Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@14:47:53 GMT

دستورالعمل مصرف ویتامین دی برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۳۶۸۵

انجمن متخصصین غدد درون ریز و متابولیسم با توجه به انتشار اخبار و پیشنهادهای متنوع در مورد مصرف مکمل‌های ویتامین دی به منظور تقویت سیستم ایمنی در مبارزه با ویروس کرونا دستورالعملی کوتاه در خصوص این موضوع ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر توصیه‌های متفاوتی در خصوص مصرف ویتامین دی برای افزایش ایمنی بدن در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شده است و برخی از مصرف خودسرانه ویتامین دی در روزهای اخیر ابراز نگرانی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجمن متخصصین غدد درون ریز و متابولیسم دستورالعملی برای مصرف ویتامین دی ارائه کرده است.

در این دستورالعمل آمده است:« در این شرایط بحرانی، به هیچ وجه نیازی به اندازه‌گیری آزمایشگاهی سطح سرمی ویتامین دی نیست. در صورتی که طی چند ماه گذشته، در حال مصرف یک عدد ویتامین دی پنجاه هزار واحدی در ماه بوده‌اید، به همین صورت ادامه دهید: یعنی یک عدد ویتامین دی پنجاه هزار واحدی در ماه. این توصیه برای کودکان دو تا 12 سال به میزان یک عدد ویتامین دی پنجاه هزار واحدی هر دو ماه یک بار است. در غیر این صورت، بدون نگرانی، فعلا برای مدت چهار هفته آینده هفته‌ای یک عدد ویتامین دی پنجاه هزار واحدی مصرف کنید.»

در پایان این دستورالعمل با تاکید بر این که در خصوص ویروس کووید-19 ناشناخته‌ها بسیار است بر لزوم پیگیری پیشنهادات پزشکی و بهداشتی از انجمن‌های علمی مربوطه اشاره شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران قوه قهریه ملک سلمان فاطمه رهبر حسین شیخ الاسلام شهید همت دامنه نوسان قیمت سهام روز پدر دستورالعمل مصرف ویتامین دی ویروس کرونا کروناویروس کرونا در ایران قوه قهریه ملک سلمان فاطمه رهبر حسین شیخ الاسلام شهید همت دامنه نوسان قیمت سهام روز پدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مینا کاویانی مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی با تاکید بر اهمیت تغذیه مناسب در کاهش علایم و جلوگیری از پیشرفت بیماری آسم به بیان توصیه‌هایی به این بیماران پرداخت.

وی افزود: رعایت برنامه غذایی صحیح برای حفظ سلامت، اجتناب از صرف وعده غذایی حجیم و جلوگیری از اتساع معده یا پیشگیری از بروز عفونت‌ها با افزایش مقاومت بدن از جمله نکات مهم در این افراد است.

کاویانی شناسایی غذاهای آلرژی‌زا و حذف آنها از رژیم غذایی را در مبتلایان به آسم آلرژیک بسیار مهم عنوان کرد و گفت:افزایش دریافت آب با رقیق کردن ترشحات می‌تواند در این بیماران کمک‌کننده باشد.

وی بهبود وضعیت تغذیه از طریق دریافت ویتامین‌ها، مواد معدنی، افزایش دریافت مواد آنتی اکسیدان و غذاهای حاوی سلنیوم را از اصول مهم تغذیه‌ای در آسم برشمرد و تصریح کرد:مصرف وعده‌های غذایی کوچک حاوی مقادیر بالای مواد مغذی نظیر پروتئین با کیفیت بالا، ویتامین، مواد معدنی و انرژی برای کاهش خطرعفونت و ضعف سلامت بسیاری مفید است.

مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی با اشاره به ضرورت مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین‌های A, B6 ، روی و ویتامین C به دلیل نقش آنتی‌اکسیدانی آن‌ها ادامه داد: مصرف سایر مواد مغذی موثر بر سیستم ایمنی بدن مانند کوئرستین موجود در سیب، انواع پیاز، مرکبات و انواع توت‌ها و همچنین مصرف منابع غذایی حاوی سلنیوم مانند انواع مغزدانه‌ها و مصرف ویتامینE بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: حذف غذاهای آلرژن(حساسیت‌زا)  در بیمار مبتلا به آسم آلرژیک ( برخی غذاهای حساسیت‌زا نظیر شیر، تخم مرغ، ماهی و غذاهای دریایی) و مصرف آب بیشتر در صورت نداشتن منع مصرف وکنترل مقدار نمک مصرفی به دلیل تاثیر در کنترل آسم به ویژه در مردان را بسیار مهم است.

کاویانی گفت: محدود کردن مصرف چربی‌های اشباع شده و جامد، جایگزین کردن روغن‌های غیراشباع با یک پیوند دوگانه مانند روغن زیتون و در صورت تحمل مصرف گردو و تخم بذرک در کنترل بیماری آسم بسیار مهم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • حقایق مهم در مورد مصرف ویتامینها و مکمل ها که نمی دانید
  • مصرف روزانه پیاز چه خواصی دارد؟
  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • ۶ علامت کمبود ویتامین که از چهره مشخص می‌شود
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم