Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:14:23 GMT

پوتین دستور تسهیل تابعیت روسیه را صادر کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۹۲۱۰

پوتین دستور تسهیل تابعیت روسیه را صادر کرد

این حکم با عنوان «مجموعه دستورات در مسائل مربوط به اجرای سیاست مهاجرتی روسیه از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ روز شنبه در پایگاه اینترنتی کاخ کرملین منتشر شده است.

 در ابتدای این حکم، دفتر رئیس جمهوری روسیه موظف به تشکیل گروه کاری برای اجرای سیاست مهاجرتی حکومت روسیه و اصلاح نظام مهاجرتی این کشور شده است. 

 بر اساس این حکم، باید تا اول ماه مارس سال ۲۰۲۱ یک گزارش در مورد اجرای این دستورات ارائه و پس از آن نیز بطور منظم هر شش ماه یک بار گزارش‌هایی در مورد اجرای این دستورات مهاجراتی ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت روسیه، وزارت کشور، وزارت امور خارجه، سازمان امنیت فدرال، وزارت دادگستری و دفتر رئیس جمهوری روسیه موظف به تامین شرایط اجرای دستورات برای اصلاح ساختار مهاجرتی روسیه شده اند.   

در حکم پوتین گفته شده است: اصول و مقررات مهاجرتی روسیه به اندازه کافی روشن و یکدست نیست. بکارگیری فناوریهای اطلاعاتی در ارائه خدمات دولتی و اجرای کنترل دولتی در عرصه مهاجرت در سطح بالایی قرار ندارد. 

در دستور آمده است: اتباع خارجی در وهله اول کسانی که به منظور کار به روسیه می آیند غالبا سعی می کنند پس از گرفتن اسناد مهاجرتی برای عبور از مشکلات، از نظر حقوقی پنهان شوند.   

«در همین حال وضعیتی وجود دارد که افرادی که می‌توانند جذب سیستم اجتماعی مثبت شوند و عضو کامل جامعه روسیه باشند با مشکلات غیرموجه در اخذ تابعیت روسیه مواجه می‌شوند.»  

در بخشی از این حکم گفته شده است: مدرک «اجازه برای اقامت موقت» (مدرک اقامت سه ساله در روسیه)  که یک پله در مسیر دریافت مدرک «اجازه زندگی در روسیه» یا وید ناژیتلستوا (مدرک اقامت پنج ساله) است، حذف می شود. 

پوتین در دستور خود گفت: این تدبیر به آن دلیل است که امکانات برای مدرک اجازه برای اقامت موقت از بین رفته است.

 بر اساس این دستور فقط مدرک اقامت پنج ساله یا ویدنا ژیتلستوا خواهد بود که پنج سال به پنج سال تمدید می شود.

 علاوه بر این سه حالت برای اخذ تابعیت روسیه تعیین می شود که شامل حالت عمومی، حالت آسان شده و حالت ویژه است.

در حالت عمومی، تبعه خارجی همه اسناد و مدارک لازم را برای اخذ تابعیت ازجمله مدرک دانشنامه زبان روسی، فراهم می کند و مدت معینی باید در روسیه زندگی کند و مدتی نیز باید برای گرفتن تابعیت پس از ارائه مدارک صبر کند که معمولا بین شش تا ۹ ماه است.

در حالت آسان شده، اتباع کشورهایی که قانون تعیین کرده شامل بلاروس، قزاقستان، اوکراین و مولداوی می توانند با ارائه مدارک کمتر و در حالی که مدت کمتری نیاز به زندگی در روسیه خواهند داشت تابعیت روسیه اخذ کنند.

در حالت ویژه هم تابعیت در ازای خدمات تبعه خارجی داده می شود و تشریفات مخصوصی برای آن تعیین شده است.

افرادی که بتوانند سودمند بودن خود را برای روسیه ثابت کنند و از نظر این کشور معیار برای ارزشمند بودن را داشته باشند ازجمله سرمایه داران یا صاحبان صنایع می توانند در حالت ویژه تابعیت روسیه بگیرند.

 در حکم رئیس جمهوری روسیه همچنین امضای موافقت نامه وفاداری بین فرد خارجی و سازمان مهاجرت وزارت کشور روسیه در هنگام اخذ تابعیت درنظر گرفته شده است.

  پوتین در بخش دیگر حکم خود گفته است که باید اطلاع رسانی درست شود و شاخص های اصلاحات در عرصه مهاجرتی از طریق رسانه ها، نه فقط برای اتباع خارجی برای مردم روسیه توضیح داده شود. 

در حکم آمده است: باید اقدامات تشریحی از طریق کانال های دیپلماتیک با شرکای خارجی در وهله اول کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا صورت گیرد.

وی همچنین در حکم خود بر لزوم تقویت واحدهای سازمان مهاجرت وابسته به وزارت کشور روسیه برای اجرای هر چه بهتر نظام اصلاح شده مهاجرتی این کشور تاکید کرد.

گفتنی است، دولت روسیه می خواهد از راه جذب اتباع خارجی و دادن تابعیت روسیه به آنها، از یک طرف نیروی کار برای چرخاندن چرخ اقتصاد خود را فراهم کند و ازسوی دیگر جای خالی کاهش جمعیت این کشور را با اتباع کشورهای دیگر پر کند و اولویت به روسهای جمهوریهای شوروی سابق و متخصصان و اساتید دانشگاهها، دانشمندان و کارشناسان فنی داده خواهد شد.

برچسب‌ها روسیه مهاجرت ولادیمیر پوتین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه مهاجرت ولادیمیر پوتین روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه اوکراین روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه مهاجرت ولادیمیر پوتین تابعیت روسیه پنج سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی دال بر مداخله دولت یا ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مرگ آلکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون این کشور یافت نکرده‌اند.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، سازمان اطلاعات مرکزی (سی‌آی‌ای)، دفتر مدیریت اطلاعات ملی و همچنین معاونت اطلاعاتی وزارت خارجه آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که پوتین «به احتمال زیاد دستور قتل ناوالنی را صادر نکرده است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: نظر آمریکا دراین‌باره به برخی نهادهای اطلاعاتی اروپایی منتقل شده است.

پوتین اندکی پس از مرگ ناوالنی در زندان گفت که غربی‌ها به او پیشنهاد داده بودند تا چند نفر از زندانیان روس محسوب در زندان‌های غرب را با ناوالنی معاوضه کند. به گفته رییس جمهور روسیه، او بدون شنیدن کامل صحبت‌های طرف مذاکره‌کننده، با این پیشنهاد موافقت و تاکید کرده که تنها شرط این معاوضه این است که ناوالنی هرگز به روسیه برنگردد.

معاونت ندامتگاه ناحیه یامالو-نِنتس زیر نظر سازمان زندان‌های فدرال روسیه ۱۶ فوریه اعلام کرد که ناوالنی در این زندان مرده است. براساس اعلام مقامات، او پس از پیاده‌روی روزانه دچار ضعف شد و غش کرد و به‌رغم تلاش کادر پزشکی و بیش از ۳۰ دقیقه عملیات احیا، چهره مشهور اپوزیسیون روسیه، جان خود را از دست داد.

کد خبر 6089813

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد