Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل هنرهای نمایشی در پیام هایی جداگانه درگذشت گلزار محمدی، هنرمند تئاتر عروسکی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی برای درگذشت گلزار محمدی نوشته است: افسوس گلزار محمدی، هنرمند جوان که سرشار از شور زندگی بود و باور داشت هنر، زندگی را زیبا و شایسته زیستن می کند و بهار درپیش است و فرصت ها در راه، از میان ما رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلزار محمدی، دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران می خواست به یاری هنرمندان با جان بخشی به عروسک ها روزگار را برای مردم عزیز ایران زیباتر سازد و برای ساختن شور این زندگی خیال انگیز امیدوارانه و مجدانه کوشید.

درگذشت این هنرمند گرامی را به خانواده عزیزش و هنرمندان تئاتر تسلیت می گویم، روحش شاد و یادش گرامی.

*تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی در پی درگذشت گلزار محمدی

شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت گلزار محمدی هنرمند دنیای تئاتر عروسکی و دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک را تسلیت گفت.

در پیام شهرام کرمی چنین آمده است: «خبر کوتاه است و اتفاق جانکاه و شاید بیش از هر چیز، از آن رو شوکه‌کننده که گلزار محمدی علی‌رغم ابتلا به بیماری‌ای جان‌کاه، چنان سرشار از شور زندگی بود که نمی‌توانیم باور کنیم برگزاری جشنواره‌ای که دبیری‌اش را بر عهده داشت، ندید و رفت.

گلزار محمدی پیش از برگزاری جشنواره‌ای درگذشت که متن فراخوانش را امیدوارانه تنظیم و مدیران بخش‌های نه‌گانه‌اش را شورمندانه انتخاب کرد. دریغ و افسوس که دستان مرگ فعل گزاره «هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک از ۱۰ تا ۱۸ مردادماه ۱۳۹۹ به دبیری گلزار محمدی...» را پاک و جمله را ناتمام کرد.  

کارگردانی و عروسک‌سازی نمایش‌های متعدد و ریاست انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر از سال ۹۶ تاکنون، عبارت‌های دیگری‌ست که با اندیشیدن به این هنرمند به ذهن می‌آید. عبارت‌هایی که با میل شورانگیز او به ادامه حیات و به تعویق افکندن کوچ ناگزیر به جهان دیگر تا حد امکان، پیوند می‌خورد. 

درگذشت گلزار محمدی، هنرمند عرصه تئاتر عروسکی  و دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک را به خانواده‌اش، دوستان و دوستداران و علاقه‌مندانش، به عروسک‌هایش و به بازماندگانش تسلیت می‌گویم.» گلزار محمدی ساعت سه بامداد یکشنبه ۱۸ اسفند در پی عوارض ناشی از بیماری سرطان در خانه پدری در سنندج درگذشت.

*میزبانی ملبورن از آقای هیچکس

احسان بیات فر از اجرای نمایش «آقای هیچکس» در ملبورن استرالیا خبر داد. احسان بیات فر قرار است اولین اجرای خود را با نام «آقای هیچکس ‎یا چگونه تئاتر می تواند تصمیمات شما را در 30 دقیقه تغییر دهد!» که خود به نگارش درآورده است را در شهر ملبورن استرالیا روی صحنه ببرد. این نمایش کاری از گروه تئاتر «اندیشه یکم» است که بیات فر تنها بازیگر این اثر نمایشی محسوب می‌شود.

بنا بر این گزارش، «آقای هیچکس» بر اساس بازی هایی از مارسل مارسو، افشین هاشمی، علیرضا ناصحی، گرگ گلدستون، سموئل آویتال، جف هویل و با نگاهی به نمایش «مایم و پاگانی‌نی» کاری از علیرضا ناصحی، الهام گرفته شده است که در خلاصه داستان این نمایش آمده: ‎«نمایشی بی کلام که به سرگشتگی انسان معاصر می‌پردازد و مانند الگوی جهانی که در آن زیست می‌کنیم دست به نابودی خود می‌زند، با دست خود!»

احسان بیات فر متولد 1365 در تهران است و از فارغ التحصیلان آموزشگاه سمندریان و آزاد فیلم به حساب می‌آید که پیش از این به عنوان بازیگر، کارگردان، مدیر تولید و دستیار کارگردان در ایران مشغول به فعالیت بود که از جمله فعالیت های وی، می‌توان به نمایش‌های «شیرهای خان بابا سلطنه»، «مانوس»، «گربه ها و آقاها»، «خرده ریز»، «مجلس ترحیم برای یک اعدامی»، «نفرین طبقه گرسنه»، «پروانگی، آوارگی، ویرانگی»، «خواب آلودگی»، «سوگ کاظم اشتری»، «داستان هایی از بارش مهر و مرگ»، «جوهر گوگرد»، «بازرس هاند واقعی»، «پرواز به تاریکی»، «سعادت لرزان» و... اشاره کرد.

همچنین پوستر این نمایش را ایمان بیات فر طراحی کرده است و روابط عمومی آن به عهده ایلیا شمس است.

نمایش «آقای هیچکس ‎یا چگونه تئاتر می تواند تصمیمات شما را در 30 دقیقه تغییر دهد!» 14 مارچ (24 اسفند) ساعت 7 شب در سالن میت مارکت ملبورن روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسینی کرمی هجدهمین جشنواره بین المللی درگذشت گلزار محمدی هنرهای نمایشی تئاتر عروسکی عروسکی تهران آقای هیچکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور پیامی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق شهرستان جوانرود را تسلیت گفت.
 
در متن این پیام آمده است:

إنّالله و إنّاالیه راجعون
 
رحلت عالم فاضل و روحانی با اخلاص مرحوم مغفور حاج ماموستا ملا احمد فخری رضوان الله تعالی علیه، موجب تألم و تأثر شد.

آن عالم انقلابی و از علمای بنام اهل سنت استان کرمانشاه، عمر خود را در راه خدمت به اسلام و آرمان های انقلاب و تقریب و وحدت بین امت اسلام سپری نمود و در طول بیش از چهل سال مجاهدت در سنگر امامت جمعه جوانرود منشأ خدمات بسیاری برای مردم منطقه بودند.
 
اینجانب درگذشت آن روحانی بزرگوار را به خانواده محترم معزا، جامعه اهل سنت استان کرمانشاه به ویژه مردم شریف جوانرود و تمامی شاگردان و دوستداران ایشان تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت واسعه و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت می نمایم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی