگی از قبیل سرفه، تب و لرز، آبریزش بینی و … را دارد به همکاران ما پاسخ دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد، البته ما هیچ‌کس را به‌اجبار نمی‌آوریم اتفاقاً توصیه می‌شود که خانه بهترین مکان است، ولی درصورتی‌که شخصی علائم شدیدی دارد با مراجعه به مراکز درمانی مراقبت بهتری از وی صورت خواهد گرفت.

مسئول شبکه بهداشت و درمان کوهدشت با اشاره به برخورد قاطع مسئولین ذی‌ربط با محتکرین ماسک و مواد ضدعفونی گفت: با همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان، هفته گذشته به هریک از داروخانه‌های شهرستان تعداد ۱۲۰ ظرف الکل ۵۰۰ سی‌سی توزیع شد که در اختیار مردم قرار گیرد و این برنامه را نیز در هفته جاری انجام می‌دهیم، همچنین در مراکز درمانی روستایی مقداری ماسک، ژل و مواد ضدعفونی توزیع شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بیماری کرونا امینی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید

متخصص اعصاب و روان با تاکید به عوارض اختلال افسردگی گفت: توجه نکردن به این بیماری باعث مزمن شدن بیماری افسردگی شده و کنترل آن نیز دشوارتر می شود، هر چقدر شدت بیماری بیشتر شود، عملکرد فرد در روابط بین فردی، شغل و فعالیت‌های روزمره بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد و فرد باید برای درمان اقدام کند.

ویکتوریا عمرانی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بروز اختلال افسردگی در برخی افراد اظهار کرد: فردی که خلق گرفته دارد، علاقه‌ها و لذت‌های قبلی را از دست داده و همراه آن تعدادی از علائم مانند کاهش انرژی، تغییراتی در خواب، اشتها، تغییراتی در انگیزه، احساس گناه و کاهش تمرکز را داشته باشد و اگر این علائم در بیشتر ساعت‌های روز و حداقل دو هفته تداوم پیدا کند، فرد به اختلال افسردگی مبتلا شده است.

وی با بیان اینکه افسردگی می‌تواند سرچشمه بسیاری از مشکلات برای بیمار شود، افزود: بی‌خوابی مداوم فرد افسرده بر ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد یا الگوی تغذیه‌ای فرد را تغییر داده و روابط بین فردی بیمار مبتلا به افسردگی در خانواده و بین همکاران دچار مشکل می‌شود.

متخصص اعصاب و روان تصریح کرد: این حس ناخوشایند افسردگی باعث بروز تغییراتی در رفتار فرد مبتلا شده و این اتفاق باعث می‌شود که اطرافیان او هم از این موضوع دچار آسیب شوند، اگر این علائم ماندگار باشد و باعث شود که فرد کارهای روزمره خود را انجام ندهد و حوصله انجام هیچ کاری و رفتن به محیط‌های شاد و شلوغ را نداشته باشد، باید به فکر درمان بود.

وی در خصوص شیوع این بیماری در سنین متفاوت اظهار کرد: احتمال بروز بیماری افسردگی در تمام سنین وجود دارد و درمان آن متفاوت بوده و تشخیص این بیماری در سنین زیر دبستان مشکل بوده و از نظر مشاهده رفتار فرد بیمار به ابزارهای ویژه نیاز دارد، اگر فردی در سنین جوانی افسردگی داشته باشد، احتمال بروز این بیماری در دوران سالمندی هم وجود دارد، علاوه بر این برخی افراد بدون سابقه قبلی به دلایلی ممکن است در دوره سالمندی به افسردگی مبتلا شوند.

عامل بروز بیماری افسردگی چند فاکتوری است

عمرانی فرد در مورد علل بروز بیماری افسردگی خاطرنشان کرد: مانند همه اختلالات روانپزشکی عامل بروز بیماری افسردگی هم چند فاکتوری است، عوامل ژنتیکی، زمانی که سیستم عصبی در دوران جنینی شکل می‌گیرد و اتفاق‌هایی که برای مادر رخ می‌دهد، در بروز بیماری افسردگی فرزند بی‌تأثیر نیست، همچنین تغییرات مواد درون بدن، عوامل روانی و اجتماعی مانند استرس‌ها، وقایع ناراحت‌کننده در خانواده و محیط کار مجموعه‌ای از عواملی است که باعث می‌شود، فردی مبتلا به این بیماری شده و اختلال افسردگی در او شدت پیدا کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد: لازم است بدانیم توجه نکردن به افسردگی باعث مزمن شدن این بیماری شده و کنترل آن هم مشکل‌تر می‌شود و هر چقدر شدت بیماری بیشتر شود، عملکرد فرد بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرد و این عملکرد می‌تواند در روابط بین فردی، شغل، فعالیت‌های روزمره و در مراقبت فرد از خود اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: علائمی مانند کم‌خوابی، مشکل در تمرکز، پراشتهایی یا کم اشتهایی هر کدام عوارضی را برای فرد افسرده به همراه دارد و در اختلال افسردگی‌های شدیدتر هم فکر کردن به مرگ از جمله عوارض ناگواری است که احتمال دارد برای فرد افسرده رخ دهد و خانواده را درگیر کند.

متخصص روانپزشکی با بیان اینکه توصیه‌های اطرافیان برای مبارزه با این بیماری به فرد مبتلا کمک‌کننده است، گفت: توصیه‌ها نباید جنبه دستوری داشته باشد و اعضای خانواده باید سرزنش کردن بیمار را کنار بگذارند، شرایط و محیط پرتنش را برای بیمار تعدیل کنند تا او بتواند از نظر رفتاری تا اندازه‌ای فعال شود و احساس مفید بودن کرده و حس بی ارزش بودن نکند.

کد خبر 749247

دیگر خبرها

  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس