Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@17:57:15 GMT

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۰۵۴۰

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۱۷ اسفند ‌ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، «علی اصغر کاظمی» مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: عملیات تکمیلی پل زیر گذر ارغوان ورودی شهر ایلام در حال اجرا است.

وی افزود: طول پل زیرگذر ارغوان ۴۲ مترمی باشد و در مجموع طول رمپهای ورودی و خروجی آن یک کیلومتر است که برای احداث آن ۸۵ هزار متر مکعب خاکبرداری صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به هزینه ۱۵ میلیارد تومانی زیرگذر ارغوان اظهار کرد: در صورت تأمین اعتبار در نیمه اول سال آینده این زیر گذر رسما به بهره برداری می‌رسد.

 ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی ایلام مالچ پاشی شد

«فتحی» معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام اظهار کرد: در سال ۹۸ ظرفیت تولید نهال در ۱۰ نهالستان استان به ۱۲ میلیون اصله نهال رسیده، همچنین ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی استان مالچ پاشی شده است.

وی افزود: در ۲ سال اخیر هزار هکتار از عرصه های کم بازده استان تحت اجرای پروژه زراعت چوب درآمده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: ۱۵۰ هکتار کاشت و برداشت گل نرگس انجام شده است.

خسارت ۶٠٠ میلیارد ریالی سیل به راه‌های استان ایلام 
 
«نورالله دلخواه» مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام، گفت: بارندگی و سیلاب اخیر به راه‌های حوزه استحفاظی استان ایلام ۶٠٠ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

وی افزود: بیشترین خسارت‌ها در جریان سیلاب به پلهای روستایی وارد شده و در این راستا تعداد 332 پل خسارت دیده‌اند که نیاز به بازسازی و برخی هم نیاز به تعمیر دارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام بیان داشت: خسارت‌ها شامل آسیب به پلها، ابنیه فنی راه‌ها و رانش راه‌های روستایی بوده است.

 افزایش زمان فعالیت مرکز صدای مشاور ایلام برای کاهش استرس کرونا بین مردم

«فرمان عزیزنیا» معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام، گفت: به منظور خدمات رسانی هرچه بیشتر به مردم و کاهش اضطراب و استرس ناشی از ویروس کرونا مدت زمان فعالیت مرکز صدای مشاور این سازمان به ساعت 22 افزایش یافت.

وی افزود: به همین منظور کارشناسان و روانشناسان مرکز صدای مشاور 1480 این اداره کل با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان و به منظور کاهش تنش‌های روانی بین مردم آماده پاسخگویی به عموم هستند.

تمهیدات پالایشگاه گاز ایلام برای پیشگیری از ویروس کرونا

«شهریار داری پور» مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام، گفت: در راستای پیشگیری از این بیماری اقدامات شاخص و قابل قبولی در زمینه‌های مختلف برای سلامت کارکنان و مراجعه کنندگان اتخاذ شده است.

وی افزود: تهیه و خرید مواد ضد عفونی، تهیه و توزیع ملزومات پیشگیری مورد نیاز از قبیل ماسک، دستکش و لباس یکبار مصرف، ضد عفونی کردن وسائل نقلیه عمومی و کنترل و پایش آنها، ضد عفونی کردن ساختمان‌های اداری و منازل سازمانی، استفاده از ظروف و لیوان‌های یکبار مصرف تنها بخشی از اقدامات این شرکت برای پیشگیری از این ویروس بوده است.

انتهای پیام /970821

منبع: فارس

کلیدواژه: ایلام منابع طبیعی شهرسازی مالچ پاشی استان ایلام مدیرکل راه اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید

به گزارش «تابناک»، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روز سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه شاهد بروز مداخلات جوی و تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۴ استان کشور خواهیم بود. بر این اساس در روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان و در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان و برای روز پنج‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت نیز در یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی دور از انتظار نیست لذا به مردم و به خصوص ساکنان این مناطق و مسافران توصیه می‌شود که ضمن احتیاط در سفرهای بین شهری، از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز کنند. 

محمودی افزود:‌ اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش‌ها نیز از دیگر توصیه‌هایی است که باید جدی گرفته شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در همین راستا نیز امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تمامی استان‌های کشور به حالت آماده‌باش کامل درآمده و تجهیزات و امکانات لازم نیز برای مقابله با حوادث و امدادرسانی در هرگونه رخداد احتمالی در اختیارشان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی