Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@16:57:12 GMT

رشد 204 درصدي شاخص بورس تهران

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۳۰۴۰

رشد 204 درصدي شاخص بورس تهران

خبرگزاری آریا- معاون بازار بورس و اوراق بهادار تهران گفت: از ابتدای سال جاری همگان شاهد استقبال خیلی زیاد مردم از بازار سرمایه هستند بطوری که شاخص بورس تهران 204 درصد رشد را نشان می دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «محمود گودرزی» افزود: متوسط خرید اشخاص حقیقی در بورس تهران نسبت به فروش از ابتدای سال تاکنون رقمی افزون بر 80 میلیارد تومان بوده اما این رقم در دو ماهه اخیر بصورت فوق العاده تصاعدی رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: این رقم در یک ماهه اخیر به 280 میلیارد تومان و طی چند روز گذشته به بالای 1000 میلیارد تومان در بورس تهران و فرا بورس ایران رسیده است.
معاون بازار بورس و اوراق بهادار تهران گفت: عملا این علاقه مندی که در مردم برای خرید سهام است می بایستی از سوی نهاد ناظر کنترل شود.
وی در ادامه افزود: بطورکلی در بورس تهران همه نوع سهم در صنایع مختلف موجود است نکته ای که وجود دارد اینکه باید این حق را به نهاد ناظر داد که مراقبت کند قیمت سهام رشد بیش از حد نداشته باشد و این در راستای حمایت از خود سهام داران جزء است.
گودرزی اظهارداشت: سازمان به دنبال اینکه در بازار بورس تهران بطورکلی در بازار سرمایه پایداری وجود داشته باشد یعنی این بازار یکدفعه یک بازدهی عجیب و غریبی نداشته باشد و در بازه زمانی طولانی بخواهد وارد رکود شود.
وی ادامه داد: مصوبه ای که هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تهران در هفته گذشته داشت مبنی بر کاهش دامنه نوسان برای جلوگیری از ایجاد هیجان برای مدیریت فضا بود برای اینکه به شکل درست سرمایه ها در بازار سرمایه هدایت شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، معاون بازار بورس و اوراق بهادار تهران یادآورشد: علت بازگشت موقت دامنه نوسان به روال عادی برمی گردد به مولفه های اقتصاد کلان تا شورایعالی بورس در این زمینه تصمیم گیری کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رشد شاخص بورس بورس و اوراق بهادار تهران بازار بورس بورس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱ هزار و ۶۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۴۸ واحدی قرار گرفت و هفته نخست اردیبهشت را با سبزپوشی به پایان رساند.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۴ هزار و ۶۵۰ واحدی در ارتفاع ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۰۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۴۳ هزار و ۷۷۷ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فملی و شبندر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیش و بوعلی بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل بورس تهران داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ۱۱۶ رشد واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحدی گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۱۴۰ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۰۱ هزار و ۱۳۴ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد آریا بیشترین تاثیر بر ریزش فرابورس ایران داشتند.

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • بورس تغییر جهت داد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟