Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شیوع "کرونا ویروس" و عدم ثبت‌نام دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های انگلیس، نظام آکادمیک این کشور خسارت مالی بزرگی را متحمل می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، شیوع "کرونا ویروس" در جهان خسارت‌های اقتصادی زیادی را برای کشورهای مختلف به دنبال داشته است.

این ضرر اقتصادی در میان دانشگاه‌ها هم دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با لغو ثبت‌نام دانشجویان خارجی، کشورهای انگلیس و آمریکا ضرر اقتصادی زیادی را متضرر می‌شوند.

به دلیل شیوع کرونا ویروس، بسیاری از دانشجویان چینی و دیگر کشورهای آلوده به این ویروس، ثبت‌نام خود در دانشگاه‌های انگلیس را لغو کرده‌اند.

به این ترتیب دانشگاه‌های این کشور چندین میلیون پوند ضرر مالی دیده‌اند.

منابع آگاه به گاردین گفته‌اند که اغلب دانشگاه‌های انگلیس در حال برنامه‌ریزی برای جذب دانشجویان جدید هستند تا ورود آن‌ها تا ژانویه سال آتی به تاخیر بیفتد و در عوض حین این مدت آموزش‌ها به صورت آنلاین برگزار شود.

امتحان‌هایی مانند زبان انگلیسی که برای صدور ویزا و پذیرش دانشگاه لازم است هم در چین لغو شده‌اند.

علاوه بر آن، مقامات دانشگاه‌ها گزارش داده‌اند که چینی‌ها و دیگر دانشجویان خارجی، از پاسخ دولت انگلیس به آن‌ها در برابر شیوع این ویروس، ناراحت هستند.

بیش از ۱۲۰ هزار چینی در انگلیس تحصیل می‌کنند. ۱۷ هزار نفر هم از هنگ‌کنگ و ماکائو در این کشور تحصیل می‌کنند. آمار دانشجویان کره جنوبی و ژاپن  که در انگلیس تحصیل می‌کنند هم به ۸ هزار نفر می‌رسد.

کاهش ۱۰ درصدی ثبت‌نام این دانشجویان می‌تواند ۲۰۰ میلیون پوند خسارت مالی برای انگلیس به همراه داشته باشد.

شهریه دانشگاه‌های بریتانیایی برای دانشجویان خارجی، از ۶۰ هزار پوند در رشته مدیریت کسب‌وکار دانشگاه آکسفورد تا حدود ۲۱ هزار پوند در مقطع لیسانس کالج دانشگاهی لندن متغیر است.

"ویوین استرن"( Vivienne Stern)، مدیر دانشگاه‌های بین‌المللی انگلیس اظهار کرد: احتمالا "کرونا ویروس" تاثیر چشمگیری در چرخه ثبت‌نام و پذیرش دانشجویان خارجی می‌گذارد که این تاثیر تنها از جانب دانشجویان چینی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس دانشگاه های انگلیس دانشگاه های انگلیس دانشجویان خارجی کرونا ویروس دانشگاه ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • احساس گناه ساندرو تونالی؛ کاهش داوطلبانه دستمزد هافبک نیوکاسل
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • فیلم/همبستگی دانشجویان دانشگاه کمبریج در انگلیس با غزه و فلسطین
  • فیلم| تحصن دانشجویان دانشگاه منچستر در انگلیس برای همبستگی با غزه در محوطه دانشگاه
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • گسترش اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در انگلیس
  • ببینید | ریزش سقف در دانشگاه ملک‌ فهد | خسارت باران شدید به عربستان
  • (ویدئو) فیلم ترسناکی از خسارت سیل به دانشگاه ملک فهد عربستان