Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@20:43:32 GMT

فدراسیون فوتبال اعلام جنگ کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۰۸۰۵

فدراسیون فوتبال اعلام جنگ کرد

سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال برخلاف اظهارات دادستان دیوان محاسبات و وزیر ورزش می‌گوید که بازنشسته‌ها می‌توانند مطابق قانون در سمت‌های نواب رئیس و اعضای هیات رئیسه حضور داشته باشند، موضوعی که با این تضاد آشکار دیدگاه، بمعنی اعلان جنگ خواهد بود.

به گزارش ایسنا، حواشی مربوط به انتخابات فدراسیون فوتبال همچنان ادامه دارد و در گیرودار ایرادهای فیفا به اساس نامه این فدراسیون برای تعویق انتخابات، این بار حیدر بهاروند، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال که جزو مدیران بازنشسته به شمار می‌رود، گفته نه تنها هیچ یک از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال بازنشسته نیستند بلکه، چهره های بازنشسته می توانند برای سمت نواب رئیس و هیات رئیسه در انتخابات شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهاروند به سابقه‌ی این اختلافات در سال 97 اشاره کرده و می گوید وزارت ورزش و دیوان عدالت اداری معافیت هیات رئیسه و نواب رئیس فدراسیون فوتبال و همچنین سازمان لیگ را از قانون منع بکارگیری بازنشستگان پذیرفته‌اند. این اظهارات در حالی است که پیش از این دادستان دیوان محاسبات قاطعانه اعلام کرد که در انتخابات فدراسیون فوتبال اجازه حضور هیچ چهره بازنشسته‌ای را نخواهند داد و این موضوع درباره سمت نواب رئیس و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال - که جزو مشاغل تمام وقت محسوب نمی‌شوند -  هم صادق است.

این دیدگاه دیوان محاسبات کشور توسط وزیر ورزش و جوانان و معاون قهرمانی این وزارتخانه نیز تایید شد تا برخی از چهره های بازنشسته فدراسیون فوتبال معترض شوند و پای این مطالب به فیفا هم کشیده شود و آن ها نسبت به فرایند انتخابات و کمیته تایید صلاحیت ها ایرادهایی را بگیرند.

* فدراسیون فوتبال مقابل وزارت و دیوان محاسبات

بعد از قوت گرفتن موضوع کنار گذاشتن چهره‌های بازنشسته از فدراسیون از جمله حیدر بهاروند آن هم در آستانه احتمال لغو انتخابات، بهاروند درباره روند اخذ مجوز حضور بازنشسته ها از جمله خودش در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ توضیحاتی ارائه کرده و گفته: سازمان بازرسی کل کشور در سال 97 تاکید کرده که نواب رییس و اعضای هیات رییسه فدراسیون مشمول قانون بازنشستگی نمی‌شوند و فعالیت آنها بلامانع است و در ادامه این موضوع در دیوان عدالت اداری مطرح و بخشنامه وزارت ورزش و جوانان نیز اصلاح شد.

این اظهارات و اعلام اخذ تاییدیه از وزارت ورزش و جوانان در حالی است که چندی پیش وزیر ورزش تاکید کرده بود، جلوی حضور بازنشسته ها در انتخابات را می‌گیرد اما بهاروند تهدید کرده که انتخابات در چارچوب اساسنامه فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود و در آن نیز هیچ اشاره‌ای به بازنشستگی مدیران نشده است.

با این شرایط به نظر می‌رسد در کنار چالش اصلاح اساسنامه و برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات باید در انتظار دور تازه‌ای از مجادله میان اعضای فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و نهادهای حقوقی و نظارتی برای حضور یا عدم حضور بازنشسته‌ها و چالش‌های احتمالی پیرامون آن باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قانون منع بکارگیری بازنشستگان فدراسيون فوتبال حیدر بهاروند وزارت ورزش و جوانان رییس دیوان محاسبات کشور انتخابات فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال دیوان محاسبات وزارت ورزش بازنشسته ها هیات رئیسه نواب رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۰۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر

معاون توسعه‌ی ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: پیرو دستور وزیر ورزش و جوانان درباره برخی اتفاقات رخ داده در رقابتهای لیگ برتر، با قید فوریت در جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی فدراسیون، اتفاقات مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، سید محمدشروین اسبقیان با اشاره به دستور وزیر ورزش خطاب به رییس فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها، تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان بنده را برای پیگیری تا اخذ نتایج ملموس مکلف کرده است که در همین راستا، طی تماس تلفنی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، ایشان هم از این موضوع استقبال کرد و مقرر شد با قید فوریت جلسه‌ای با حضور اینجانب، رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی به منظور ورود جدی به این مساله برگزار شود و بررسی و آسیب شناسی عمیق صورت گیرد.

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد: انتظار ما از مدیران باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور ‌در تمامی سطوح، این است که موضوعات فرهنگی دغدغه‌ی اصلی آنها باشد تا ورزش در مسیر ارزش‌ها در جامعه تسری باید.

اسبقیان در پایان گفت: نتایج جلسات و فرآیندهای بررسی این موضوع به مردم عزیز اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای برگزاری انتخابات منتظر تایید وزارت ورزش هستیم
  • پریچهره: منتظر اعلام وزارت برای تایید تاریخ انتخابات هستیم/ ١٠ نفر برای ریاست نام نویسی کرده‌اند
  • نامه تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • نامه مهم مهدی تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر
  • نامه رئیس فدراسیون به وزیر ورزش و جوانان درباره تمهیدات فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر
  • پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • گزارشگر ایده‌آل رئیس فدراسیون فوتبال
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر