Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:34:54 GMT

درختان خرم‌دره صاحب پلاک می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۲۴۲۶

درختان خرم‌دره صاحب پلاک می‌شوند

ایسنا/زنجان شهردار خرم‌دره از اجرای طرح پلاک‌کوبی درختان به‌صورت گسترده برای اولین‌بار در سطح این شهر خبر داد.

امیرهوشنگ نوری‌آرا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قوانین ماده ۱۰ تبصره ۲ آیین‌نامه اجرایی اصلاح قانون و حفظ گسترش فضای سبز در شهرها مصوب ۱۳ مرداد ۸۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام، از اجرای طرح پلاک‌کوبی درختان به منظور شناسنامه‌دار کردن، ثبت اطلاعات هر درخت و دسترسی آسان‌تر به اطلاعات مربوط در سطح شهر خرم‌دره خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طرح پلاک‌کوبی درختان سطح شهر به منظور شناسنامه‌دار کردن درختان و ثبت اطلاعات هر درخت شامل گونه، قطر بن درخت، سن تقریبی، ارتفاع، آفت و سایر اطلاعات اجرا می‌شود.

شهردار خرم‌دره افزود: با اجرای پلاک‌دار شدن درختان موجود در سطح خیابان‌ها و معابر و فضاهای سبز، پارک‌ها و بوستان‌های مناطق شهر، اطلاعات لازم برای برنامه‌ریزی رسیدگی و بهبود فضای سبز انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که طرح شناسنامه‌دار کردن و پلاک‌کوبی درختان به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی در راستای دسترسی آسان‌تر به اطلاعات مربوط به درختان در جهت حفظ، حراست و نگه‌داری از آن‌ها در حال اجرا است، تصریح کرد: در حال حاضر در اجرای این طرح بالغ بر ۱۵۰۰ اصله درخت دارای ثبت پلاک برای اولین‌بار در شهر خرم‌دره می‌شوند که توسط فضای سبز شهرداری در حال اجرا است.

نوری‌آرا با اشاره به این‌که این طرح هم‌اکنون در خیابان امام خمینی (ره) ضلع شمالی در حال انجام است، ادامه داد: در روزهای آتی نیز در همه خیابان‌ها، پارک‌ها و بوستان‌ها نیز این طرح اجرایی خواهد شد.

شهردار خرم‌دره با تاکید بر این‌که ساماندهی، حفاظت و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان، توسعه فضای سبز، افزایش سرسبزی و زیبایی شهر، از دیگر اهداف مهم اجرای طرح پلاک‌کوبی درختان است، خاطرنشان کرد: در همین راستا از شهروندان درخواست می‌شود با مشارکت خود در حفظ و نگه‌داری درختان سطح شهر بیش از پیش کوشا بوده و هرگونه تخلفی در خصوص قطع درختان و یا آسیب به فضاهای سبز شهری را با تلفن ۱۳۷ به اطلاع واحد فضای سبز شهرداری برسانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان پلاک کوبی طرح پلاک کوبی درختان فضای سبز خرم دره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۲۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان

 حجت‌الاسلام والمسلمین وحید خوش رو در نشست خبری هفته عقیدتی و سیاسی با اصحاب رسانه بیان کرد: شهادت معلم انقلاب دکتر مرتضی مطهری که از روحانیون برجسته و همراه حضرت امام (ره) بود و در مسیر آرمان‌های انقلاب برای ایران اسلامی جانفشانی ها کرد و به درجه رفیع شهادت نائل شد، به پاس گرامیداشت یاد و خاطره وی هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه نامگذاری شد.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهرستان تصریح کرد: غبار روبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا، محفل انس با قرآن، نشست‌های بصیرتی، نشست‌های وبیناری در فضای مجازی، آذین بندی سطح شهر، تجلیل از هادیان سیاسی، معلمان، دیدار با ائمه جمعه و روحانیون تشیع و تسن از جمله برنامه‌های این هفته است.

 وی به اهمیت نقش خبرنگاران اشاره کرد و گفت: خبرنگاران صدای رسای همه اقشار جامعه و به نمایش گذاشتن اقدامات مسئولین و انقلاب اسلامی برای دنیا و مطالبات و مشکلات مردم بدون واسطه به دستگاه‌های زیرربط است.

 حجت الاسلام خوش رو عنوان کرد: دردنیایی که رسانه‌های دروغ پراکن و تا دندان مسلح دشمنان بر علیه ایران، اذهان عمومی را اغفال و متشنج می‌کنند، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی به عنوان افسران جنگ نرم به صورت شبانه روز در مقابل آن‌ها ایستاده و از جبهه حق علیه باطل دفاع می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر