Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه حرکت تمام دستگاه‌ها بر مبنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ضروری خواند و گفت: بانک‌ها توجهی به مصوبات کارگروه‌های رونق و رفع موانع ندارند. ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

هادی تیزهوش‌تابان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با تأکید بر اینکه بانک‌ها هیچ توجهی به مصوبات کارگروه‌های رونق و رفع موانع ندارند و بر اساس دستورالعمل‌‌‌های اقتصاد مقاومتی حرکت نمی‌کنند اظهار داشت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور ابلاغ شده و لازم است سیستم بانکی و سایر دستگاه‌ها بر مبنای آن عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه تأسیس شرکت‌های بزرگ صادراتی در راستای تسهیل امر صادرات را در شرایط فعلی ضروری تلقی کرد و ابراز داشت: تحریم‌ها مشکلات و چالش‌های زیادی را برای ما به‌ویژه در بحث صادرات کالاهایمان به‌وجود آورده است اما وجود چنین شرکت‌هایی می‌تواند سهم زیادی از این موانع را برطرف کند.

تیزهوش‌تابان از حضور فعال چند شرکت ایرانی تولیدکننده مواد غذایی در کشور روسیه سخن گفت و با اشاره به اینکه محصولات این شرکت‌ها هم‌اینک به راحتی در این کشور فروش و عرضه می‌شود تصریح کرد: دو عامل تبلیغ و تحقیق در بحث برندسازی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارند و توجه به آنان موانع توسعه صادرات را مرتفع می‌کند.

ساعات کار جدید بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصیرایزنی وزارت صنعت با بانک‌ها برای تأمین سرمایه در گردش تولیدکنندگان محصولات ضدعفونیمیادین، بانک‌ها و نقاط پردد مرکز شهرستان دشتی ضدعفونی شد + فیلم

وی توجه به ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی، ذائقه مشتریان و مصرف‌کنندگان و نفوذ در بین مردم را از جمله مؤلفه‌های اساسی جهت موفقیت شرکت‌های ایرانی در حوزه صادرات کالا خواند و گفت: تحریم‌های اقتصادی مشکلات زیادی را برای اقتصاد و تجارت کشورمان ایجاد کرده اما با برندسازی می‌شود بر این چالش‌ها غلبه کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با ابراز عدم رضایت از وضعیت حمایت‌های مالی بانک‌های عامل این استان از حوزه تولید و تجارت تصریح کرد: در جلسات رفع موانع تولید موضوعات و موارد لازم به بانک‌ها ابلاغ می‌شود اما برخی از آن‌ها بدون توجه به مصوبات کارگروه، همچنان مسیر خودشان را دنبال می‌کنند.

تیزهوش‌تابان با بیان بر حمایت از تولیدات داخلی باید به عنوان یک راهبرد مهم توسط تمامی دستگاه‌ها و نهادهای کشور اجرایی شود ابراز داشت: سیاست‌ سازمان‌هایی مانند سازمان امور مالیاتی و بانک‌های عامل نه تنها با شعار رونق تولید هماهنگ نیست بلکه مشکلات فراوانی را برای فعالان عرصه تولید و تجارت فراهم کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان تحریم‌های اقتصادی و مشکلاتی که برای تولید و تجارت ایجاد شده را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه مشکلات زیادی را در حوزه اقتصادی پدید آورده از طرفی بهره‌های بانکی اصلاً به سود تولید و تجارت نیست و در مسیر این‌گونه فعالیت‌ها اختلال ایجاد می‌کند.

تیزهوش تابان با تأکید بر لزوم اتخاذ نگاه برون‌گرا در امر تولید و صادرات و تلاش برای ارتقاء جایگاه این حوزه اظهار داشت: فعالیت‌های تجاری و تولید کالاها در داخل کشور باید به‌گونه‌ای باشد که کمترین ارتباط از لحاظ مواد اولیه با خارج کشور برقرار باشد تا با نگاه اقتصاد مقاومتی ارزآوری مطلوب برای کشور حاصل شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه آستاراخان روسیه را از مراکز مهم برای تبادل کالا دانست و عنوان کرد: فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب و لازم برای رونق تجارت، صادرات و مبادلات کالا از بخش‌های اصلی پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی هستند که تاکنون اقدامات چشمگیری برای آن انجام نشده است.

انتهای پیام/614/ح

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس اتاق بازرگانی مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی تولید و تجارت رفع موانع تحریم ها بانک ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۱۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مرتضی پیری اظهار کرد: برنامه ها و فعالیت شوراها باید بر مبنای شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه شوراها نماد مشارکت مردمی هستند، افزود: امیدوارم در سالی که مقام معظم رهبری سال تولید و مشارکت مردمی نامیدند؛ دولتمردان و قانون‌گذاران ما همگی دست به دست هم داده تا بتوانیم به نحو احسن در تحقق شعار سال گام برداریم.

عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: اعضای شورا از استاندار آذربایجان‌غربی خواستار تسریع در یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان ابلاغ و اجرای طرح جامع شهر ارومیه بوده که نقش اساسی برای رونق ساخت و ساز، رونق اقتصادی و توسعه شهر ارومیه دارد.

وی تصریح کرد: آزادی و استقلال عمل اعضای شورا در تصمیمات موجبات افزایش خلاقیت شوراها را فراهم کرده و شرایط توسعه پایدار را به نفع جامعه رقم زده و از این منظر تمدن‌سازی وتمدن آفرینی را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با اشاره به لزوم تشکیل جلسات همفکری با مقام عالی استان و معاونین در راستای بررسی و حل مشکلات شهری خاطرنشان کرد: شورا در جهت آبادانی، توسعه و پیشرفت شهری با تمام توان در کنار ارگان‌های دولتی و اجرایی بوده و در جهت رفع مشکلات شهری و شهروندی همپای سازمان‌ها و نهادهای اجرایی است

دیگر خبرها

  • بیکاری سینماگران ربطی به رونق اقتصاد و فروش فیلم‌ها ندارد
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند
  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع