Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@22:33:18 GMT

آسیب‌های تفکرات منفی را بدانید

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۰۴۲۷

آسیب‌های تفکرات منفی را بدانید

علیرضا عابدین روانشناس بالینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افرادی که انرژی منفی دارند، اظهار کرد: نق، غر زدن و انتقال انرژی منفی به دیگران، روشی است که برخی از افراد برای بروز ناراحتی خود از آن استفاده می‌کنند که به صورت یک روش کودکانه قلمداد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس با بیان اینکه این روش نوعی دفاع و محافظت از خود نیز می‌تواند محسوب شود، بیان کرد: وقتی فرد دائم به نیمه خالی لیوان نگاه می‌کند، از نظر روانی نیز خود را برای موقعیت‌های ناگوار آماده کرده، پس در نتیجه غافلگیر نخواهد شد.

عابدین گفت: این قبیل افراد معمولا فاقد ابزار لازم جهت ارزیابی دقیق و صحیح محیط هستند، در تعدیل هیجانات خود نقص داشته و در نتیجه ناپخته عمل می‌کنند، تعداد این افراد که به اصطلاح می‌توان آن‌ها را کودکان بزرگ نما‌ها نامید، در جامعه ما کم نیست.

وی افزود: این افراد ترس از صدمه دیدن دارند و دائم در حال رصد عوامل استرس زا هستند، به همین دلیل آنتن‌های بسیار حساسی نسبت به خطرات احتمالی را در خود پرورش داده‌اند، اما گاهی اوقات رصد عوامل استرس زا،  با در نظر گرفتن جانب احتیاط و به اندازه معقول می‌تواند در راستای رفع مشکلات به فرد کمک کند.

این روانشناس با اشاره به اینکه انرژی منفی ممتد افراد عملا فلج کننده و برای اطرافیان دلسرد کننده و ملال آور است، ادامه داد:  این طرز برخورد شاید آن‌ها را مجاب به تغییر رویه کند، با توجه به احتمال بالای افسرده بودن این افراد، پیشنهاد ارزیابی و درمان اختلالات خلقی در آن‌ها باید در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم؟

همه ما به دنبال داشتن یک زندگی بهتر با ایده آل های خود هستیم. عواملی مانند شادی، خوشبختی و رضایت از زندگی، موفقیت ، سلامت روحی و روانی، ثروت مالی، جایگاه اجتماعی مناسب و مانند اینها از جمله مواردی هستند که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. روانشناسی موثرترین ابزار برای رسیدن به اهداف تعیین شده است.

کد خبر 748409

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • از روان تا درمان
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم؟
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید