Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از اقشار ضعیف و کم‌درآمد برای تأمین هزینه‌های روزمره خود به‌اجبار در سطح شهر هستند و بسیاری نیز در ایام نزدیک به عید نوروز اقدام به دست‌فروشی می‌کنند که نیازمند بسته‌های حمایت از سوی دولت برای جلوگیری از تردد مردم و شیوع این ویروس است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، اجتماع مردم در سطح شهر و اماکن مختلف یکی از عوامل اصلی در انتشار و گسترش ویروس کرونا می‌باشد و متأسفانه همه‌روزه شاهد حضور بسیاری از شهروندان و دست‌فروشان در سطح شهر تالش و بسیاری از شهرهای گیلان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در شرایط سخت اقتصادی و در ایام نزدیک به عید نوروز همه‌ساله شاهد حضور دست‌فروشان در حاشیه خیابان جهت فروش اقلام و کالاهای خود هستیم.

باوجود تأکیدات فراوان اما همچنان برخی دست‌فروشان در سطح شهر اقدام به فروشی می‌کنند که ناشی از فشار اقتصادی بر دوش آنان است که انتظار می‌رود دولت با بسته‌های حمایتی برای این اقشار مانع از حضور آنان در سطح شهر شود.

این موضوع تنها مختص دست‌فروشان نیست و بسیاری از کارگران روزمزد نیز برای تأمین معاش زندگی خود همه‌روزه در سطح شهر حضور دارند که احتمال آلوده شدن به ویروس کرونا برای این افراد بسیار بالاست. 

متأسفانه هنوز ماسک و دستکش و الکل به‌اندازه کافی در داروخانه‌ها یافت نمی‌شود و گلایه‌های مردمی را در پی دارد.

هرچند گروهای مختلف مردمی اقدام به توزیع و تهیه ماسک می‌کنند، اما قطعاً این مقدار ماسک با توجه به جو روانی حاکم بر جامعه و اصرار همه مردم برای استفاده از ماسک کافی نیست.

در این میان در گوشه و کنار شهر مشاهده می‌شود برخی افراد در حاشیه خیابان اقدام به فروش ماسک و دستکش می‌کنند که مورد اعتراض برخی شهروندان قرارگرفته است، اما در شرایطی که برخی افراد سودجو از شرایط به وجود آمده سوءاستفاده می‌کنند ولی بسیاری از دلسوزان و خیرین اقدام به تهیه و خرید ماسک و توزیع رایگان آن در بین مردم می‌کنند.

فروشگاه برادران ایمانی یکی از محل‌های توزیع ماسک رایگان در سطح شهر تالش می‌باشد، این دو برادر که مغازه پارچه‌فروشی دارند اقدام به دوخت ماسک و توزیع رایگان آن در بین مردم می‌کنند.

همچنین گروه خیرین بازار تالش و حومه با همراهی خبرنگار فارس در تالش اقدام به توزیع ۱۰۰۰ عدد ماسک در بین مردم این شهرکردند.

خبرنگار ما در تالش گزارشی از مشکلات مردمی و همچنین حضور و ترددهای غیرضروری مردم در سطح شهر تهیه‌کرده است.

در تهیه این گزارش که یکی از مأمورین بهداشت محیط نیز ما را همراهی می‌کرد به سطح شهر رفته و گفت‌وگویی با دست‌فروشان، عابرین، کارمندان بانک و برخی بازاریان در زمینه رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در سطح شهر و استفاده از ماسک و دستکش گفتگویی داشتیم.

مأمور بهداشت محیط نیز تذکرات و راهنمایی لازم در زمینه رعایت اصول بهداشتی را به این افراد متذکر شد.

 

 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: نوروز دولت ویروس بهداشت محیط دست فروشان سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد

قدس آنلاین: سخنگوی دولت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

سخنگوی دولت در ادامه بیان کرد:  شش‌ماه از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریا می‌گذرد و قرار شده بود دولت برنامه‌ی اجرایی آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان‌بندی‌شده در دولت به تصویب رسیده است. سازوکار اجرا و وظایف هر دستگاه مشخص شده و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

بهادری‌جهرمی  اظهار داشت: آیین‌نامه‌ای با پیشنهاد وزارت کار در راستای اجرایی‌سازی یکی از سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی برای ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان به تصویب رسید. با این مصوبه هماهنگی، کارآمدی و انسجام در خدمت‌رسانی‌های حمایتی جوامع تحت پوشش نهادهای حمایتی را خواهیم داشت.

وی درباره برنامه دولت برای کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: با تصویب هیئت دولت، فعلاً مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به‌صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار خواهد گرفت تا در سطح استان هزینه شود؛ البته خسارات بیشتری رخ داده و پس از برآورد نهایی، کمک‌ها مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • اعطای بسته حمایتی یک میلیارد تومانی به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور
  • اعطای بسته حمایتی معاونت علمی به یکصد استاد منتخب
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • حداقل حقوق بازنشستگان 35 درصد افزایش یافت
  • معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند
  • اجتماع حمایتی جمعی از مردم لنگرود برای اجرای طرح نور پلیس
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟