Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، اسدالله کارگر در گفت وگو با ایسنا دلایل گرانی برخی محصولات کشاورزی از جمله پیاز و لیموشیرین را تشریح کرد و گفت: گرانی برخی از میوه ها و صیفی جات مربوط به میادین میوه و تره بار مرکزی است؛ یعنی مغازه دار این محصولات را از مبداء گران خریداری می کند و با اعمال سود مصوب به دست مشتری می رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی با شیوع ویروس کرونا صادرات محصولات کشاورزی منتفی شده بود و کشورهایی همچون عراق و روسیه مرزهایشان را بسته بودند، اما اخیرا صادرات از سر گرفته شده و به همین دلیل قیمت برخی محصولات نیز افزایش یافته است.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه وسبزی درباره تدابیر اتخاذ شده برای کاهش قیمت پیاز گفت: از هفته آینده پیاز از جنوب کشور و استان اصفهان به بازارها ترزیق می شود و قیمت پیاز حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان شود.

کاهش ۴۰هزارتومانی قیمت زنجبیل

وی با بیان اینکه اقدام اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در توزیع چند تن زنجبیل در سطح شهر باعث کنترل بازار این محصول وکاهش ۴۰هزار تومانی آن شده است، گفت: با به تعادل رسیدن زنجبیل قطعا قیمت باقی محصولات نیز در روزهای آتی به تعادل خواهد رسید.

موز ارزان می شود

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه ۵۰ درصد موز کشور از ترکیه وارد می شود، گفت: با بسته شدن مرزها به خاطر شیوع کرونا موز وارد نشد در نتیجه قیمت آن افزایش یافت، اما از روزهای آینده موز از بندرعباس و چابهار به بازار ترزیق خواهد شد و قیمت آن به تعادل خواهد رسید.

 چندی پیش زنجبیل ، سیر و لیموترش به دلیل شیوع ویروس کرونا با افزایش قیمت بی سابقه ای مواجه شد که تنها لیمو ترش توانست از این چرخه خارج شود و از کیلویی ۵۰ هزارتومان به کیلویی ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان برسد. اگرچه توزیع چندین تن زنجبیل در بازار توانست تا حدودی بر قیمت این محصول در برخی خرده فروشی ها اثر بگذارد، اما این مختص به همه خرده فروشی ها نشد؛ به طوری که در حال حاضر این محصول از ۶۰ هزار تومان تا ۱۳۵ هزار تومان عرضه می شود و البته این روزها لیموشیرین، موز و پیاز نیز به سرنوشت این محصولات دچار شده و افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه می کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه

قیمت سکه در معاملات نقدی روز پنجشنبه هفته قبل نزولی شد. در شرایط کنونی فنی‌های بازار معتقدند که قیمت‌ها در مرز حساسی قرار دارند و دو روز ابتدای هفته جاری برای معامله گران مهم است.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در آخرین روز معاملاتی هفته قبل با افت دما روبرو شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که پس از آنکه قیمت دلار به مسیر کاهشی خود ادامه داد سکه بازان بار دیگر دنده‌معکوس زدند و فلز گران‌بهای داخلی با افت ۱۵۰ هزار تومانی بر روی ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

در شرایط کنونی فنی‌های بازار معتقدند که قیمت‌ها در مرز حساسی قرار دارند و دو روز ابتدای هفته جاری برای معامله‌گران مهم است.

گفتنی است بازار طلا روز جمعه شاهد فراز و فرود قیمت اونس طلا بود. فلز زردرنگ جهانی روز گذشته تا سطح ۲۳۵۲ دلار بالا رفت؛ اما دوباره نزولی شد و تا محدوده ۲۳۲۶ دلار پایین آمد. البته بامداد امروز قیمت طلا در حول‌وحوش ۲۳۳۸ دلار بسته شد.

از سوی دیگر برخی از معامله‌گران مدعی بودند که اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی روز جمعه تا حدودی کاهشی شد. فعالان بازار می‌گفتند درصورتی‌که دلار در اولین روز هفته نوسان نزولی را ثبت کند شرایط برای صعود سکه دشوار خواهد شد.

به عقیده تکنیکالیست‌ها درصورتی‌که سکه بالای مرز ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ماندگار شود احتمال رسیدن آن به نیمه کانال یاد شده وجود دارد. از سوی دیگر مرز ۴۲ میلیون‌تومانی و محدوده ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای جناح کاهشی بازار مهم است. هفته گذشته سکه تا این مرز مهم پایین آمد، اما نتوانست تثبیت دهد و دوباره به سمت بالا برگشت. تحلیلگران می‌گویند درصورتی‌که سکه مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست دهد قدرت کاهشی‌ها تا حدودی بیشتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت + جدول
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند