Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستانی تهران به سودجویان اقلام بهداشتی و حفاظتی که اقدام به احتکار می کنند، هشدار داد.

در پی شیوع بیماری کرونا در برخی از شهرها و مناطق کشور از جمله شهر تهران و کمبود بعضی از لوازم بهداشتی مربوطه و سوء استفاده برخی از توزیع کنندگان و فروشندگان لوازم و محصولات بهداشتی (از جمله دستکش، ماسک، مواد ضد عفونی کننده) با اقدام قاطع و به موقع دادسرای عمومی و انقلاب تهران و همکاری دستگاه‌های مربوطه طی چند روز گذشته تعداد ۹۲ نفر از افراد سودجو که با سوءاستفاده از شرایط و وضعیت موجود اقدام به احتکار اقلام موصوف و تهدید بهداشت عمومی بواسطه امتناع ازتوزیع لوازم و وسایل بهداشتی مورد نیاز جهت پیشگیری از بیماری کرونا را نموده اند شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده قضایی اقدامات قانونی جهت صدور حکم و مجازات آن‌ها در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تعداد ۲۱ نفر آن‌ها کیفرخواست به جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق احتکار مایحتاج عمومی از قبیل دستکش و ماسک صادر و دادگاه آن‌ها در حال برگزاری است.

لازم به ذکر است از متهمین دستگیر شده حدود ۵۵ میلیون عدد دستکش، بیش از ۵۰ میلیون عدد ماسک و هزاران لیتر انواع مختلف از محلول های الکلی ضدعفونی کننده کشف و جهت استفاده در مراکز درمانی به وزارت بهداشت تحویل شده است.

یادآوری می شود این دادسرا در برخورد با افراد فرصت طلبی که برای سودجوئی بیشتر اقدام به احتکار اقلام مورد نیاز برای پیشگیری از انواع بیماری و ایجاد شرایط سخت برای هموطنان عزیز، نمایند قاطعانه برخورد خواهد کرد.

دادستان تهران در پایان از مردم و شهروندان عزیز تقاضا نمود تا به توصیه های ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص به کارگیری اقدامات لازم جهت پیشگیری از این بیماری و همچنین مراجعه افرادی که دارای علائم بیماری هستند به مراکز تعیین شده جهت درمان و جلوگیری از انتقال بیشتر بیماری در بین سایر افراد توجه نمایند، زیرا استنکاف از این امر مسئولیت قانونی دارد./باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو

علی لطفعلی پور گفت: تب کریمه کنگو بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است،  ویروس بیماری توسط گزش کنه آلوده و یا از طریق تماس با خون و لاشه دام آلوده، به انسان منتقل می‌شود.

 وی افزود: این بیماری شیوع بالایی در بین دامداران، دامپزشکان و کارکنان دامپزشکی، سلاخان، قصابان و کارکنان کشتارگاه، پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها، کشاورزان و اشخاصی که با دام سر و کار دارند مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: بیماری در فصل‌های گرم سال از اواخر فروردین تا اواخر شهریور (زمان رشد و تکثیر کنه‌ها) شیوع پیدا می‌کند.

رئیس دامپزشکی زرند بیان کرد: این بیماری با رعایت نکات بهداشتی و راهکار‌هایی از جمله استفاده از دستکش و ماسک در هنگام تماس، ذبح دام و خرد کردن گوشت، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام،رعایت ‏اصول ایمنی کار به منظور جلوگیری از بروز خراش پوستی و تماس آن با ترشحات دامی، انجام سم‌پاشی‌های ادواری دام و جایگاه، کشتار دام در کشتارگاه‌های مجاز، تهیه ‏گوشت از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، خودداری از خرید و مصرف گوشت بازرسی نشده و فاقد مهر و برچسب دامپزشکی، خودداری از کشتار دام به صورت غیر مجاز و خارج از کشتارگاه، و نگهداری گوشت تازه در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد یخچال به مدت ۲۴ و جگر به‌مدت ۴۸ ساعت قابل پیشگیری است. 

وی گفت:با توجه به این که ویروس در برابر حرارت حساس است به افراد توصیه می‌شود از مصرف جگر خام و نیم پخته خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود