Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهار واحد تولیدی برای تهیه مواد ضدعفونی‌کننده موردنیاز استان کردستان خط تولید خود را تغییر داده‌اند و با دریافت ۲۵ تن الکل تلاش می‌کنند نیاز جامعه به این مواد را برآورده سازند.

خبرگزاری فارس استان کردستان/شیرین مرادی، به دعوت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در این روزهای پرالتهاب کرونایی برای بازدید از چند واحد تولیدی راهی شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واحد تولیدی سیران، نخستین واحد موردبازدید خبرنگاران و مسوولان سازمان صمت کردستان بود.

در این شرایط که مواد ضدعفونی‌کننده نیاز مبرم استان و کشور بوده و به یک نگرانی در بین مردم تبدیل شده است، این واحد و چند تولیدی دیگر استان با تغییر خط تولید خود، تلاش می‌کنند تا نیاز جامعه را برآورده سازند و با چندین نفر نیرو شبانه‌روز به صورت چند شیفت به جنگ با کرونا آمده‌اند.

تولید 6 هزار بطری مواد ضدعفونی در ساعت

آرمین رضایی مدیر داخلی واحد تولیدی سیران سنندج می‌گوید: در هر ساعت 6 هزار بطری مواد ضدعفونی در این واحد تولید می‌شود.

وی گفت: شرکت تولیدی سیران یکتا ابتدا با هدف تولید مواد شوینده کار خود را آغاز کرد و خط تولید نایلون و نایلکس، واحد بسته‌بندی ضدیخ صنعتی و خودرو و بعدها مجوز بسته‌بندی آب معدنی هم به آن اضافه شد.

رضایی تصریح کرد: جز خط آب معدنی، دیگر خطوط تولیدی این واحد به دلیل نداشتن سرمایه کافی تعطیل شده است هر چند ظرفیت فیزیکی، دستگاه‌ و نیروی کافی برای تولید به صورت 3 شیفت داریم.

وی افزود: تسهیلات با سود 18 درصد به بالا توجیه اقتصادی ندارد.

رضایی گفت: ابتدا با 3 نفر کار را شروع کردیم و در یک مقطع تا 30 در این واحد مشغول شدند اما همچنان که اشاره کردم به دلیل مشکلات اقتصادی، عرضه محصولات بی‌کیفیت و ارزان مشابه در بازار، خط‌های تولید این واحد خوابید.

وی عنوان کرد: تولید مایع ظرفشویی با بالاترین کیفت برای ما  12 هزار تومان تمام می‌شد در حالیکه مشابه این تولیدات اما بی‌کیفیت با 4 هزار تومان عرضه می‌شد و همین ضربه‌ سنگینی به واحدهای تولیدی وارد کرد.

رضایی گفت: الان هم خط تولید آب معدنی را با توجه به شرایط پیش آمده به تولید مواد ضدعفونی تغییر داده‌ایم بلکه بتوانیم به مردم کمک کنیم.

 راه‌اندازی واحد تولید دستکش در کردستان/فعالیت 4 واحد تولید محلول ضدعفونی در استان

محمد دره‌وزمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در جریان بازدید از این واحدهای تولیدی اظهار کرد: امروز به دلیل نیاز و با توجه به ضرورت جامعه، خط تولید برخی واحدهای استان برای مقابله با بیماری کرونا تغییر کرده است.

وی گفت: در واحد تولیدی سیران، به جای آب معدنی، اکنون مواد ضدعفونی بر پایه الکل تولید می‌شود و با تحویل الکل اتانول 96 درصد بخشی از نیازهای مردم استان تولید و برای توزیع تحویل داروخانه‌های استان می‌شود.

وی اذعان داشت: در حال حاضر چهار واحد تولیدی برای تولید مواد ضدعفونی و شوینده فعال شده‌اند که به شرط تامین الکل، نیاز ضدعفونی استان برطرف خواهد شد.

دره‌وزمی عنوان کرد: با کمک معاونت غذا داروی دانشگاه علوم پزشکی استان 25 تن الکل تحویل این واحدهای تولیدی شده تا به مواد ضدعفونی‌کننده تبدیل شود،

وی گفت: مردم می‌توانند از فردا یکشنبه به داروخانه‌های سطح استان مراجعه کنند  و مواد ضدعفونی‌کننده را با قیمت مصوب تهیه نمایند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اذعان داشت: علاوه بر مواد ضدعفونی‌کننده، تولید ماسک‌ هم در برنامه داریم.

وی افزود: در حال حاضر روزانه 20 هزار ماسک به صورت سنتی در استان تولید می‌شود که در صورت ضدعفونی، مردم می‌توانند چندین بار از آن استفاده کنند.

دره‌وزمی اضافه کرد: راه‌اندازی یک واحد تولید ماسک کاغذی در استان اولویت سازمان صمت است که دستگاه‌های آن در حال آماده‌سازی است و بعد از عید نوروز به صورت تولید خواهد داشت ضمن اینکه تا پایان هفته جاری هم یک واحد تولید دستکش یک‌بار مصرف در استان راه‌اندازی می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای این واحدهای تولیدی در اولویت قرار گرفته و هیچ مشکلی در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش هم نداریم.

وی تصریح کرد: محصولات تولیدی استان در اختیار ۷۰ داروخانه‌ها استان قرار خواهد گرفت که در بین مردم توزیع کند.

تولید روزانه 4 هزار بطری ضدعفونی‌کننده

واحد تولیدی پانتا تک ژیوان طب آسیا دیگر واحد تولیدی است که امروز خط تولید خود را ارتقا داده و در کنار تولید مواد شوینده، روزانه 2 تن مایع ضدعفونی 400 سی‌سی تولید می‌کند.

روزانه ۴ هزار بطری مایع ضدعفونی در این واحد تولید می‌شود و قرار است از فردا یکشنبه با قیمت مصوب 13 هزار و 850 تومان در داروخانه‌های استان توزیع شود.

12 نفر در این خط تولید به صورت دو شیفت برای مبارزه با کرونا ویروس فعالیت می‌کنند و ظرفیت برای توسعه آن نیز وجود دارد.

گفتنی است؛ ورود کرونا ویروس به ایران در بهمن ماه امسال برای نخستین خود را در شهر قم نشان داد و طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان‌های کشور 5 هزار 823 نفر هستند که یک‌هزار و 669 نفر ترخیص شده و بهبود یافته و 145 نفر فوت کرده‌اند.

تا قبل از ظهر هشتم بهمن ماه کردستان جز استان‌های پاک در بحث کرونا بود اما ظهر همان‌ روز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابتلای قطعی یک نفر به کرونا در استان را تایید کرد و تا عصر دیروز شمار مبتلایان قطعی استان به ۵۴ نفر افزایش یافت، جدای از این تاکنون مرگ 5 نفر نیز به دلیل این بیماری تائید شده است.

ویروس کرونا نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شد و مطالعه روی آن به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت ویروس کرونا انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید کردستان آب معدنی کرونا معدن و تجارت کردستان مواد ضدعفونی کننده واحدهای تولیدی تولید می شود سازمان صنعت واحد تولیدی تولید مواد واحد تولید هزار بطری خط تولید آب معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: مشترکان بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب‌ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی همچون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان با اعلام برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مدیریت مصرف و گذر موفق از پیک بار در تابستان سال جاری اظهار کرد: تابستان سال جاری با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده توسط وزارت نیرو در سطح کشور، مشترکان بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب‌ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ناترازی در حوزه تولید و مصرف برق وجود دارد، افزود: با توجه به شرایط دشوار تأمین برق، لازم است هر اقدامی برای مدیریت پیک بار تابستان با نگاه به تداوم آن در سال‌های پیش رو برنامه‌ریزی و اجرا شود که این مهم نیازمند نگرش هدفمند در بخش‌های مختلف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خاطرنشان کرد: برای اینکه در پیک بار تابستان بتوانیم با مدیریت مصرف به خوبی از اوج بار عبور کنیم نیازمند مشارکت و همکاری مشترکان به‌ویژه در بخش صنعت هستیم و رویکرد شرکت توزیع نیروی برق استان بر این است که با استفاده از نظر صاحبان صنایع و بررسی پیشنهادات آن‌ها با هماهنگی مناسب، گذر موفقیت‌آمیزی از دوران اوج مصرف داشته باشیم.

لهونیان اضافه کرد: در دوره زمانی یکم خرداد الی سی‌ویکم شهریور و از ساعت ۸ الی ۲۴، صاحبان صنایع بایستی یک روز در هفته میزان مصرف برق خود را تعدیل کنند و به جای آن در روز جمعه فعالیت داشته باشند.

وی گفت: موضوع بعدی مشترکان بخش کشاورزی و انشعاب پمپاژهای آب و چاه‌های کشاورزی است که با همکاری پنج ساعت روزانه (از ساعت ۱۲ الی ۱۷ مصرف برق نداشته باشند) بقیه ساعات مصرف برق این دسته مشترکان به‌صورت رایگان حساب می‌شود و علاوه بر آن مشمول پاداش همکاری خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در خصوص مشترکان بخش اداری هم گفت: دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند در غیر این صورت برق آن‌ها قطع خواهد شد.

لهونیان با بیان اینکه در خصوص «مولدین خود تأمین» هم برنامه داریم، افزود: مشترکانی که مولد برق و یا ژنراتور دارند می‌توانند با مشارکت در این برنامه بخشی از برق خود را تأمین کرده و به کاهش بار شبکه هم کمک کنند که در این راستا مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

کد خبر 751178

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در راستای تحقق شعارسال
  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری آسم
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • تلفیق هنر دست و صنعت
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم