Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور توزیع اداره کل دارو و مواد سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه «الکل خوراکی» خاصیت ضدویروس ندارد، گفت: اگر الکل خاصیت ضدویروس داشت، ما نباید شاهد بیماری‌های عفونی در کسانی باشیم که الکل مصرف می‌کنند.

«علی رزازان» مدیر امور توزیع اداره کل دارو و مواد سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به مصرف الکل از سوی برخی افراد به منظور مقابله با کرونا و مسمومیت‌های الکلی ناشی از آن گفت: الکل خوراکی، هیچ تاثیری بر ویروس یا باکتری‌ شناخته شده‌ای ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکل خوراکی از دهان و معده جذب می‌شود و تاثیری در سیستم گوارشی نخواهد داشت. اگر الکل خوراکی خاصیت ضدویروس داشت، ما نباید شاهد بیماری‌های عفونی در کسانی باشیم که الکل مصرف می‌کنند. مردم نباید در این شرایط گول این تبلیغات را بخورند.

وی با اشاره به رژیم‌های دارویی موثر برای بیماران کرونا گفت: در زمینه درمان کرونا ویروس، هیچ دارو یا مکملی را نداریم که سازمان غذا و دارو اعلام کرده باشد. آن رژیم‌های دارویی هم که سعی می‌کنیم برای بیماران استفاده کنیم نیز بر مبنای تحقیقات جدید است و تنها توانسته موثر واقع شود.

او خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنم که این‌ها محصولات خوراکی یا داروی خاصی نیستند، رژیم‌های داروئی یعنی استفاده از ترکیب چند نوع داروی حمایتی برای مقابله با عفونت است که خوشبختانه برای بسیاری از بیماران پاسخ داده است. این رژیم داروئی نیز تنها در بیمارستان‌ها و تحت نظارت چند متخصص تجویز می‌شوند.

رزازان تاکید کرد: در هر شرایطی اگر کسی ادعا کند که فلان دارو را برای بهبودی کرونا مصرف کنید، کذب است. هیچ تاییدی بر این ادعاها از سوی سازمان غذا و دارو وجود ندارد. نکته مهم این است که مردم جز به توصیه‌های مسئولان وزارت بهداشت، به هیچ توصیه دیگری گوش ندهند، زیرا ممکن است خلاف پروتکل درمانی باشد و شرایط بیمار را بدتر کند.

لینک کوتاه: asriran.com/0030hV

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: الکل کرونا سازمان غذا و دارو الکل خوراکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۱۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی ۷۵ روز گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابر این گزارش، در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده و موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب، دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

کد خبر 6096096 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • آب معدنی استفاده کنیم یا نه؟
  • پیشگامی ایران در زمینه دانش تالاسمی
  • روزی بدون رژیم غذایی ؛ سالی یکبار آدم را نمی‌کشد!
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • ۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب