Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@14:09:37 GMT

پشت پرده دستگیری شاهزادگان سعودی

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۳۱۹۸

پشت پرده دستگیری شاهزادگان سعودی

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، با دستگیری چند شاهزاده سعودی از سوی "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی احتمالات و گمانه زنی های متعددی مطرح شده است از جمله احتمال کودتا از سوی شاهزادگان پرطرفدار در داخل خاندان سعودی اما قوی ترین احتمالی که تاکنون مطرح شده است، فوت پادشاه است.

در همین ارتباط "سعد الفقیه" رئیس "جنبش اسلامی اصلاحات" در عربستان سعودی تاکید کرد: اقدام مسئولان سعودی در دستگیری  برخی شاهزادگان و به طور خاص " احمد بن عبدالعزیز" رخدادی بزرگ و غیرمنتظره به شمار می آید و خاندان حاکم از آن به سادگی عبور نخواهند کرد زیرا وی بزرگ خاندان حاکم است که در میان آنان اعتبار زیادی دارد و بسیاری از سران قبایل حامی او هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی احتمال داد، جرات و جسارت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در دستگیری احمد بن عبدالعزیز ناشی از رخدادی بزرگ مانند فوت ملک سلمان باشد.

الفقیه همچنین در جریان گفتگویی که برنامه "آن سوی خبر" شبکه الجزیره روز گذشته در ارتباط با خبر دستگیری سران و شاهزادگان سرشناس سعودی و در صدر آنان احمد بن العزیز برادر پادشاه و محمد بن نایف ولیعهد سابق با وی ترتیب داد، گفت، احتمال قوی این است که  شاهزادگان آل سعود به احترام ملک سلمان در برابر اقدامات محمد بن سلمان سکوت کرده باشند، اما این سکوت دوام نخواهد آورد زیرا آنان این توان را دارند که ولیعهد را تحت فشار قرار داده و اعتبار او را از راههای مختلف از بین ببرند که ساده ترین راه برای این کار انتشار مطالب در صفحات اجتماعی است.

احتمال تحریک ارتش و سران قبایل سعودی

وی همچنین بعید ندانست که برخی شاهزادگان سعودی با صدور بیانیه هایی علیه محمد بن سلمان به وی واکنش محکمی نشان دهند و طرفداران خود در بین ارتش و سران قبایل را تحریک کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان

در این تجمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان گرد هم آمدند و شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل سردادند.

در این مراسم معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: رژیم صهیونیستی و حامیان آن کینه‌ای تمام نشدنی در دل مردم و مسلمانان ایجاد کرده‌اند و مطمئن باشند مسلمانان نمی‌گذارند خون‌های پاک هدر رود.
سردار عوضعلی فقیری افزود: جهاد و شهادت عامل اصلی سعادت، عزت و سرافرازی مسلمانان است و ملتی که از مرگ نترسد ذلیل نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی در طول عمر نکبت بار خود به دفعات چهره خبیث و حیوانی خود را به جهانیان نشان داده و ثابت کرده که در راه سلطه جویی از هیچ جنایتی فروگذار نخواهد کرد.
هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رزمندگان جبهه مقاومت و حماس برای عملیات طوفان الاقصی از روحیه مردم نظام جمهوری اسلامی ایران الگو گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس
  • آب‌های نیلگون، روی پرده نقره‌ای
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند
  • خواسته برخی اعراب از اسرائیل برای نابودی حماس محال است
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان