Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس جمهوری افغانستان در مراسم افتتاح سال دوم و دوره هفدهم مجلس نمایندگان اعلام کرد که در توافق نامه صلح آمریکا و طالبان در باره رابطه این گروه با میزبان آنها و پناهگاه های طالبان ابهاماتی دارد. تاریخ انتشار: 10:13 - 18 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۳۶۱۰

به گزارش خبرگزاری میزان، وی گفت که دولت افغانستان خواهان نگهداری زندانیان طالبان نیست اما رهایی آنها باید براساس یک مکانیزم روشن و ضمانت اجرایی انجام شود که پس از رهایی این افراد به سنگرهای جنگ برنگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشرف غنی گفت که مردم افغانستان صلحی می‌خواهند که به جنگ و خشونت ۴۰ ساله پایان دهد .

وی به اعضای مجلس نمایندگان اطمینان داد که هیأت گفت وگو کننده با طالبان فراگیر و متعهد به منافع مردم و جمهوریت خواهد بود و صلاحیت ها و اعضای آن با دقت تعیین خواهد شد.

رئیس جمهوری افغانستان از مجلس نمایندگان و سنای این کشور نیز خواست که هشت نفر از جمله سه زن را برای تشکیل شورای عالی مصالحه تا فردا به ریاست جمهوری معرفی کند.

وی همچنین به مجلس اطمینان داد که هرگونه پیشرفت در باره توافق با طالبان را به اطلاع مجلس می رساند.

اشرف غنی گفت که مشورت ها برای تعیین هیأت ادامه دارد و تا ۲۰ اسفند ماه هیأت گفت وگو کننده با طالبان آماده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ادامه همکاری آمریکا و ناتو با نیروهای افغان معتبر است خاطرنشان کرد حضور وزیر دفاع آمریکا و دبیرکل ناتو در امضای توافقنامه صلح امریکا و طالبان نشانه تعهد انها از همکاری مداوم است.

 

بیشتر بخوانید: چشم انداز دستیابی به صلح در افغانستان عبدالله عبدالله: نتیجه انتخابات غیرقانونی است «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان شد عبدالله عبدالله همزمان با اشرف غنی مراسم تحلیف برگزار می‌کند عبدالله: توافق "آمریکا-طالبان" زمینه خروج نیروهای خارجی را فراهم می‌کند

رئیس جمهوری افغانستان در ادامه از طالبان خواست که بدون هیچ پیش شرطی با آتش بس دائمی موافقت کنند.

توافق نامه آمریکا و طالبان پس از نزدیک به دو سال و ۱۱ دور گفت وگو در ۱۰ اسفند ماه برابر با ۲۹ فوریه در دوحه با حضور نمایندگان ۳۰ کشور جهان امضا شد که براساس آن تا ۱۴ ماه آینده تمام نیروهای خارجی افغانستان را ترک خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اشرف غنی طالبان اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۲۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

گفتنی است، عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان‌ سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد