Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارسال اطلاعات همه تراکنش‌های بانکی به سازمان امور مالیاتی، دستور روحانی به همتی برای تامین ارز واردات ماسک و لباس پزشکی، موجودی انبار‌های کشف شده ماسک و لباس پزشکی به کجا می‌روند؟، عرضه ۲۰ هزار تن گوشت قرمز و مرغ منجمد طی روز‌های پایانی سال، خط تولید گوشی‌های سامسونگ به ویتنام منتقل شد و بیشترین افزایش هفتگی قیمت طلا در ۱۱ سال گذشته را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلای سیاه بیش‌ترین کاهش قیمت روزانه در ۱۱ سال گذشته را تجربه کرد

پس از اینکه روسیه از پذیرش پیشنهاد کاهش بیشتر تولید برای تقویت قیمت نفت امتناع کرد و اوپک نیز تمامی محدودیت های تولید خود را برداشت، قیمت نفت برنت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی، بیشترین کاهش قیمتی در بیش از 11 سال گذشته را ثبت کرد. هر بشکه نفت برنت با 4.72 دلار کاهش 45.27 دلار فروخته شد که بیشترین کاهش روزانه از دسامبر 2008 به شمار می رود و همچنین کمترین قیمت برنت از ژوئن 2017 محسوب می شود. هر بشکه نفت خام آمریکا با 4.62 دلار کاهش 41.28 دلار معامله شد که کمترین قیمت از آگوست 2016 به شمار می رود و بیشترین درصد کاهش روزانه از نوامبر 2014 را ثبت کرده است. هر دو شاخص نفتی برنت و WTI طی سال جاری میلادی 30 درصد از ارزش خود را از دست داده اند.

اطلاعات همه تراکنش‌های بانکی به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود

بر اساس بند الحاقی ۹ لایحه بودجه سال ۹۹ که به تصویب کمیسیون تلفیق مجلس رسیده و برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است، بانک مرکزی موظف است تدبیری اتخاذ کند که اطلاعات همه تراکنش های بانکی به همراه همه اطلاعات خوداظهاری شده، به صورت فصلی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد. اطلاعات ارایه شده توسط اشخاص در ارتباط با اطلاعات اظهار شده قابل استناد است.

حذف سه دهک‌بالای درامدی از یارانه در بودجه ۹۹

دولت در سند دخل و خرج سالیانه که به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد موضوع حذف سه دهک بالای درآمدی را پیشنهاد داد که توسط اعضای کمیسیون تلفیق تایید شد و برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد. در بند یک تبصره ١۴ لایحه بودجه سال آینده آمده است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و بر اساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه تعیین می‌گردد نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران، با ارایه دلیل و مدرک به افراد، اقدام کند. /ایرنا

دستور روحانی به همتی برای تامین ارز واردات ماسک و لباس پزشکی

حسین مدرس خیابانی از دستور صریح رئیس جمهور به بانک مرکزی برای تأمین ارز مورد نیاز واردات ماسک و لباس پزشکی خبر داد و گفت: رئیس‌جمهور در دستوری صریح، بانک مرکزی را مکلف کرده تا بدون قید و شرط، ارز مورد نیاز واردات ماسک و لباس پزشکی را تأمین نماید که بر این اساس، فراخوانی از سوی وزارت صنعت به واردکنندگان ارسال شده تا از تمام توان خود برای تأمین این دو قلم کالای ضروری مورد نیاز شبکه درمانی کشور، استفاده نمایند. به گفته قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، با دستور صریح رئیس جمهور به بانک مرکزی، اولویت اول تخصیص ارز کشور هم اکنون به تأمین ارز مورد نیاز واردات ماسک و لباس پزشکی تغییر یافته است. /مهر

موجودی انبارهای کشف شده ماسک و لباس پزشکی به کجا می‌روند؟

قائم‌مقام وزیرصمت در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه موجودی انبارهای کشف شده ماسک، لباس پزشکی و دستکش چه سرنوشتی پیدا کرده و در کجا توزیع خواهند شد، گفت: موجودی انبارهای کشف شده به صورت کامل، صورتجلسه شده و در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرند. مدرس خیابانی تاکید کرد: هیچیک از انبارهای نگهداری اقلام پزشکی در حاشیه امن قرار ندارند و امروز، بزرگترین تمرکز و کار نظارتی دستگاه‌های ناظر و اطلاعاتی کشور، شناسایی مراکز نگهداری و احتکار ماسک و اقلام پزشکی است.

عرضه ۲۰ هزار تن گوشت قرمز و مرغ منجمد طی روزهای پایانی سال در کشور

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: ستاد تنظیم بازار مصوب کرد 10 هزار تن گوشت گوساله منجمد و 10 هزار تن گوشت مرغ منجمد در روزهای پایانی سال از طریق فروشگاه های زنجیره ای، سازمان میوه و تره بار، تعاونی های مصرف اتکا، فرهنگیان، امکان، تعاونی های مصرف محلی و ادارات سراسر کشور توزیع شود.

بیشترین افزایش هفتگی قیمت طلا در 11 سال گذشته

 از آنجایی که شیوع جهانی ویروس کرونا چشم انداز رشد اقتصادی را تیره کرد و سرمایه گذاران را به سوی دارایی‌های امن سوق داد، قیمت طلا در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی بیش از یک درصد رشد و بیشترین افزایش هفتگی از ماه ژانویه 2009 را ثبت کرد. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 1.60 دلار افزایش 1673.83 دلار فروخته شد. طلا تا 1689.65 دلار نیز بالا رفت که بالاترین رقم از ژانویه 2013 به شمار می‌رود. قیمت طلا طی هفته گذشته حدود 6.3 درصد افزایش یافت.

خط تولید گوشی‌های سامسونگ به ویتنام منتقل شد

سامسونگ که در روزهای اخیر تحت تاثیر گسترده ویروس کرونا در کره جنوبی مجبور شده کارخانه‌های خود را در شهرهای گومی و دئگو در این کشور تعطیل کند، حالا اعلام کرده که می‌خواهد بخشی از خط تولید گوشی‌های هوشمند خود را به ویتنام منتقل کند تا بدین ترتیب به ثبات بیشتری در تولید و عرضه به بازارهای جهانی موبایل دست پیدا کند. طبق گزارشی که در فایننشال تایمز آمده است، قرار است بخشی از خط تولید این شرکت با ظرفیت ساخت حدود ۲۰۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند جدید و پرچم‌دار در ماه به کارخانه‌ای در ویتنام منتقل شود. این شرکت کره‌ای در این خصوص خاطرنشان کرد است به منظور کاهش تاثیر و تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده و ویروس کرونا در فعالیت و تولید گوشی‌های هوشمند سامسونگ، قصد داریم بخش کوچکی از خط تولید خود در کارخانه شهر گومی کره جنوبی خود را به ویتنام انتقال دهیم تا بتوانیم بدین ترتیب به نیازهای مشتریان و کاربران خود بهتر پاسخ داده و سهم خود را در بازارهای جهانی از دست ندهیم.

سازمان حمایت: تخلفات را بگویید؛ پول‌تان را برمی‌گردانیم

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا، با آژانس‌های متخلفی که از عودت وجه تعیین شده به مسافران خودداری کنند یا مسافران را جریمه کرده باشند، برخورد می‌کنیم و پول مسافران را برمی‌گردانیم. به گزارش ایسنا، سید جواد احمدی اظهار کرد: در پی ابلاغ بخشنامه استرداد وجه بلیت پروازهای داخلی و خارجی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند نسبت به استرداد وجه بلیت مسافران به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی اقدام کنند.

این مقام مسئول افزود: به دنبال اقدامات نظارتی و بازرسی‌های انجام شده از سایت‌های فروش بلیت هواپیما و نیز حسب شکواییه‌ها و گزارشات شاکیان خصوصی مشخص شد مسافران زیادی پروازهای خود را کنسل کردند و ضمن مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی خواستار عودت وجه بلیت خود شده‌اند. اما به نظر می‌رسد که آژانس‌های مسافرتی برخی شرکت‌ها از این کار خودداری کرده و برای لغو بلیت سفرها از مردم جریمه دریافت می‌کنند که این امر موجب نارضایتی مسافران و سردرگمی آنها شده است. احمدی در این باره متذکر شد که با توجه به شرایط به وجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از التهاب بازار و تبعات بعدی آن، این شرکت‌ها موظفند نسبت به استرداد وجه بلیت به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی در اسرع وقت اقدام کنند. طبق اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، معاون این سازمان تاکید کرد که رعایت دقیق بخشنامه استرداد وجه بلیت از سوی تمامی آژانس‌های مذکور  الزامی است و تحت هیچ شرایطی دفاتر اجازه کسر جریمه از مسافران را ندارند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران قوه قهریه خاویر پرز دکوئیار فاطمه رهبر حسین شیخ الاسلام شهید همت دامنه نوسان قیمت سهام روز پدر طلای سیاه اقتصاد ایران یارانه کروناویروس کرونا در ایران قوه قهریه خاویر پرز دکوئیار فاطمه رهبر حسین شیخ الاسلام شهید همت دامنه نوسان قیمت سهام روز پدر استرداد وجه بلیت حذف سه دهک بالای بازارهای جهانی تولید گوشی سازمان حمایت هزار تن گوشت سال گذشته ویروس کرونا کشف شده بانک مرکزی مورد نیاز قیمت طلا خط تولید شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه

گروه اقتصاد و درآمد:چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

به گزارش جماران، مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه 1403 در حدود 75 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به اعتبار 69 هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته، 1402، حدود 9 درصد رشد را تجربه کرده است.

چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

همچنین مرکز پژوهش های مجلس در این گزارش که ذیل بررسی فقر انجام شده، آورده است: اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال 1402 در حدود 56 هزار میلیارد تومان است در حالی که دولت از بودجه سال گذشته حدود 159 هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است! این رقم نشان می دهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود 143 هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150 درصد رشد داشته است.

         

دیگر خبرها

  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • پیش بینی ۷۵۸ هزار میلیارد تومان منابع هدفمندی یارانه
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟