Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از رای الیوم: به نظر می‌رسد آمریکا پس از جنگ هدفمند اقتصادی، جنگی بیولوژیک را علیه ایران یعنی کشوری که هیچ‌گاه تسلیم نمی‌شود، به راه انداخته است، اما طولی نمی‌کشد تهران به فضل تلاش کادر پزشکی خود در این جنگ پیروز می‌شود و ویروس کرونا را کنترل می‌کند.

پایگاه اینترنتی «رای الیوم» در مقاله‌ای با عنوان «کرونا و جنگ بیولوژیک علیه ایران» به قلم حسین مرهج نوشت: به دور از برخی نظریه‌ها و شبهاتی که ایران را صادرکننده ویروس کرونا به بیشتر مناطق جهان دانسته، اما هیچ یک از این نظریه‌ها و تحلیل‌ها مبتنی بر یک واقعیت علمی نیست بلکه از باب خصومت و دشمنی با ایران است و کسانی که پیشتر به شیطنت‌های سیاسی و نظامی علیه ایران می‌پرداختند امروز شیطنت پزشکی و بهداشتی را علیه این کشور در دستور کار قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حقیقت مطلق این است که ایران نیز مانند کشور‌های زیاد دیگر است که ویروس کرونا در آن شیوع یافته است و این بیماری به یک تهدید جهانی تبدیل شده است که ناقوس خطر را علیه جامعه جهانی به صدا درآورده است. بر اساس گزارشی که مجله آمریکایی «آتلانتیک» منتشر کرد، شیوع ویروس کرونا در آستانه تبدیل به بیماری است که جهان را تهدید و بین ۴۰ تا ۷۰ درصد از جمعیت کره زمین را مبتلا می‌کند.


سیاسی کردن بیماری کرونا ضد ایران واضح است و تمرکز جهانی و مشخصا در ایران بر این ویروس، ما را مستقیما به بررسی چگونگی و ماهیت تعامل با پیامد‌های آن در ایران سوق می‌دهد. این که تمرکز صرف بر افزایش شمار مبتلایان می‌شود بدون توجه به موارد بهبود یافته‌ای است که شامل حال افراد زیادی در زمان‌های رکورددار می‌شود و همچنین تدابیر بازدارنده و کنترلی که جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار داده است و برنامه‌های آگاه بخشی و بیمارستان‌های سیار که ایران دایر کرده است و همچنین احداث بیمارستان‌های جدید و استفاده از دستگاه‌های پزشکی پیشرفته وارداتی از چین و روسیه. غربی‌ها به طور کلی این دستاورد‌ها را نمی‌بینند و عمدا آن را نادیده می‌گیرند تا تمرکزشان ضد ایران شود؛ کشوری که نقش منطقه‌ای فعال و موثری دارد.
در خصوص سیاسی کردن کرونا و سیل اتهامات علیه ایران و این که این کشور را مسئول و منشا شیوع ویروس کرونا بدانند پایگاه روسی “Zvezda” متعلق به وزارت دفاع این کشور اواخر ماه گذشته مقاله‌ای را با عنوان «ویروس کرونا: جنگ بیولوژیک آمریکا علیه روسیه، چین و ایران» منتشر کرد تا جایی که این مقاله با اشاره به برخی خسارت‌هایی که اقتصاد چین به علت کرونا متحمل می‌شود اشاره می‌کند تا اسناد و دلایلی درباره توطئه آمریکا پشتوانه تحلیل خود قرار دهد و در ادامه این مقاله آمده است که هدف از آن (کرونا) تضعیف چین در دور بعدی مذاکرات تجاری با آمریکاست.
در ادامه، به وجود آزمایشگاه‌های تحقیقاتی بیولوژیکی آمریکا در چندین کشور از جمله گرجستان، اوکراین و ازبکستان اشاره می‌شود این در حالی است که آمریکا توافقنامه ژنو درباره تسلیحات بیولوژیکی را در سال ۱۹۷۵ امضا کرده است. در این مقاله آمده است این آزمایشگاه‌ها در پس پرده نیات خبیثانه و پلیدانه‌ای دارد به خصوص بعد از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر این که آزمایشگاه زیستی آمریکا در گرجستان، سلاح بیولوژیکی کشنده‌ای را علیه شهروندان گرجی تهیه و آزمایش کرده است.


در این گزارش که حقایق زیادی را منتشر کرده است اشاره می‌شود به این که آمریکا تلاش کرده است این سلاح بیولوژیک را بر اساس ساز و کاری به ایران انتقال بدهد و هدف از این کار، فروپاشی اقتصادی ایران و تلاش برای منزوی کردن کامل آن از محیط خارج و منطقه اطراف خود است. همچنین آمریکا تلاش زیادی می‌کند بین دولت و مردم ایران شکاف ایجاد کند و چنین وانمود کند تدابیر پزشکی و بهداشتی که ایران اتخاذ کرده است برای کنترل کرونا کافی نیست و تهران، مسئول شیوع این ویروس در ایران و جهان است.
ولادیمیر جیرینفوکی رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه در مصاحبه با یک شبکه رادیویی در مسکو گفت: کرونا ویروسی است که آمریکا با کمک شرکت‌های داروسازی در پشت آن قرار دارد و هدف از آن، ایجاد بیماری‌های محلی است که ممکن است گروهی مشخص از ساکنان بدون انتشار آن در سایر کشور‌ها بر اثر آن بمیرند.
ایگور نیکولین سیاستمدار روس نیز چندین بار در مناسبت‌های مختلف اعلام کرد آزمایشگاه‌های آمریکا مستقر در سرتاسر جهان اقدام به جمع آوری و و درمان ژن‌های ساکنان روس و چین و ایران برای توسعه و جهش ویروسی و مشخصا نژادی که ملت‌های مشخصی را فقط هدف قرار می‌دهد می‌کند.


حسن روحانی رئیس جمهور ایران اعلام کرد گزارش‌های پزشکی اشاره دارد به این که ما به مرحله کنترل ویروس کرونا رسیده ایم. روحانی گفت اوضاع در کشور از روز شنبه به حالت عادی خود باز می‌گردد مگر این که مسئولان ذیربط دستورالعمل‌های دیگری داشته باشند. روحانی درباره آنچه که ترویج شایعات درخصوص انتشار و شیوع ویروس کرونا در ایران نامید هشدار داد و تاکید کرد هدف از توطئه‌های دشمنان تعطیل کردن کل کشور از طریق ارعاب و گسترش هراس و بیم در جامعه به علت ویروس کروناست.
نتیجه اینکه، به نظر می‌رسد جنگ بیولوژیک آمریکا علیه ایران، در چارچوب سلسله جنگ‌ها علیه کشوری است که هیچگاه تسلیم آمریکا نمی‌شود. پس از جنگ اقتصادی هدفمند و سپس تحریک مردم ایران برای خروج علیه حکومت، این بار آمریکا، سلاح رسانه‌ای خود و همچنین برخی از رسانه‌های وابسته به کشور‌های حوزه خلیج فارس را نیز علیه ایران متمرکز کرده است.


رسانه‌هایی که عمدا تعدادی از موارد موجود در کشور خود را فراموش کرده اند و این به روشنی نشان می‌دهد که پیروزی‌های ایران محدود و محصور به ابعاد سیاسی، نظامی و اقتصادی نیست بلکه در زمینه بهداشتی و پزشکی نیز هست به خصوص این که ایران و به رغم تحریم‌های تحمیلی علیه آن، از یک تحول و پیشرفت ممتازی در بخش پزشکی برخوردار است و همین رشد و توسعه علمی در بخش پزشکی باعث شده است ایران به مرکزی برای جذب ساکنان منطقه به این کشور برای درمان تبدیل شود. دیری نمی‌کشد که ایران به فضل تلاش کادر پزشکی خود ویروس کرونا را مهار و کنترل می‌کند. پس منتظر باشید.

صدا و سیما

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کرونا رای الیوم آمریکا جنگ بیولوژیک ویروس کرونا علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۱۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه

در وهله نخست، ورود ایالات متحده آمریکا و اروپا به این موضوع نشان‌دهنده اهمیت مباحث فرهنگی است. آن‌ها تلاش می‌کنند فساد و تباهی را میان ملت‌های مسلمان رواج و سپس جوامع را به سمت بی‌هویتی سوق دهند. زمانی که بی‌بندوباری جنسی میان ملت‌ها گسترده شود موجب از بین رفتن هویت و گسست اجتماعی می‌شود؛ در نتیجه استعمارگران می‌توانند بر آن کشورها مسلط شوند. در حالی که جهان سرمایه‌داری قدرت نظامی و اقتصادی گذشته برای به بند کشیدن دیگر جوامع را ندارد، آخرین تیر در ترکش لیبرالیسم این است با ابزار فرهنگ وارد شده و مردم جهان را بی‌هویت کند. در این مسیر، در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در رسانه‌ها و بنگاه‌های کلان سرمایه‌داری غرب در حال انجام است تا همجنس‌بازی را در جهان گسترش دهند.

این یکی از مراحل تسلط آمریکا بر جهان و جهانی‌سازی مدنظر آن‌هاست، به این معنی که یکی از مراحل مهم جهانی‌سازی همین بی‌هویت کردن مردم است. غرب گسترش فرهنگ ابتذال را در کشورهای تحت سلطه دنبال می‌کند و طبیعتاً این مسیر در عراق هم وجود دارد، چرا که این کشور هنوز هم زیر سلطه استعمار است.
نکته مهم دیگر این است آمریکایی‌ها همواره ادعا دارند سیاست‌ گذاری بغداد در کنترل تهران است؛ ولی موضوع اخیر اثبات می‌کند آن‌ها هستند که در ریزترین و جزئی‌ترین مسائل داخلی عراق شامل امنیتی، اقتصادی، سیاسی و حتی فرهنگی-مذهبی و اجتماعی دخالت می‌کنند. ایالات متحده علاوه بر نفت، حوزه بانکی و مسائل نظامی که در کنترل خود دارد، امروز تلاش می‌کند حتی به مسائل دینی-فرهنگی این کشور هم جهت دهد. این دقیقاً همان نکته‌ نگران‌کننده‌ای است که گروه‌های مقاومت به آن آگاه هستند و از این رو تلاش دارند به هر شکل ممکن آمریکایی‌ها را از کشورشان بیرون کنند. البته فقط پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق مطرح نیست بلکه ایالات متحده بر همه مسائل این کشور کنترل و نظارت دارد و عملاً تحت سلطه خودش درآورده است؛ دخالتی که آمریکایی‌ها درباره مصوبات مجلس عراق دارند یکی از مصادیق بارز و روشن این موضوع است.

دیگر خبرها

  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تجمعات دانشجویی گسترده، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیست انداخته است