Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@07:59:41 GMT

مساحت ملک بر هزینه شارژ تاثیر دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۴۶۵۱

مساحت ملک بر هزینه شارژ تاثیر دارد؟

اکثر افراد تصور می‌کنند که پرداخت هزینه‌های ساختمان با توجه به تعداد اعضای هر خانواده که در یک واحد آپارتمانی سکونت دارند محاسبه می‌شود. اما باید در نظر داشت که ملاک محاسبه شارژ این گونه نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ یکی از موضوعات مشترک در هر مجتمع، پرداخت ماهانه شارژ هر واحد آپارتمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی این سؤال مطرح می‌شود که آیا مساحت ملک بر هزینه شارژ تاثیر دارد؟ در مجله دلتا با توجه به قانون تملک آپارتمان‌ها در خصوص تاثیر مساحت در پرداخت شارژ ساختمان توضیح داده شده است.

 

مطالبه حق شارژ آپارتمان

بر خلاف آنچه اکثر جامعه تصور می‌کنند که ملاک پرداخت هزینه‌های ساختمان با توجه به تعداد اعضای هر خانواری که در آن واحد آپارتمانی سکونت دارند محاسبه می‌شود، باید بیان داشت که در واقع متراژ هر واحد آپارتمانی در پرداخت هزینه شارژ موثر است. طبق قانون تملک آپارتمان‌ها، هزینه‌های مشترک که ارتباط با مساحت زیربنای واحد مالک دارند مانند هزینه آب، ایزوگام یا آسفالت پشت بام و …. متناسبت با مساحت واحد مذکور، حق شارژ محاسبه و تعیین شود. ولی درخصوص سایر مخارجی که ارتباطی با میزان مساحت زیر بنا ندارد، مانند هزینه‌های مربوط به نگهبانی یا سرایداری یا تاسیسات ساختمان، حق شارژ باید به طور مساوی بین مالکان تقسیم شود. شایان ذکر است محاسبه و تعیین شارژ بر عهده مدیریت ساختمان است.

تاثیر مساحت در پرداخت شارژ

هر چه متراژ واحد آپارتمان مالک بیشتر باشد، سهم ایشان در هزینه‌های قسمت‌های مشترک افزایش پیدا می‌کند. ضمناً در صورتی که بخش‌هایی از ساختمان وجود داشته که فقط بین چند مالک مشترک است، لزومی به پرداخت هزینه‌های این قسمت مشترک توسط همه ساکنان نیست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هزینه شارژ واحد آپارتمان پرداخت هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۴۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس

 رییس صندوق امداد ولایت فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس گفت: صندوق امداد ولایت پارسال ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شانزده هزار خانواده نیازمند استان پرداخت کرد.
صالحی با بیان این که تسهیلات در زمینه‌های ازدواج، کمک هزینه خرید مسکن، کمک هزینه اجاره مسکن، درمان و جهیزیه پرداخت شده است افزود: قرار است امسال با همیاری خیران، میزان تسهیلات افزایش یابد.
وی ادامه داد: صندوق امداد ولایت در قالب بانکداری اسلامی فعالیت می‌کند و تسهیلات پرداخت شده بدون سود و با بازپرداخت ۶۰ ماهه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری