Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم تقویت فضای همدلی و همراهی در استان، گفت: قطع زنجیره گسترش شیوع کرونا، نیازمند رعایت توصیه های بهداشتی از سوی همگان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع در نشست با اعضای مجمع نمایندگان استان که به منظور بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا برگزار شد، افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ظرفیت بسیار خوبی برای پیگیری مسائل و مشکلات در سطح ملی و نیز حفظ و تقویت آرامش اجتماعی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در گیلان به پیگیری مستمر از دو هفته گذشته مبنی بر استقرار بیمارستان موقت اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه تمهیدات و پیش بینی ها برای استقرار بیمارستان ۳۶۰ تختخوابی موقت صورت گرفته و آمادگی وزارت دفاع درخصوص راه اندازی  اعلام شد.

استاندار گیلان بر ضرورت حفظ آرامش اجتماعی جامعه تاکید و تصریح کرد: فضای همدلی و همراهی باید بیشتر شود و مردم با جدی گرفتن مقابله با این ویروس، کمال همکاری را با خدمتگزاران خود داشته باشند.

 وی با بیان اینکه دولت تمام اهتمام خود را بکارگرفته اگرچه در این مسیر نواقص و مشکلاتی وجود دارد، افزود: شاخص زیرساخت‌های درمانی استان گیلان نسبت به میانگین کشوری کمتر است و بدیهی بود که با محدودیت امکانات و نیروی انسانی، آمادگی برای مواجهه با این ویروس در سطح وسیع نداشته باشیم به همین خاطر مکررا درخواست پشتیبانی بیشتر از وزارت بهداشت داشته ام.

 دکتر زارع با اشاره به اینکه علیرغم استفاده از تمامی ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی نیازمند امکانات بیشتری از جمله تجهیزات هستیم، اظهار کرد: به منظور قطع زنجیره گسترش شیوع ویروس کرونا ، همچنان رعایت توصیه های بهداشتی توسط مردم و حضور در منازل برای موفقیت مقابله با این بیماری ضرورت دارد.

نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گیلان نیز از ارسال اقلام بهداشتی مورد نیاز استان تا دوشنبه هفته جاری خبر داد.

دکتر محمدحسین قربانی اظهار داشت: باید تلاش کنیم با گسیل امکانات به سمت گیلان، رفع آلامی برای مردم باشیم.

وی بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی و منطقه آزاد انزلی در جهت گسترش امکانات تاکید کرد و افزود: بخش زیادی از نیازمندی های استان از جمله دستگاه های ونتیلاتور ثابت، تخت، تشک و ماسک N۹۵ تا دوشنبه هفته جاری به گیلان می رسد.

رییس مجمع نمایندگان استان نیز با قدردانی از تلاش‌های استاندار گیلان و مجموعه دست اندرکاران مقابله با این ویروس گفت: از دولت انتظار داریم در اعلام شرایط ساعت کاری و مسائلی دیگر باید استان گیلان به صورت استثنا درنظرگرفته شود.

دکتر ذبیح اله نیکفر بر ضرورت کاهش تردد مردم و لزوم حضور در منازل تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم شرایط روستاها حفظ شود و در مسیر گسترش خدمات رسانی از بیمارستان های خصوصی حمایت بیشتری شود.

در این نشست هریک از نمایندگان حاضر به بیان دغدغه‌های مردم و نیز مسائل مورد انتظار برای پیگیری پرداختند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: توصیه های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۰۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند

ایسنا/خراسان رضوی مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه نشریات دانشجویی باید روایت‌گر صادق جنبش‌های دانشجویی دانشگاه‌های غربی در حمایت از غزه باشند، گفت: دانشجویان در آمریکا پیشتاز شدند و نشریات دانشجویی باید با بازگویی و مکتوب کردن جنبش‌ها، این حرکت را بیان و تقویت کنند.

رشید جعفرپور امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه در افتتاحیه سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی با عنوان «تیتر ۱۳» که در سالن ۲۲ بهمن دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: نشریات دانشجویی می‌توانند انعکاس‌دهنده دستاوردهای دانشگاه‌ها و روایتگر پیشرفت‌های آموزش عالی باشند. شاید بسیاری از مواردی که در دانشگاه می‌بینیم را عادی تلقی کنیم، در حالی که همین موضوعات برای مخاطب بیرونی و مردم جذاب است و اگر آن‌ها را نگوییم، به دانشگاه ظلم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نشریات دانشجویی محافلی هستند که می‌توانند پیشرفت‌های دانشگاه‌ها را تبیین کنند، ادامه داد: نشریات دانشجویی می‌توانند تقویت‌کننده فضای گفت‌وگو و تبادل نظر در دانشگاه باشند. ما باید در دانشگاه منطق گفت‌وگو با سلایق، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متفاوت را داشته باشیم و دانشگاه را از حالت قطبی خارج و به فضای تعامل و گفت‌وگو تبدیل کنیم.

مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: نشریات دانشجویی می‌توانند بازگوکننده مسائل و چالش‌های دانشگاه باشند. در دانشگاه و آموزش عالی کشور مسائل مختلفی وجود دارد و دانشجویان بهترین کسانی هستند که می‌توانند در خصوص این موارد صحبت کنند و به صورت منطقی و اخلاقی مسائل و چالش‌های دانشگاه را به بحث و بررسی بگذارند و در یک فضای عقلانی به راهکار برسند. همچنین با توجه به اینکه ما در حوزه سواد رسانه‌ای دچار ضعف هستیم، نشریات دانشجویی می‌توانند سواد رسانه‌ای را در دانشجویان افزایش دهند.

جعفرپور  با اشاره به انتظاراتی که از نشریات دانشجویی می‌رود، بیان کرد:  نخست آنکه در نقد منصفانه عمل کنید. درست است که همگی ما به نقد نیاز داریم، اما نقد باید موجب ارتقای یک سیستم و افراد آن شود. بنابراین اگر نقد از دایره انصاف خارج شود، آثار سویی به دنبال خواهد داشت. لذا از نشریات می‌خواهیم در نقد منصفانه عمل کنند تا هم به ارتقای کشور و هم به ارتقای خودشان کمک کنند.

وی ادامه داد: تنها به بیان مسائل و چالش‌ها اکتفا نکنید و علاوه بر آن راه‌حل‌‍‌های پیشنهادی را هم بگویید. زیرا تنها تکرار مسئله فایده‌ای نخواهد داشت، بلکه راه‌حل‌های احتمالی حل مسائل حتی در مقیاس کوچک را بیان کنید. 

مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر اینکه اگر تمام کارهایی که انجام می‌دهیم، دارای خروجی امیدافزا نباشد، باعث شکست جامعه و تأخیر در پیشرفت خواهد شد، گفت: بنابراین تمامی کنش‌ها و جهت‌گیری‌های ما باید به سمتی باشد که امید را زنده نگه دارد، لذا در یادداشت‌ها، تحلیل‌ها و نوشته‌هایمان این نکته را در نظر داشته باشیم.

جعفرپور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع تشکل‌ها، بیان کرد: دانشگاه سه وظیفه دارد؛ تولید علم، تولید عالم و جهت‌دهی به علم و عالم. چنانکه در تولید علم خوب کار کردیم و چند هزار مقاله و کتاب در سال تالیف می‌شود. رتبه اول ایران در منطقه و رتبه ۱۵ در جهان نشان می‌دهد در تولید علم کارنامه‌ای قابل قبول داریم. اما اگر جهت‌دهی به علم و عالم درست نباشد، نتیجه مثبت نمی‌گیریم. نشریات دانشجویی با بضاعتی که دارند باید در جهت‌دهی به علم و عالم کمک‌کننده باشند.

وی با بیان اینکه نشریات دانشجویی باید روایت‌گر صادق جنبش‌های دانشجویی دانشگاه‌های غربی در حمایت از غزه باشند، افزود: غزه مظلوم واقع شده است. الحمدلله بیداری خوبی در دنیا صورت می‌گیرد. دانشجویان در آمریکا پیشتاز شدند و نشریات دانشجویی باید با بازگویی و مکتوب کردن جنبش‌ها، این حرکت را بیان و تقویت کنند. این موج نباید بخوابد و باید کمک کنیم این مقاومت اسلامی که به مقاومت جهانی تبدیل شده، به پیش رود. 

مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به وظایف وزارت نسبت به نشریات دانشجویی، اظهار کرد: ما وظیفه داریم فضای لازم برای بالندگی و تقویت نشریات دانشجویی را ایجاد کنیم. در شورای مدیران همواره پیگیر هستیم که چگونه می‌توان از نشریات دانشجویی حمایت کرد. اکنون ۳۷۰۰ نشریه دانشجویی در وزارت علوم داریم، علاوه بر آن تعداد بسیاری در وزارت بهداشت هستند و توسعه این نشریات می‌تواند به تقویت فضای گفت‌وگو و سواد رسانه در دانشگاه کمک کند. لذا تقویت نشریات دانشجویی در دستور کار معاونت دانشجویی وزارت علوم قرار دارد.

جعفرپور با اشاره به ایجاد سامانه نشریات، عنوان کرد: این سامانه کمک می‌کند تا انتخابات مدیران مسئول نشریات به راحتی صورت گیرد. گزارش‌گیری‌های مناسب از این سامانه می‌تواند در تقویت نشریات مؤثر واقع شود. افتخار می‌کنیم که ۳۷۰۰ نشریه دانشجویی داریم، اما هنوز قاعده‌مندی برای این نشریات در فضای مجازی وجود ندارد که یک نقطه ضعف محسوب می‌شود و تدوین آیین‌نامه برای آن ضرورت دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • کاهش رشد منفی موالید سالیانه در گیلان
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • همدلی مدیران سرمایه بزرگی برای قزوین است
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟