Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@16:15:55 GMT

قاتل در خوزستان پس از 9 سال اعدام نشد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۵۱۲۸

قاتل در خوزستان پس از 9 سال اعدام نشد

حوادث رکنا : جلب رضایت خانواده مقتول در خوزستان موجب اعدام نشدن یک قاتل شد.

به گزارش رکنا ، رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: اعضاء شورای حل اختلاف دزفول و شوش با همکاری یکدیگر توانستند زندانی محکوم به قصاص را پس از ۹ سال با جلب رضایت خانواده مقتول وی را از قصاص نجات دهند.

عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان درباره عفو و بخشش زندانی محکوم به قصاص پس از ۹ سال گفت: در سال ۱۳۹۰ درگیری و نزاع بین دو نفر در روستایی از توابع شهرستان شوش اتفاق افتاد که منجر به قتل یکی از دو طرف درگیر می شود و پس از این حادثه بین خانوار آنان اختلافات شدیدی رخ می دهد و همچنین باعث خسارات و مشکلات عدیده ایی بین این دو خانوار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با دستور و هماهنگی روسای دادگستری شهرستانهای دزفول و شوش و تشکیل کارگروه ، با پیگیریها صورت گرفته و ارجاع پرونده جهت صلح و سازش به شورای حل اختلاف دزفول و شوش ، خوشبختانه اعضاء شورای حل اختلاف این دو شهرستان بصورت مشترک با وساطت و همکاری و تأسی از مولی الموحدین حضرت امام علی (ع) پس از برگزاری چندین جلسه با حضور بزرگان ، روحانیون ،سران عشایر ،معتمدین،خیرین ، همیاران و نخبگان جامعه عشایری استان توانستند با جلب رضایت و عفو بخشش اولیاء دم ، زندانی محکوم به قصاص را پس از ۹ سال از چوبه دار نجات دهند و زندگی دوباره به او ببخشند.

زبیدی نیا در ادامه با اشاره به استفاده از ظرفیت بزرگان، نخبگان ، معتمدین و مصلحین منطقه جهت توسعه فرهنگ صلح و سازش در استان اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف خوزستان با استفاده از ظرفیت بزرگان، نخبگان ، معتمدین ، مصلحین ، روحانیون و سادات اکثر اختلافات بوجود آمده بین مردم استان را منتهی به صلح و سازش نموده و در کشور این استان با توجه به بافت عشایری ، در توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش از استانهای دیگر پیشتاز بوده است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: یارانه دلار کرونا کرونا در جهان قتل حادثه اخبار حوادث استفاده از ظرفیت اعدام خوزستان تلگرام درگیری حوادث دزفول اخبار خوزستان کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس فیلم بیمارستان ویروس عکس ایران بستری کرونا در ایران صلح و سازش حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام برومند رازیانی در دیدار با دبیر ستاد صبر کردستان اظهار کرد: صلح و سازش امری ارزشمند وخداپسندانه است که باید در جامعه رواج یابد.

وی افزود: اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با داشتن ظرفیت تشکل‌های مردمی می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ صلح قدم بردارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان فعالیت ۲۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان، وجود ۸۰۰ مداح اهل تسنن و تشیع، وجود بیش از ۸۰۰ هیات مذهبی در استان و وجود موسسات و خانه‌های قرآنی و فعالان عرصه قرآنی استان را ظرفیتی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان برشمرد.

وی اذعان کرد: با امضای تفاهمنامه این اداره‌کل با ستاد صبر استان می‌توان در راستای تقویت صلح و سازش در جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: باید گذشت و بخشایش در میان مردم جامعه تبدیل به یک فرهنگ شود.

کد خبر 6092632

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • قاتل فراری در دام پلیس آگاهی گیلانغرب
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • ببینید | این موشک ایرانی قاتل ناوهای هواپیمابر است