Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:48:00 GMT

لقب «امیرالمومنین» تنها اختصاص به علی(ع) دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۱۷۲۴

لقب «امیرالمومنین» تنها اختصاص به علی(ع) دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: خداوند متعال به‌عنوان مدیر کلان عالم، این‌همه کمالات وجودی و امکانات در وجود امیرمؤمنان علی (ع) قرار داده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در تبریز با اشاره به فرارسیدن ایام خجسته ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و روز پدر، اظهار داشت: بخش مهمی از معارف دین در منابع اهل سنت و شیعه بیان مبسوط فضائل حضرت مولی‌الموحدین علی (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینکه چرا حضرات معصومی (ع) کراراً یادآور می‌شوند که فضائل امیرمؤمنان علی (ع) بی‌انتهاست، برای اینکه بدانیم حضرت علی (ع) بدل و جایگزین ندارد و وجود بابرکت حضرت وجودی منحصر به‌فرد بوده، تا آنجایی که فرموده‌اند فقط آن حضرت دارای لقب امیرالمؤمنین است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: خداوند متعال به‌عنوان مدیر کلان عالم، کمالات وجودی و امکانات در وجود امیرمؤمنان علی (ع) قرار داده است.

وی ادامه داد: خداوند در آیه‌ای از قرآن کریم مراحل تحقق هدف خلقت انسان و فرآیند سعادت و خوشبختی انسان را به‌صورت فشرده مطرح کرده و هدف و غایت خلقت انسان و جوامع انسانی را عبودیت و استقرار نظام توحید معرفی می‌کند.

آل‌‌هاشم متذکر شد: جمله وعدالله که کلیدواژه آینده‌‌پژوهانه قرآن است از این هدف و غایت به‌عنوان آینده قطعی بشر و جوامع بشری سخن می‌گوید.

وی خاطرنشان کرد: در بیان آیه تحقق هدف خلقت عبودیت و استقرار نظام توحید و در یک کلمه تحقق خوشبختی انسان‌ها سه پیش‌نیاز اصلی وجود دارد، شایسته‌سالاری و حاکمیت مؤمنان راستین و صالحان و شایستگان، استیلای دین الهی و نظام مدیریت مرتضوی که موردپسند الهی یعنی نظام مدیریت صحیح جامعه در راستای تأمین نیازهای مادی و معنوی مردم بود.

امام جمعه تبریز همچنین اضافه کرد: پیش‌نیاز سوم برای تحقق عبودیت و توحید در جامعه استقرار امنیت همه جانبه و فراگیر بوده و در مجموع می‌توانیم بگوییم، فلسفه وجودی امیرمومنان علی (ع) این است که همه ما انسان‌ها بدانیم و باور کنیم در بین نیازمندی‌های بشر برای سعادت و خوشبختی حقیقی دنیوی و اخروی چیزهایی اولی‌ترین هستند و در بین این اولی‌ترین‌ها چیزهایی اصلی‌ترین هستند و در بین این‌ها چیزهایی ضروری‌ترین و در بین ضروری‌ترین‌ها چیزهایی فوری‌ترین هستند و آن وجود بابرکت مولای متقیان علی (ع) است.

انتهای پیام/60025/س

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه دین قرآن نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی امیرمؤمنان حضرت علی ع شیعه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»

ایسنا/ایلام همزمان با انتشار خبر تفحص پیکر مطهر شهید محمدشفیع فیضی‌زاده، فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) دلنوشته‌ خود خطاب به شهید را منتشر کرد.

«محمدتقی قاسمی» در این دلنوشته آورده است: رجعت مردی از تبار مجاهدان، مردی از نسل یوسف که غربت و تنهای را برای آیندگان در شبی طوفانی و نبردی غریبانه و عاشورایی در سرزمینی غریب در میان آتش و خون در آن روزهای تشخیص مرد از نا مرد در مدت زمانی طولانی چهل و یک سال به یاد گار گذاشت تا هجران و غریبی یوسف  هرگز فراموش نشود.

«محمدشفیع فیضی‌زاده» کی تو را می شناسد آیا نسل امروز شما را می شناسند؟ می‌دانند که نبردهای شما در آن روزگار غربت و تنهایی در دل خاک دشمن، چه وحشتی در اردوگاه ارتش متجاوز بعث عراق ایجاد کرد، مانده‌ام ای سرو قامت شکسته‌ام کدام حماسه شما را بنگارم، قلم عاجز و زبانم ناتوان از «میمک» یا «دشت هلاله» و «شور شرین» و «چنگوله» و «مهران» و نبردهای چریکی در عمق خاک عراق را بگویم یا شناسایی‌های در دل شب برای نیروی شجاع اطلاعات و عملیات لشکر امیرالمومنین (ع) را.

 چه زیبا و عاشقانه و عارفانه و شجاعانه به استقبال خطر می‌رفتی. به یاد دارم و هرگز فراموش نخواهم کرد آن روزگار تلخ و شیرین را در هنگامه نبرد و خطر را ای هم سنگرم کدام عملیات و نبرد ذکر کنم.

عبور از خطوط دفاعی ارتش متجاوز بعث عراق در تاریکی شب در میان مین‌های گسترده و کمین کرده در عقبه دشمن، بارها بین مرگ و زندگی قرار گرفتی تا خطر را از کشور و انقلاب دفع و رفع شود که امنیت ملی تأمین شود آری ای هم قطار دلاور سفر کرده‌ام سال‌ها به انتظارات نشستیم و گریستیم، دلم شکسته وقتی خبر رجعتت شنیدم.

به یاد شب عملیات والفجر ۳ در مرداد ماه سال ۱۳۶۲ در آن گرمای تابستان و عبور بچه‌های اطلاعات و عملیات  به عمق خاک عراق به منظور انهدام یگان‌های زرهی و مکانیزه ارتش متجاوز بعث عراق، قبل از آغاز عملیات رزمندگان خط‌شکن، امیدشان شما بودی، چهل و یک سال غریبی، چهل و یک سال صحرانشینی، چهل و یک سال انتظار.

رفتند یاران چابک سواران و دشمن شکاران    یاد همه شهیدان گرامی باد

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • سخت‌ترین دوران‌ زندگى حضرت امیرالمومنین (ع) + فیلم
  • منزل منتسب به امیرالمومنین(ع) در شهر کوفه
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند