Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حکم دستگیری سال گذشته میلادی برای سه شهروند روس و یک اوکراینی از سوی تیم تحقیقات مشترک به رهبری هلند صادر شد که چندین سال را صرف جمع آوری اطلاعات و شواهد کرده‌اند.

این چهار نفر شامل سه روس "سرگئی دوبینسکی"، "اولگ پولاتوف" و "ایگور گیرکین" و یک اوکراینی "لئونید خارچنکو" هستند که در ۲۰۱۴ پست های ارشدی در شبه نظامیان حامی روسیه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم تحقیقات مشترک اعلام کرد که این افراد به صورت مستقیم موشک را به سمت هواپیمای خطوط هوایی مالزی شلیک نکرده‌اند اما در این حمله دست داشتند.

این متهمان هنوز دستگیر نشده و تحت پیگرد هستند و قرار نیست در این دادگاه که با امنیت بالا در نزدیکی فرودگاه آمستردام، هلند برگزار می شود، شرکت کنند.

اگر این افراد در دادگاه حضور نیابند یا نتوانند وکلای خود را بفرستند، قضات حکم به برگزاری غیابی جلسه دادگاه می‌دهند.

این افراد با اتهاماتی چون مالکیت پرتابه موشک با هدف ساقط کردن یک هواپیما روبرو هستند.

روسیه مکررا دخالت یا تامین مالی یا حمایت نظامی برای شبه نظامیان در شرق اوکراین را رد می کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز گفت، کرملین منتظر است ببیند این دادگاه چطور عمل می کند اما روسیه همیشه نسبت به عینیت تحقیقات به رهبری هلند شک داشته است.

در همین حال، نخست وزیر هلند نیز گفت: فعالیت این دادگاه کاملا به صورت مستقل خواهد بود. این یک گام بسیار مهم در راستای کشف حقیقت و برقراری عدالت برای قربانیان و بازماندگان است. این دادگاه پایان روند حقوقی و قانونی درباره این پرونده نیست.

این تیم تحقیقات مشترک شامل مقام‌های قضایی از استرالیا، مالزی، بلژیک و اوکراین به انضمام پلیس و دادستان‌های هلندی است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ بدون آرامش، قبر مارادونا حفر می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می‌رسد که با وجود گذشت بیشتر از سه سال از درگذشت مارادونا، او هنوز به آرامش نرسیده است و شاید اتفاقات عجیب دیگری برای این اسطوره فوتبال آرژانتین در پیش باشد که باعث نگرانی هوادارانش شده است.

مارادونا در نوامبر سال 2020 در سن 60 سالگی و بر اثر حمله قلبی از دنیا رفت و تصمیم بر این شد که در آرامگاه خصوصی بلا ویستا به خاک سپرده شود، آرامگاهی که در حومه پایتخت آرژانتین قرار داشت و دسترسی به آن برای عموم آزاد نبود.

اما حالا این احتمال وجود دارد که او بار دیگر نبش قبر شود. حداقل این درخواستی است که خانواده او دارند. آنها می‌خواهند که بقایای پیکر این بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین به مقبره‌ای در بوینس آیرس منتقل شود و برای این کار به صورت رسمی هم اقدام کرده‌اند.

رسانه‌های آرژانتینی مدعی شده‌اند که نامه‌ای به دادگاه این کشور ارسال شده که در آن تاکید شده که مقبره یادبود دل دیز مکانی بسیار امن‌تر از محل فعلی دفن مارادوناست و این که همه مردم باید فرصت ادای احترام به بزرگ‌ترین نماد فوتبال آرژانتین را داشته باشند.

دالما، جیانینا و جانا، دختران مارادونا، به همراه ورونیکا اوجدا، همسر سابق او و مادر دیه‌گو جونیور که پسر او است، به صورت رسمی این درخواست را به ثبت رسانده‌اند.

حالا دادگاهی در منطقه بوینس آیرس مسئولیت بررسی و رسیدگی به درخواست این خانواده را برعهده دارد و باید شرایط را برای نبش قبر بدون اشکال و انجام این انتقال تحت تدابیر درست امنیتی و به صورت خصوصی و محرمانه بررسی کند.

مارادونا در تاریخ 25 نوامبر 2020 در اقامتگاه خصوصی در شمال بوینس آیرس از دنیا رفت. او چند هفته پیش از آن تحت عمل جراحی مغز قرار گرفته بود. بر اساس تحقیقات انجام شده، این احتمال وجود دارد که اشتباهات بزرگی در رسیدگی به وضعیت او در خانه رخ داده باشد.

قرار است دادگاهی در تاریخ چهارم جولای برای رسیدگی به اشتباهات دکتر لئوپولدو لوکه، آگوستینا کوساچوف و همچنین روانشناس و سه پرستار او برگزار شود. دادستانی کل این افراد را به قتل متهم کرده است. تمامی آنها این اتهامات را رد کرده‌اند. اگر این اتهامات ثابت شود، این افراد ممکن است با محکومیتی سنگین تا 25 سال زندان روبرو شوند.

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • تظاهرات مردم مالزی در حمایت از غزه+ فیلم
  • شرایط صدور دستور موقت
  • مرگ بدون آرامش، قبر مارادونا حفر می‌شود!
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • درخواست دادگاه لاهه برای پایان تهدید و ارعاب در خصوص جنگ غزه