Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید جهانی ۴.۱ میلیارد تن سیمان در سال ۲۰۱۹، ۵ پیشنهاد صندوق بین‌المللی پول برای مدیریت ضربه کرونا، بخشودگی اجاره ۲‌ماه از املاک بنیادمستضعفان به علت کرونا، اعلام آمادگی شبکه بانکی برای تعویق پرداخت تسهیلات برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه ۱۸ اسفند ماه شبستان به شرح زیر است:

تولید جهانی ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ میلیارد تن سیمان در سال ۲۰۱۹ میلادی/ ایران هفتمین تولیدکننده سیمان جهان

تولید جهانی سیمان با رشد جزئی از 4 میلیارد و 50 میلیون تن در سال 2018 میلادی به 4 میلیارد و 100میلیون تن در سال 2019 میلادی افزایش یافت. این سازمان طی گزارشی برترین تولیدکنندگان سیمان جهان در سال گذشته میلادی را اعلام کرد که چین در جایگاه نخست و ایران در رتبه هفتم جای گرفت.

چین کماکان در صدر تولیدکنندگان سیمان جهان

تولید سیمان چین طی سال 2019 میلادی بدون تغییر نسبت به سال پیش از آن 2 میلیارد و 200 میلیون تن به ثبت رسید. بدین ترتیب همچنان در رتبه نخست تولید این محصول در جهان باقی ماند. پس از آن، هند با فاصله بسیار نسبت به چین، با تولید320 میلیون تن سیمان(رشد 20 میلیون تنی نسبت به سال 2018 میلادی) همچنان به عنوان دومین کشور تولیدکننده این محصول در جهان ثبت شد.

سومین کشور برتر تولید کننده سیمان جهان در سال 2019 میلادی ویتنام بود که 95 میلیون از مجموع تولید جهانی را به خود اختصاص داد. این در حالی است که میزان تولید سال 2018 میلادی این کشور 90 میلیون و 200 هزار تن بوده است. طی سال 2019 میلادی ، ایالات متحده آمریکا با تولید 89 میلیون تن سیمان درتبه چهارم جهان ایستاد.

همچنین مصر با تولید 76 میلیون تن و اندونزی با تولید 74 میلیون تن سیمان با وجودکاهش میزان تولید نسبت به سال 2018 به ترتیب در جایگاه های پنجم و ششم تولید این محصول در سال گذشته میلادی قرار گرفتند. رقم تولید سیمان در مصر 81 میلیون و 200 هزار تن و در اندونزی 75 میلیون و 200هزار تن طی سال 2018 میلادی ثبت شده است.

 

۵ پیشنهاد صندوق بین‌المللی پول برای مدیریت ضربه کرونا به اقتصاد

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی با عنوان « صندوق بین‌المللی پول چگونه می‌تواند در مدیریت اثرات اقتصادی ویروس کرونا به کشورها کمک کند؟ »، به بررسی پیشنهادات ۵ گانه این صندوق پرداخته است.

تامین مالی اضطراری

اعطای تسهیلات اعتباری فوری و استفاده از سایر ابزارهای تامین مالی فوری جز روش‌های تامین مالی سریع هستند. این تسهیلات می‌تواند خیلی سریع پرداخت شود تا به کشورهای عضو جهت اتخاذ سیاست‌ها و انجام اقداماتی برای رسیدگی به شرایط اضطراری مانند شیوع ویروس کرونا کمک کند. در سال ۲۰۱۶، صندوق بین‌المللی پول از ابزارهای تامین مالی سریع برای کمک به کشور اکوادور بعد از تجربه یکی از بزرگترین زمین لرزهاهای جهان استفاده کرد.

مهار فاجعه و بازگرداندن اعتماد

صندوق بین‌المللی پول قادر است کمک هزینه‌هایی را برای تسویه بدهی کشورهای فقیر و آسیب پذیر جهت مدیریت فاجعه و آسیب وارده بر سلامت عمومی ارائه کند.

افزایش برنامه‌های وام‌دهی موجود

صندوق بین‌المللی پول می‌تواند محدود برنامه‌های فعلی خود را برای برآورده ساختن نیازهای فوری و جدید ناشی از ویروس کرونا، گسترش دهد. صندوق بین‌المللی پول نخستین موسسه مالی بین المللی بود که در سال ۲۰۱۴ برای کشورهای گینه، لیبریا و سیرالئون بودجه مازادی را جهت مبارزه با شیوع ابولا تامین کرد.

 

بخشودگی اجاره ۲‌ماه از املاک بنیادمستضعفان به علت کرونا

سید پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان در حساب کاربری خود نوشت: کرونا نه تنها سلامت، بلکه بعضی کسب و کارها را از رونق انداخت و در روز مبارک میلاد مولا علی(ع)، بنیاد مستضعفان از ۲ ماه اجاره بهای املاک تجاری خود (اسفند و فروردین) در کل کشور به عنوان همراهی و ملاحظه کسبه صرف‌نظر می‌کند.

 

ایمیدرو بدهی دوره هشت ساله خود با دولت را تسویه کرد

«خداداد غریب‌پور» در نشست شورای معاونان این سازمان  گفت: با وجود همه مطالباتی که از دولت داشتیم، پرداخت بدهی (سود سهم دولت) مربوط به سال های ۸۹ تا ۹۷ پرداخت شد که این عملکرد تاکنون در مجموعه ایمیدرو بی سابقه بوده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت یادآور شد: ایمیدرو همواره بابت واگذاری سهام شرکت های ذیل اصل ۴۴ قانون اساسی، از دولت طلب داشته با این حال در سال جاری،‌ اقدام به پرداخت بدهی دوره ۸ ساله کرد.

وی افزود: علاوه بر این، ایمیدرو مالیات عملکرد سنوات پیشین که تعیین تکلیف شده اند را نیز پرداخت کرده است.

غریب‌پور مجموع پرداختی های دیون دولتی توسط ایمیدرو را بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پرداختی ها مواردی از جمله مالیات معوق و بدهی سود سهم دولت و حقوق دولتی معادن را در بر می گیرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: این سازمان تاکنون چنین حجمی از بدهی ها را پرداخت نکرده بود آن هم در شرایطی که بابت واگذاری های پیشین از سازمان خصوصی سازی و دولت طلب دارد.

 

همه پروازهای اروپایی هواپیمایی هما تعلیق شد

با توجه به محدودیت هایی که به دلایل نامعلوم از سوی اروپا بر پروازهای "هما" اعمال شده، همه پروازهای هواپیمایی ایران به مقصدهای اروپایی تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمد.


بر اساس اطلاعیه هما، رایزنی برای رفع تعلیق و برقراری مجدد پروازها به مقاصد اروپایی از سوی این شرکت در حال انجام است.


مسافران نیز می توانند برای استرداد بلیت خود با شماره تلفن ۴۶۶۲۱۸۸۸ تماس بگیرند یا به دفاتر فروش "هما" و  دفاتر خدمات مسافرتی مراجعه کنند.


پیش از این، پروازهای هواپیمایی هما به بیش از ٦ کشور در منطقه نیز تعلیق شده بود که شیوع ویروس کرونا از جمله دلایل آن ذکر شده است.

 

پرداخت همه هزینه‌های استرداد بلیت قطار

شرکت رجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: برای پرداخت هزینه استرداد بلیت قطارهای رجا، تفاوتی در نحوه خرید بلیتبه روش های مختلف اعم از وب سرویس ها و اپلیکیش‌ها (علی بابا، مستر بلیت، سامتیک، آپ، قاصدک ۲۴)، نمایندگی های فروش و تلفنی از طریق سامانه ۱۵۳۹ وجود ندارد.  

بر اساس این اطلاعیهف مسافرانی که اقدام به استرداد بلیت های خود از طریق وب سرویس ها و اپلیکیشن ها، به صورت غیرحضوری می کنند، نگرانی برای پرداخت هزینه مربوطه نداشته باشند.

افرادی هم که از ایستگاه های راه آهن اقدام به خریداری بلیت قطارهای رجا کرده اند، می توانند با مراجعه به ایستگاه ها، بلیت هایشان را استرداد کرده و وجه خود را دریافت کنند.

لازم به ذکر است، هموطنانی که تا قبل از سوم اسفند ۱۳۹۸ اقدام به خریداری بلیت قطارهای این شرکت کرده اند یا قطارهایشان کنسل شده است، مبلغ بلیت هایشان بدون کسر هزینه، پرداخت می شود و تا ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ وقت دارند تا بلیت هایشان را استرداد کنند.  

البته برای استرداد بلیت ها، داشتن بلیت یا شماره سریال بلیت و نیز نام و نام خانوادگی افرادی که بلیت به نامشان صادر شده همراه با کارت شناسایی معتبر ضروری است.

 

اعلام آمادگی شبکه بانکی برای تعویق پرداخت تسهیلات

محمدرضا حسین‌زاده، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کوروش پرویزیان؛ رئیس کانون بانک‌های خصوصی از آمادگی شبکه بانکی برای اجرای این مصوبه خبر دادند.

پیرو ابلاغ بانک مرکزی در مورد مصوبه شورای پول و اعتبار برای جبران ضرر و زیان برخی کسب و کارها ناشی از شیوع ویروس کرونا، بانک‌ها و موسسات اعتباری نسبت به تعویق پرداخت تسهیلات صاحبان کسب و کارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا که مصادیق آن فردا از طریق کمیته منتخب دولت اعلام می‌شود و نیز وام‌های قرض‌الحسنه کلیه اشخاص در اسفند ۹۸ و دوماهه اول سال ۹۹ اقدام می‌کنند.

 قابل ذکر است بانک مرکزی مصوبه شورای پول و اعتبار را در این خصوص، پنج،شنبه گذشته به بانک‌ها ابلاغ کرده است.

 

ثبت نام مسکن ملی در ۱۷ استان فردا آغاز می‌شود

وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مرحله دوم ثبت‌نام طرح ملی مسکن در ۱۷ استان از ساعت ۱۰ صبح فردا آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند ادامه دارد. اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به شرح زیر است؛ متقاضیان گروه دوم ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی در شهرهای دارای ظرفیت ثبت‌نام در استان‌های (ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، یزد، لرستان، هرمزگان، همدان، مازندران، گیلان و گلستان) می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۹ اسفند تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن (به آدرس tem.mrud.ir) نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

متقاضیان ثبت‌نام در مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن می‌توانند در ظرف زمانی فوق با مراجعه به سامانه بدون محدودیت در ظرفیت، ثبت‌نام کنند. پس از اتمام زمان ثبت‌نام و پایان پالایش متقاضیان بر اساس شرایط استفاده از طرح، متقاضیان نهائی با لحاظ شاخص‌هایی همچون تعداد افراد تحت تکفل، سن سرپرست خانوار، مدت زمان ازدواج و... اولویت‌بندی و انتخاب می‌شوند.
 

افرادی که در مرحله اول، ثبت‌نام نموده و به‌عنوان متقاضی اولیه پیامک احراز شرایط را دریافت کرده‌اند چنانچه در بازه زمانی اعلام‌شده، انصراف خود را در سامانه ثبت کرده باشند، می‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند.   متقاضیانی که نسبت به عدم احراز شرایط در مرحله اول ثبت‌نام اعتراض کردند، چنانچه حائز شرایط تشخیص داده شوند، نیازی به ثبت‌نام مجدد نداشته و در فرایند قبلی ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن قرار می‌گیرند.  

در شهرهایی که در مرحله اول و دوم ثبت‌نام قرار نداشته‌اند، در صورت تأمین زمین در مراحل بعدی در این شهرها نیز ثبت‌نام انجام می‌شود./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار آمادگی شبکه بانکی تعویق پرداخت تسهیلات صندوق بین المللی پول شیوع ویروس کرونا طرح اقدام ملی سال 2018 میلادی سال 2019 میلادی استرداد بلیت تولید جهانی تامین مالی سیمان جهان میلیون تن ملی مسکن تن سیمان بانک ها ثبت نام بلیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟

تین نیوز

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستأجران را تشریح کرد و گفت: لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها با همکاری وزارت راه و کمیسیون عمران مجلس تدوین شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، از ممنوعیت خرید و فروش نهضت ملی مسکن تا زمان نصب کنتور خبر داد و جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستأجران را تشریح کرد.

ابوالفضل نوروزی با یادآوری این که لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها با همکاری وزارت راه و کمیسیون عمران مجلس تدوین شده است، اظهار کرد: ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل به قانون بخشی از مشکلات در بازار اجاره، زمین و مسکن رفع کرده و به تسهیل گری در بخش اجاره می پردازد.

وی توضیح داد: این لایحه بر تقویت بازار اجاره از طریق ارائه مشوق به موجران، استفاده از ظرفیت شهرداری ها برای شناسایی خانه های خالی و هزینه این بخش از مالیات برای احیای بافت های فرسوده شهری و ساخت خانه های ارزان قیمت برای اشخاص بی بضاعت، الزام تمامی دستگاه های اجرایی برای ارائه رایگان اطلاعات موردنیاز در سامانه ملی املاک و اسکان و پیش بینی ضمانت های اجرایی برای عدم درج اطلاعات در سامانه و خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان تاکید دارد.

نوروزی ادامه داد: تقویت سامانه ملی املاک و اسکان برای شناسایی خانه های خالی، تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان و درج معاملات در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و ضمانت اجرایی برای ثبت قراردادها و ارائه راهکارهایی برای الزام آور شدن این راهکارها از دیگر مواردی است که در این لایحه به آن توجه جدی شده است. بر اساس بندهایی از این طرح، تمامی قراردادها اعم از اجاره و خریدوفروش باید در سامانه ثبت شوند و با اخذ کد رهگیری امکان ارزیابی آنچه در بازار مسکن می گذرد وجود دارد.

وی افزود: با تصویب و ابلاغ لایحه مذکور در استان هایی که نرخ تورم عمومی سالانه بیش از ۳۰ درصد باشد شورای عالی مسکن مکلف است تا نسبت به تعیین سقف حداکثر افزایش اجاره بها به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم عمومی سالانه اقدام کند. حمایت از مستأجران از طریق پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و افزایش آن در سال جدید با توجه به تورم و همچنین نظارت بر پرداخت تسهیلات توسط بانک های عامل بخش دیگری از این طرح به شمار می رود.

نوروزی تسهیل در فرآیند خرید و فروش و کاهش هزینه های مبادله در بازار مسکن را از دیگر ویژگی های این طرح عنوان کرد و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است ظرف ۶ ماه بعد از لازم الاجرا شدن این قانون، دسترسی های برخط برای استعلامات ثبتی و ثبت هرگونه سند رسمی را از طریق مرکز مبادله اطلاعات برای سامانه املاک و اسکان و سامانه املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی به صورت تمام الکترونیک و شبانه روزی فراهم کند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: اخذ عوارض از اراضی بلااستفاده و نحوه هزینه کرد این عوارض بخش دیگری از موارد مورد تاکید در این طرح است. همچنین برای کاهش التهابات مسکن و برای جلوگیری از معاملات سفته بازی واحدهای در حال احداث تا قبل از تحویل واحد مسکونی یا نصب کنتور و گواهی پایان کار ساختمان، امکان نقل و انتقال واحدهای نهضت ملی مسکن به هر شیوه ای وجود ندارد و ممنوع است و محاکم و ادارات پذیرفته شده نیست.

نوروزی ابراز امیدواری کرد تا با تصویب لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها و ابلاغ آن، بخشی از موانع موجود در اجرا قانون جهش تولید مسکن و بازار مسکن و اجاره بها برطرف شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • خبر خوش برای مستاجران
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود