Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به فعالیت نقاهتگاه بیماران کرونایی در استان از امروز گفت: اگر مردم نکات بهداشتی و قرنطینه خانگی را رعایت نکنند، بیمارستان‌ها جوابگوی نیاز مراجعه‌کنندگان نخواهد بود. ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

سراج‌الدین عارف‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، با بیان اینکه در حال حاضر حدود 850 نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری هستند اظهار داشت: در شرایط فعلی با معضلی تحت عنوان ماندگاری بالای بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و ترخیص کمتر از میزان بستری روبه‌رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر روزانه متوسط 50 نفر بستری داریم اما ترخیص ما حدود 10 نفر است.

وی گفت: اگر مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنند به مرحله‌ای خواهیم رسید که بیمارستان‌ها جوابگوی مراجعات بیماران نخواهد بود و این روند کار ما را سخت‌تر خواهد کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: نقاهتگاهی که از امروز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و مشتمل بر 200 تخت است و می‌تواند تا حدودی مشکلات ما را برطرف کند.

عدم رعایت الزامات مقابله با شیوع کرونا در گیت‌های عوارضی آزادراه‌هاگردشگری اروپا 1 میلیارد یورو به خاطر شیوع کرونا ضرر کردآخرین وضعیت کرونا در استان ایلام|‌از تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه و مردانه تا لغو فعالیت‌های تجاری در مرز مهران

وی با بیان اینکه در استان تلاش می‌کنیم از برگزاری هر گونه تجمع حتی در نمازهای جمعه و جماعات جلوگیری شود خاطرنشان کرد: در عین حال امکان تعطیلی برخی اماکن مانند نانوایی‌ها وجود ندارد. به‌رغم همه تأکیداتی که برای حفظ و رعایت فاصله یک متری به مردم داشتیم اما کمتر کسی این موارد را رعایت می‌کند. در بانک‌ها نیز چنین شرایطی داریم و صندلی‌ها در کنار هم قرار گرفته و ارباب رجوع در فاصله خیلی کمی از هم می‌نشینند.

عارف‌نیا به مردم توصیه کرد زمانی که برای خرید به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند، دست‌های خود را به چشم، دهان و بینی خود نزنند و بلافاصله پس از دسترسی به آب، دست‌های خود را با آب و صابون بشویند یا با مواد دیگر ضدعفونی کنند.

وی هم چنین گفت: کسانی که دچار آسم و آلرژی هستند نیز بهترین ماده ضدعفونی کننده برای شستن دست‌ها، آب و صابون است. در برخی خانواده‌ها وسواس بیش از حد ایجاد شده و مدام با ماده‌های سفید کننده استفاده می‌شود، در حالیکه ضدعفونی دستگیره‌های در منزل زمانی که فرد جدیدی وارد خانه می‌شود، ضروری است و سپس این فرد باید دست‌های خود را با آب و صابون بشوید بنابراین دیگر نیازی به استفاده مکرر از مواد ضدعفونی کننده نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: ماسک برای بیمارانی که در منزل حضور دارند، کسانی که از فرد بیمار نگهداری می‌کنند و کسانی که وارد اماکن تجمعی می‌شوند، نیاز است برای تهیه ماسک هم مردم می‌توانند از پارچه‌های تیترون استفاده کنند و پس از استفاده آن را شستشو داده و اتو بکشند و مجدد استفاده کنند.

وی تأکید کرد: همه باید نگهبان خود باشند و از خود محافظت کنند، مردم اگر همکاری نکنند وضعیت به‌زودی به حالت عادی برنمی‌گردد.

انتهای پیام/582/ح

R41471/P/S6,70/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان ها دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان

ایسنا/گلستان نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز گلستان با حضور تشکل‌ها و سمن‌های مرتبط با حوزه خانواده و ازدواج امروز پنجشنبه در گرگان آغاز به‌کار کرد.

حامد ملاحسنی معاون امور ورزش و جوانان گلستان در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ۳۰ تشکل فعال حوزه خانواده و ازدواج، جمعیت و  هویت زن در رویداد ملی جامعه پرداز که به صورت مشترک توسط وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی خانواده برگزار شده است، حضور دارند.

وی هدف از برگزاری این رویداد را  شبکه‌سازی تشکل‌های حوزه خانواده و همچنین شناسایی مسأله‌های اصلی حوزه خانواده در استان برشمرد و افزود: گروه‌های شرکت‌کننده عملیات مشترکی را تعریف و طراحی کرده و میزگردها و غرفه‌های تخصصی برگزار و در نهایت تفاهم‌نامه همکاری بین هم نوشته و ایده مردمی حوزه خانواده در استان را تکمیل می‌کنند.

ملاحسنی ادامه داد: اساتید و مربیانی از سطح کشور در این رویداد حاضر هستند که به هم‌افزایی بیشتر بین گروه‌های شرکت‌کننده کمک کرده و مجموعه‌ها و گروه‌ها را برای شناخت مسائل و مشکلات جامعه هدایت می‌کنند.



معاون امور ورزش و جوانان گلستان با اشاره به حضور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، مسئول بنیاد ملی خانواده کشور، مدیرکل امور اجتماعی استانداری و مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان در روز اول این رویداد گفت: این رویداد فردا ظهر در روستای هدف گردشگری زیارت به کار خود خاتمه می‌دهد.

ملاحسنی تصریح کرد: در این طرح بعد از شناسایی مجموعه‌های فعال مردمی در هر استان، رویدادی برای شناختن و شناساندن این مجموعه‌ها برگزار می‌شود تا با هم افزا شدن این مجموعه‌های مردمی بتوان عملیات‌های مشترکی را رقم زد.

وی گفت: اهدف کلی این رویداد شناسایی دقیق، معارفه و هم افزایی مجموعه‌های فعال مردمی در موضوع ازدواج، خانواده و فرزندآوری با محورهای اصلی خانواده ( تشکیل و تحکیم)، زن ( هویت زن) و جمعیت(فرزندآوری) است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی