Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "محمد رضا  رضانیا" عصر امروز شنبه در گزارشی توضیح داد: طبق آخرین جلسه شورای سلامت کیش، روند تعطیلی مدارس، مراکز آموزشی، دانشگاهها، مهدهای کودک و مراکز فرهنگی این جزیره تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت، همچنین ساعات کاری کلیه شرکتها، دوایر دولتی و سازمان منطقه آزاد تا هفته آینده از ساعت ۹ تا ۱۳ تعیین و ابلاغ  می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای سلامت کیش، امکان دورکاری و مرخصی تشویقی برای مادران دارای کودک زیر شش سال و  کارکنان دارای دیابت، بیماریهای تنفسی، سرطانی، فشار خون و بطور کلی گروههای دارای زمینه های بیماری و ریسک بالا را از دیگر مصوبات شورای سلامت اعلام کرد و افزود: این مصوبات با مجوز مسئولان مربوطه به اجرا گذشته می شود. 

دکتر رضانیا هچنن اعلام کرد: بر اساس تصمیم شورای سلامت کیش و با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا، مجوزهای فعالیت‌های اقتصادی در منطقه آزاد که تاریخ اعتبار آن‌ها به پایان رسیده تا پایان فروردین ۹۹ بطور خودکار تمدید شد.

 سخنگوی شورای سلامت در پایان روند ابتلا به ویروس کرونا را طی ۲۴ ساعت گذشته ثابت اعلام کرد و افزود: موارد ابتلا به این بیماری ۳ و کل موراد مشکوک  در جریره کیش ۲۱ مورد بوده که از این آمار ۸ مورد منفی، ۳ مورد مثبت و مواردی نیز در انتظار دریافت جواب آزمایش  است. 

وی اضافه کرد: همچنین از مجموعه موارد مشکوک سه نمونه برای تکرار و ۵ نمونه برای تشخیص به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است.

سخنگوی شورای سلامت کیش درگزارش قبلی که روز پنجشنبه گذشته ارائه داد، وضعیت عمومی دو نفر از مبتلایان به ویروس کرونا را خوب و یک نفر را بدحال ذکر و افزود: هیچ فوتی ناشی از ابتلای به ویروس کرونا در کیش نداشته ایم.

وی در گزارش امروز که بصورت ویدئویی منتشر شد به موارد فوتی ناشی کرونا اشاره نکرد این در حالیست که برخی  شبکه های مجازی  بطور غیر رسمی از مرگ یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا  در کیش خبر می دهند.

 رضانیا در ادامه، روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، شورای سلامت، رسانه ملی و خبرگزاری های رسمی را منابع رسمی انتشار اخبار مربوط به شیوع کرونا در این جزیره دانست و از مردم خواست که به اخبار متفرقه و غیر رسمی در این خصوص اعتنا نکنند.

 وی همگان را به رعایت بهداشت فردی فراخواند و افزود: مسئولان و دست اندرکاران منطقه آزاد کیش تدایبر گسترده ای را برای مقابله با ویروس کرونا به اجرا گذاشته اند و گذر از این وضعیت نیازمند توجه و همکاری تمامی مردم و رعایت نکات بهداشتی است. 

سخنگوی شورای سلامت در ادامه مهمترین راهکار موثر در مقابله با ویروس کرونا را ماندن در خانه ذکر کرد و از مردم خواست تا از سفرهای غیر ضروری جدا خودداری کنند. 

عملیات پیشگیرانه و مقابله با ویروس کرونا در کیش که از دو هفته قبل با توقف، برنامه های جمعی ممنوعیت ورود خودرو به این جزیره و تعطیلی مراکز آموزشی، کنسرت ها آغاز شده بود طی هفته گذشته با عملیات گسترده ضد عفونی محیط شهری تشدید شد.

 در اجرای این طرح، نیروهای آتش نشانی با همیاری تلاشگران عرصه سلامت در عملیاتی مشترک با مدیریت معاونت امور شهری و محیط‌زیست شرکت عمران، آب و خدمات کیش و با همکاری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این شرکت، معابر پر تردد و خیابان‌های اصلی کیش را علیه ویروس کرونا ضدعفونی کردند.

به گفته مسئولان ذیربط طرح ایمن‌سازی محیط شهری کیش به‌صورت متناوب تا پایان دوره شیوع بیماری کرونا در کشور، با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و گردشگران در این جزیره  ادامه خواهد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کیش پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کیش ویروس کرونا کیش مقابله با ویروس کرونا شورای سلامت کیش ویروس کرونا سخنگوی شورای منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است

اندیشکده «شورای آتلانتیک» با ابراز شگفتی از توانایی موشکی و پهپادی ایران عنوان داشت که ایران کمبودها و نقایص در صنعت هوایی خود را با توسعه این تسلیحات جبران کرده است.

به گزارش ایرنا، اندیشکده شورای آتلانتیک در تحلیل واکنش نظامی هفته گذشته تهران با بیان اینکه روزگاری ایران در عرصه صنعت نظامی هوایی ضعیف بود اما اکنون پیشرفت چشمگیری داشته و در اوج به سر می برد، تصریح دارد: حمله بی‌سابقه ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل یک تیر اخطار بود. این واکنش نشان می‌دهد که تهران به‌رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن ظرفیت بالقوه‌ای برای ضربه زدن به اسرائیل و مقابله با برتری هوایی آن را دارد.

این اتاق فکر آمریکایی تاکید دارد: حمله مستقیم هوایی ایران به خاک اسرائیل نقطه عطفی در شرایط امنیتی رو به وخامت منطقه بود. اگرچه حمله اخیر نکته جدیدی را در مورد توانایی‌های نظامی ایران فاش نکرد اما ظرفیت های خطرناک ایران در بهره برداری از فقدان عمق استراتژیک اسرائیل را نشان داد.

این گزارش با بیان اینکه حمله ایران، اسرائیل را به تجدیدنظر در محاسباتش در مورد ایران وادار می‌کند، افزود: برخی تحلیلگران سیاست خارجی، نوع واکنش ایران در پاسخ دادن به حمله اسرائیل به کنسولگری در دمشق را دارای بازخوردهای منفی برای تهران توصیف می‌کردند اما جمهوری اسلامی و رهبر آن آیت الله علی خامنه ای این امر را از دیدگاهی متفاوت مشاهده و ارزیابی می‌کردند.

نویسنده گزارش با تکرار ادعاهای رسانه‌های صهیونیست در مورد مقابله و همکاری غرب در کنار اسرائیل با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی مدعی شد که حمله ایران آسیب زیرساختی قابل توجهی را به دنبال نداشت. با این‌حال شورای آتلانتیک با بیان اینکه ممکن است همه این اقدامات از روی برنامه ریزی انجام شده باشد، اذعان کرد اگر سه هزار یا ۳۰ هزار موشک و پهپاد بدون اخطار قبلی به سمت اسرائیل پرتاب شوند، مقابله با آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

این در حالی است که بر اساس برخی اطلاعات، گفته می شود حزب الله لبنان که اصلی‌ترین متحد ایران است، زرادخانه‌ای متشکل از ۱۵۰ هزار راکت و موشک در اختیار دارد.

این مرکز پژوهشی آمریکا، نیروی هوایی را پاشنه آشیل امنیتی ایران از زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق (۱۹۸۰-۱۹۸۸) عنوان داشت و اعلام کرد که پس از آن جنگ، ایران برای تقویت توان هوایی خود تلاش کرد و در کنار آن بخش عمده ای از منابع خود را در زمینه توسعه برنامه موشکی بالستیک و پهپاد رزمی سرمایه گذاری کرد. ایران به دلیل آنکه سال‌ها با محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل درگیر بود، پیوسته سعی کرد تا برد و دقت موشک و پهپادهای خود را افزایش دهد و در این مسیر موفق شد قابلیت موشکی و پهپادی خود را به این سطح بالا ارتقا دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت