Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش مبتلایان به کرونا در۳ استان گیلان، مازندران و قم نیاز آن‌ها را به بیمارستان و کادر پزشکی افزایش داده است. به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، استان‌های گیلان، مازندران و قم پس از درگیری با بیماری کرونا در شرایط خوبی قرار ندارند و وضعیت از جهت امکانات بیمارستانی و نیروی انسانی حوزه سلامت وخیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمدحسین قربانی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان دیروز با تأکید بر کمبود تخت در بیمارستان‌های استان گیلان گفت: با توجه به حاد بودن شرایط بعضی از بیماران نیاز داریم تا تخت‌های بیمارستان به‌ویژه تخت‌های آی سی یو را در قالب افزایش تخت‌های کل بیمارستان‌های استان یا احداث بیمارستان صحرایی افزایش دهیم.

قربانی در خصوص وضعیت نیروی انسانی حوزه سلامت استان گیلان نیز گفت: در تماسی که با وزیر بهداشت داشتم گفتم تا پرستاران استان‌هایی که در آنان شیوع کرونا کم است را به استان گیلان اعزام کنند، زیرا کادر درمانی ما بسیار خسته هستند.

قربانی از استارت احداث بیمارستان صحرایی در استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد سپاه پاسداران ۱۰۰ تخت در بیمارستان رازی اختصاص دهد و  آغاز احداث بیمارستان صحرایی در لاکان توسط سپاه پاسداران و ارتش انجام شود.

نیروی انسانی، پرستاری و پزشکی نیاز مراکز درمانی مازندان و گلستان است

امروز محمد مهدی ناصحی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در امور نظارتی درمان کرونا در مازندران و گلستان نیز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ارتباط با وضعیت موجود مازندران و گلستان در مقابله با بیماری کرونا و  اقدامات انجام شده و نیازمندی‌های این دو استان اظهار کرد: مازندران و گلستان از نقطه‌هایی است که تخت‌های بستری مازندران و گلستان برای جمعیت بیمار دو استان تاکنون کافی بوده، ولی پیش‌بینی برای تخت‌های مازاد و نقاهتگاه باید در دستور کار قرار گیرد.

ناصحی در ادامه گفت: مهم‌ترین موضوع این دو استان تداوم مسافرت‌ها است که زمینه انتقال بیماری را افزایش می‌دهد و این موضوع ثابت شده که ویروس سریع منتقل می‌شود و باید زنجیره انتقال قطع شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اعلام وضعیت هشدار در مازندران با بیان اینکه احتمال نیاز به بیمارستان صحرایی در حال بررسی است، گفت: مردم هنوز از شهر‌های دیگر به زور وارد شهر‌های شمالی می‌شوند، از واحد‌های نظارتی می‌خواهیم ارتباط را قطع کنند.

ظرفیت کامکار و فرقانی تکمیل شد

چند روز پیش نیز علی ابرازه قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت: وگو با خبرنگاران در خصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا اعلام کرد پس از ابتلای دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به بیماری کرونا، دو معاون وی و ۱۰ نفر از پزشکان و پرستاران قم هم به این بیماری مبتلا شدند.

علی ابرازه که پس از ابتلای دکتر قدیر به عنوان قائم مقام وی در خط مقدم کرونای قم قرار دارد در همان مصاحبه اعلام کرد ظرفیت بیمارستان کامکار و فرقانی تکمیل شده و بیمارستان امام رضا نیز از دو شب قبل در چرخه پذیرش بیماران قرار گرفته است.

وی همچنین اعلام کرد در صورت نیاز سپاه و ارتش نیز بیمارستان‌های صحرایی خود را در قم مستقر خواهند کرد؛ که همین اتفاق هم افتاد؛ ارتش و سپاه دو بیمارستان صحرایی را مستقر کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا کرونا ویروس ویروس کرونا مازندران و گلستان بیمارستان صحرایی بیماری کرونا استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی در مصاحبه با صدا و سیما با اشاره به موضوع واردات اتوبوس و کشنده، گفت: امروز در تولید کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی نیستیم بلکه نیازمند تأمین هزینه‌ها و زمان هستیم اما گاهی به بهانه تأمین مالی و گاهی به بهانه اینکه فوری نیاز داریم، واردات صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چگونه باید جلوی بهانه‌جویی‌ها را گرفت، تاکید کرد: به هر حال هر بار به دنبال بهانه هستند تا راهی پیدا کنند و به منفعت برسند.

وزیر صمت ادامه داد: در حال حاضر یکی از بهانه‌های مهم این است که تأمین کنندگان خارجی مایل به تأمین مالی هستند، بنابراین ما باید این بهانه‌ها را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تأمین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا با این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم.

علی آبادی عنوان کرد: یکی دیگر از بهانه‌ها این است که گاهی اعلام می‌کنند تعداد زیادی دستگاه آن هم به صورت فوری نیاز دارند؛ در حالی که اگر این موضوع را از قبل به تولیدکننده بگوییم تولیدکننده هم نسبت به تولید محصول مذکور اقدام می‌کند.

وی گفت: متأسفانه این مساله وجود دارد اما به هر حال ما به دنبال رفع آنها هستیم.

‌ کد خبر 6096985 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی