Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز فرماندار کرج گزارشی از اقدامات انجام شده در امر پیشگیری از گسترش بیماری کرونا را تشریح کرد.

غفور قاسمپور روز یکشنبه ۱۸ اسفند با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ستاد کرونا در استان به ادارات ستادی، تشکیل سه جلسه در شهرستان و پیگیری مصوبات تاحصول نتیجه گفت: به منظور آگاهی بخشی شهروندان، ضمن پوشش تبلیغاتی و میدانی توسط شهرداری‌های ششگانه و ادارات، در کمیته فرعی سلامت، الزامات جهت ضدعفونی اماکن عمومی و حمل و نقل عمومی ، توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تشریح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، قاسم پور همچنین از حضور میدانی تیم ویژه‌ای به منظور رصد و پایش وضعیت داروخانه‌ها و نحوه توزیع صحیح اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده به مردم خبر داد و گفت: طی این مدت فرمانداری کرج کمبودهای بیمارستان‌های معین در بحث مبارزه با کرونا ویروس را نیز احصاء نموده و اقدامات لازم را جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم پیگیری کرده‌اند. 

قاسم پور گفت: بازدیدهای مکرر از سیستم مدیریت پسماند، تصفیه خانه‌ها، بوفه بیمارستان‌ها وسایر مراکز مجهز به بوفه، آشپرخانه‌ها، اورژانس‌ها ، رختشویخانه و بخش ویژه دیالیز و سایر بخش‌های بیمارستان شریعتی انجام شده است.

وی افزود: همچنین روند بازدیدها به صورت  مستمر از مراکز تهیه مواد غذایی و آموزش گندزدایی از ابزارآلات و تجهیزات  و گندزدایی پیوسته سطوح حمل و نقل عمومی و سرویس های ادارات و نیز در جریان انجام است. 

وی در ادامه آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم شهروندان به منظور پیشگیری از شیوع بیماری را نیز تشریح کرد و افزود: توزیع و نصب پوسترهای آموزشی درخصوص عدم عرضه آجیل و خشکبار و سایر مواد غذایی بصورت روباز، برپایی میزهای ارایه خدمت و آموزش در مراکز پرتردد شامل ؛ بازارهای روز و مراکز خرید و اکران‌های شهری، برپایی ایستگاه‌های آموزش عمومی توسط هلال احمر درنقاط مختلف شهرستان، میز ارایه خدمت آموزش پیشگیری از کرونا در شهرهای اقماری، تحویل و نصب پوسترهای آموزشی در نقاط پرتردد و آموزش از طریق نصب پوسترها در کلیه نانوایی‌ها را از جمله دیگر تدابیر فرهنگی در امر پیشگیری برشمرد.

وی همچنین آموزش و نظارت بر ضدعفونی سبدهای خرید در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای،غیرفعال کردن کلیه آب سردکن‌های عمومی، نصب استندهای آموزشی در راه آهن وایستگاه‌های مترو، برگزاری کلاس های آموزشی  پیشگیری از شیوع کرونا ویروس ویژه دهیاران را  در زمره اقدامات در پیشگیری از ابتلا به بیماری در شهرستان کرج عنوان کرد و افزود: آموزش چهره به چهره کارکنان صنایع و صنوف در مورد نحوه ی گندزدایی و ضدعفونی و محلول سازی نیز صورت گرفته است.

معاون استاندار در ادامه از غربالگری و ضدعفونی ندامتگاه قزلحصار خبر داد و گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری فرایند غربالگری زندانیان نیز انجام شده است.

معاون استاندار گفت: جمع آوری خودکارهای مشترک بانک‌ها و موسسات مالی و نظارت بر ضدعفونی سطوح، جمع آوری پرده‌های ورودی صنایع و صنوف به منظوری جلوگیری از تماس دست مشتریان، تعطیلی کلیه برنامه‌های هنری، سینمایی، کنسرت و اجتماعات عمومی،آموزش و گندزدایی کلیه دستگاه‌های عابربانک شهرستان نیز انجام شده است.

وی گندزدایی پیوسته سطوح پمپ های گاز و بنزین در شهرستان کرج، جلوگیری از فعالیت چایخانه‌ها و عرضه قلیان را نیز از دیگر اقدامات در امر پیشگیری اعلام کرد.

قاسم پور تعطیلی کلیه بازار روزهای شهرستان و جلوگیری از فعالیت آنها را نیز در زمره اقدامات مهم در امر پیشگیری برشمرد و گفت: ضدعفونی و پاکسازی اتوبوس‌های برون شهری ترمینال شهید کلانتری و بازدید از مجتمع‌های خدمات رفاهی  بین راهی و پمپ بنزین‌ها به صورت مرتب در جریان انجام است.

فرماندار کرج گفت: نظارت برگندزدایی و ضدعفونی اصولی و بهداشتی پنج دستگاه آمبولانس اختصاصی حمل اجساد متوفیان کرونایی آرامستان بهشت سکینه از دیگر موارد مهمی بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس امر پیشگیری انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر پیشگیری از جرم دادگستری کل استان کردستان ظهر یکشنبه در حاشیه نخستین دوره از کارگاه آموزش حقوقی مشاوران املاک کردستان در سال‌جاری اظهار کرد: به همت این معاونت و اتحادیه مشاورین املاک استان، نخستین دوره از کارگاه‌های آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در استان در سال جاری با ارائه سرفصل‌های مهم و کاربردی مرتبط با معاملات برای ۸۲ نفر از مشاوران املاک شهر سنندج توسط اساتید مجرب تدریس شد.

حسن اصلانی هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را ارتقا آگاهی‌های حقوقی، پیشگیری از تخلفات صنفی و کاهش ورودی پرونده به محاکم عنوان کرد و افزود: با توجه به نقش مشاوران املاک در پیشگیری از کلاهبرداری، انتقال مال غیر، فروش و پیش‌فروش ملک واحد به چند نفر و غیره این افراد باید دانش حقوقی لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این دوره‌های آموزشی سرفصل‌هایی چون تعریف سند، انواع آن، آثار سند رسمی، شرایط صحت قرارداد، شناخت اموال منقول و غیرمنقول، وظایف دفاتر ثبت اسناد و املاک، نحوه تنظیم قرارداد و شروط معامله، آشنایی با جرم جعل و اسناد مجعول و راهکارهای پیشگیرانه جرایم مرتبط با اصناف تدریس می‌شود.

اصلانی افزود: این دوره آموزشی به مدت سه روز در محل سالن اجتماعات معاونت اجتماعی دادگستری استان برگزار و در پایان از شرکت‌کنندگان آزمون کتبی به عمل آمد که نهایتاً برای کسانی که نمره لازم را اخذ کنند پروانه تخصصی صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: مشاورانی که موفق به شرکت در این دوره‌ها نشوند و یا نمره قبولی اخذ ننمایند، برای آنها پروانه تخصصی صادر نمی‌شود و قانوناً کسانی که پروانه تخصصی نداشته باشند پروانه کسب آنها غیرفعال می‌شود.

کد خبر 6091094

دیگر خبرها

  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد