Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@11:30:10 GMT

نیویورک‌تایمز: یک شاهزاده سعودی دیگر بازداشت شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۱۷۴۱

نیویورک‌تایمز: یک شاهزاده سعودی دیگر بازداشت شد

بنا به گفته دو تن از منابع آگاه سعودی نزدیک به خاندان سلطنتی، چهارمین شاهزاده سعودی نیز که ریاست سابق اطلاعات ارتش عربستان را برعهده داشته، به دستور «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان بازداشت شد.

بامداد روز گذشته (شنبه) رسانه‌های آمریکایی از دور جدیدی از بازداشت‌ها به دستور «محمد بن سلمان» به اتهام خیانت خبرد دادند و آنطور که روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز گزارش کرده است این حجم از بازداشت‌ها در سه روز اخیر، سؤالاتی را درباره تلاش بن سلمان برای به دست گرفتن کامل قدرت بعد از پدرش ملک سلمان مطرح می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیش از این گزارش شده بود که صبح جمعه هفته گذشته، شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» برادر شاه سعودی و «محمد بن نایف» و «نواف بن نایف» برادر کوچک‌تر محمد بن نایف به اتهام خیانت به دستور محمد بن سلمان بازداشت شده‌اند.

روزنامه انگلیسی «میدل ایست آی» نیز به دنبال انتشار خبر بازداشت این شاهزاده‌های سعودی به نقل از منابع آگاه از احتمال اعدام یا محکومیت حبس ابد آن‌ها خبر داد.

بنا به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، موج بازداشتی‌های اخیر در عربستان، دامن شاهزاده «نایف بن احمد» رئیس سابق اطلاعات ارتش عربستان را نیز فرا گرفته است.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد، محمد بن سلمان ۳۴ ساله پیش از این نیز قدرت خود را برای جانشینی پدر ۸۴ ساله‌اش تثیبت کرده بود، اما بنا به گفته چندین تن از افراد نزدیک به خاندان سلطنتی ریاض، بازداشت‌های اخیر نشان می‌دهد که ولیعهد عربستان تا چه اندازه برای محاصره مخالفانش در خاندان سلطنتی پیش می‌رود و در میان هم رده‌های خود ایجاد رعب و وحشت می‌کند.

این گزارش همچنین تأکید کرد که بازداشتی‌های اخیر در خاندان سلطنتی ریاض همچنین نمایانگر ترس احتمالی محمد بن سلمان از توطئه‌های اعضای خاندان سلطنتی علیه وی است و همچنین نشان می‌دهد که احتمالاً ولیعهد عربستان در آستانه برعهده گرفتن جانشینی کامل حاکمیت عربستان از پدر سالخورده‌اش، تلاش می‌کند تا هرگونه مخالفت‌های احتمالی را از میان بردارد.



در حال تکمیل...

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر عربستان سعودی خاندان سلطنتی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان خاندان سلطنتی محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند

تلویزیون اسرائیل گزارش داد یک هواپیمای این رژیم در خاک عربستان فرود آمده و احتمالا چند مقام اسرائیلی به ریاض رفته باشند.
 
به گزارش فارس؛ یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.
 
تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.
 
کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.
 
این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفرهایی در منطقه استفاده کرده‌اند.
 
در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان