Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه جامعه_سمیرا خباز:، دادستانی تهران در پی شیوع ویروس کرونا طی نامه‌ای از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خواست با همکاری شهرداری تهران مانع زباله‌گردی در سطح شهر شوند.

این ممنوعیت در پی درخواست جوادی‌یگانه، معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران و مکاتبه وی با استاندار تهران صورت گرفت و درخواست ورود نیروی انتظامی به این موضوع را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته هم غلام محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشت دادستانی تهران در پی شیوع ویروس کرونا طی نامه‌ای از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خواست با همکاری شهرداری تهران مانع زباله‌گردی در سطح شهر شوند.

زباله‌گردها همچنان مشغول کارند

اما بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار حوزه شهری مهر، کودکان زباله گرد همچنان مشغول فعالیت هستند، این در حالی است که سیدمالک حسینی روز گذشته در یک گفت و گوی رادیویی ضمن اشاره به دغدغه همگانی مردم در خصوص کودکان کار، به ویژه کودکان زباله‌گرد پس از شیوع ویروس کرونا گفت: از هفته گذشته با پیگیری سازمان‌های مردم نهاد، موضوع زباله‌گردی و تفکیک از مخزن را در تهران ممنوع و غیرقانونی اعلام کردیم.

وی در خصوص شرایط فعلی کودکان زباله‌گرد با توجه به شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: با وجود اینکه پرداختن به چالش آسیب‌های اجتماعی مربوط به کودکان در حیطه وظیفه و اختیار سازمان بهزیستی است اما به دلیل حساسیت موضوع، دیگر سازمان‌ها به طور قانونی اجازه مداخلات جدی در این زمینه را ندارند.

جریمه‌های سنگین پیمانکاران شهرداری در صورت استفاده از کودکان زباله‌گرد

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی ضمن اشاره به جریمه‌های سنگین پیمانکاران شهرداری در صورت استفاده از کودکان زباله‌گرد اظهار داشت: در خصوص پیمانکاران شهرداری دچار مشکل نیستیم. مشکل اصلی پیمانکاران غیررسمی هستند. بیش از ۹۰ درصد از این افراد غیرایرانی بوده، وضعیت هویتی مشخصی ندارند و مهاجر غیر قانونی هستند. همچنین در بیشتر موارد سکونت‌گاه‌شان متغیر بوده و این موضوعات سبب می‌شود که نظام کنترلی آن‌ها بسیار دشوار باشد.

صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایط خاص کشور و وجود پسماندهای پر ریسک کرونایی گفت: فعالیت تمامی مراکز تفکیک زباله متوقف شده و مراکز دفن حداکثری خواهند داشت و دیگر در این مدت اصلاً به فکر تفکیک زباله نخواهیم بود تا به سهم خود جلوی انتشار ویروس را بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه با حکم ابلاغی از سوی دادستانی گفت: فرماندهی نیروی انتظامی موظف به برخورد با زباله گردها است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران: نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد

علیپور در پاسخ به این سوال که چرا با وجود ابلاغ این حکم، زباله گردها همچنان بدون هیچ برخورد جدی مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: بر اساس نامه ابلاغی نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد.

فاتب: نیروهای یگان حفاظت شهرداری و شهربان ها باید اقدام کنند

اما یک مقام آگاه در فاتب در پاسخ به این سوال به خبرنگار مهر گفت: بر اساس حکم دادستانی نیروهای یگان حفاظت شهرداری و شهربان‌ها باید اقدام به جمع آوری زباله گردها کنند و متخلفان را تحویل پلیس دهند.

زباله‌گردان به راحتی می‌تواند سبب انتقال ویروس کرونا شوند

صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران که در خصوص وضعیت کودکان زباله گرد با یکی از رسانه‌ها صحبت کرده بود، این اقدام را بسیار پرخطر و پر ریسک دانسته و ابراز داشت که زباله گردی به راحتی می‌تواند سبب انتقال ویروس کرونا به آنها و حتی سایر افراد جامعه شود. اما باوجود این خطر با توجه به فعالیت بی ضابطه زباله گردها، بدون هیچ دغدغه‌ای در حال فعالیت هستند و دود این سردرگمی در میان دستگاه های در برخورد با این فعالیت پر ریسک واحدهای تفکیک پسماند به چشم سلامت مردم می‌رود.

کد خبر 4872170

منبع: مهر

کلیدواژه: زباله پسماند کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران آموزش مکمل شهر تهران احتکار آلودگی هوا تعزیرات حکومتی قوه قضاییه روز درختکاری تعطیلی مدارس محسن حاجی میرزایی محسن هاشمی دستگیری سارق شیوع ویروس کرونا کودکان زباله گرد نیروی انتظامی شهرداری تهران زباله گردها زباله گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۴۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود مسگریان صبح دوشنبه در جلسه ۲۷۹ صحن علنی با حضور فرمانده انتظامی استان، فرمانده انتظامی شهرستان و همراهان آنها که به منظور فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه در این جلسه حضور داشتند با تبریک سالروز تشکیل شورای شهرها و روستا به اعضا، اظهار کرد: شوراها یکی از نماد مردم سالاری دینی و تجلی حضور مردم در تصمیم‌گیری‌هاست.

وی با اشاره به نهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شوراها طبق قانون اساسی، گفت: متناسب با نامگذاری ایام هفته شوراها برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

رییس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: از دوره نخست تشکیل این نهاد برگرفته از مردم تا کنون، شورای شهرها و روستاها بر عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نظارت داشته و اعضای شوراها وکیل مردم در تخصیص هزینه‌ها با توجه به اهداف و سیاست‌های تعریف شده هستند.

مسگریان با بیان اینکه شهرداری‌ها به ویژه در همدان از درآمد پایدار برخوردار نیستند، افزود: مسئولیت اعضای شورای شهر در تشخیص صرفه و صلاح شهر بوده و شهرداری نیز باید با اولویت‌بندی و هماهنگی، در تحقق بودجه به نحو احسن و بدون کمترین انحرافی تلاش کند.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه سال گذشته برخی پروژه‌ها به طور کامل اجرا نشد، تصریح کرد: اجرای پارک ۱۴ هکتاری برای استفاده مردم شمال شهر در منطقه کم برخوردار از جمله این موارد بوده که البته بخشی از اراضی در این پروژه تملک شده و به منظور تملک‌های باقی مانده و اجرای آن باید پیگیری لازم انجام شود.

ثوابی مهمتر و والاتر از خدمت به مردم نیست

سردار سلمان امیری نیز با تبریک روز شوراها گفت: این نهاد مبارک با هم‌افزایی افکار چندین منتخب مردم در اداره شهرها و روستاها، ثمرات خوب و نیکویی به ارمغان آورده است.

وی با بیان اینکه مقام و منصب اعضای شورا با انتخاب مردم به منزله توجه حضرت حق به منتخبان برای خدمتگزاری است، اظهار کرد: ثوابی مهمتر و والاتر از خدمت به مردم نیست و این فرصت باید قدر دانسته شود.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: گستردگی کار شورا و شهرداری در ارکان و لایه‌های اجتماع همراه با تعدد وظایف و خدمات است و عدم توجه به مأموریت‌ها و وظایف خطرناک است.

سردار امیری با تأکید بر اینکه بسیاری از مأموریت‌های نیروی انتظامی و شهرداری در هم تنیده است، بیان کرد: این دو نهاد در کثرت وظایف، مأموریت‌ها و مأموریت‌های مشترک با یکدیگر تشابه‌هایی دارند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح نور، یادآور شد: طرح عفاف و حجاب در جامعه با بسیاری از مأموریت‌های شهرداری نیز مطابقت دارد.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: امنیت اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیاز مردم است و نیروهای پر تلاش انتظامی به منظور تأمین امنیت جامعه همواره تلاش می‌کنند.

شورای شهر یکی از اصلی‌ترین ارکان دموکراسی است

سید مسعود حسینی نیز با بیان اینکه شورای شهر یکی از اصلی‌ترین ارکان دموکراسی و نظر مردم است، ادامه داد: همدلی و همراهی در این دوره شورا موجب رقم خوردن اتفاقات خوبی در مدیریت شهری شده است.

وی با اشاره به توافقات انجام شده فی مابین شهرداری و نیروی انتظامی، اظهار کرد کرد: با همدلی و همراهی شورای شهر، مسائل چندین ساله بین این دو نهاد رفع شده و همکاری خوبی در نظم‌بخشی شهر انجام شده است.

شهردار همدان با بیان اینکه در اجرای طرح نور، شهرداری نیز با توجه به وظایف تعیین شده در تأمین وسایل نقلیه و فضاسازی همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته است، گفت: به منظور اجرای هر چه بهتر این طرح آمادگی لازم را داریم و با تمام ظرفیت، مراتب همکاری شهرداری با نیروی انتظامی ادامه دارد.

حسینی با تأکید بر اینکه همکاری و همدلی بین شهرداری و نیروی انتظامی وجود دارد، بیان کرد: مأموریت‌های این دو نهاد در هم تنیده است.

کد خبر 6092310

دیگر خبرها

  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت