Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@02:51:03 GMT

عکس| ریه آلوده به کرونا چه شکلی است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۱۹۳۶

عکس| ریه آلوده به کرونا چه شکلی است؟

آفتاب‌‌نیوز :

چاینا دیلی روز یکشنبه گزارش کرد این نخستین بار است که یک بیمارستان در چین دست به چنین اقدامی می زند.

ساخت این ریه به محققان برای شناخت بیشتر از اینکه ویروس کرونا چطور ریه ها را بشدت آلوده می کند و باعث وخامت حال بیماری می شود، کمک بزرگی است.

بیمارستان شماره یک «چن جو» در استان خونن در چین موفق به ساخت این ریه نمونه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکان و محققان می گویند که نمونه مذکور را از روی داده هایی که از یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا بدست آورده اند، ساخته اند.

«خه یو چونگ» از تیم سازنده این ریه می گوید که شباهت بسیاری به ریه واقعی دارد و نمایه هایی دارد که مشخص می کند ویروس کرونا چطور سرایت می کند و به نقاط مختلف ریه ضربه می زند.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز اعلام کرد که ۱۴۳ نفر دیگر در این کشور از روز پنجشنبه تاکنون به کرونا مبتلا شده اند که ۱۶ نفرشان در خارج از استان هوبی هستند و ۴ نفر در پکن مبتلا شده اند و مابقی در شهر ووهان استان خوبی ابتلا پیدا کرده اند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ریه کرونا چین ماکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر آگاهی‌بخشی و فرهنگسازی موضوع محیط زیست در جامعه گفت: مردم باید از جنبه‌های شرعی به موضوع محیط زیست به ویژه حرمت آلوده کردن و تخریب محیط زیست آگاه باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: محیط زیست به عنوان یک مسأله جهانی باید مورد توجه جدی مسئولان کشورمان قرار داشته باشد. 

وی با بیان اینکه همه انسانها برای حفظ امنیت و سلامت خودشان باید مسائل زیست محیطی را رعایت کنند، افزود: آگاهی بخشی و فرهنگسازی در این رابطه باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اهمیت و جایگاه محیط زیست در آموزه‌های دینی و قانون اساسی، گفت: تاکنون آنگونه که باید و شاید نسبت به مسأله محیط زیست فرهنگسازی نشده است.

وی بر ضرورت آشنا کردن کودکان با مسأله محیط زیست تأکید کرد و افزود: بر اساس عقل و شرع، حفظ و تقویت منابع ملی و سرمایه‌های خدادادی برای نسل‌های آینده ضرورت دارد. 

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه مسأله محیط زیست باید هرچه بیشتر از نظر فقهی مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: قطعا مردم باید از جنبه‌های شرعی این موضوع به ویژه مسأله حرمت آلوده کردن و تخریب محیط زیست آگاه باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال