Web Analytics Made Easy - Statcounter

غفاری به تعطیلی مهدهای کودک به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هنوز از تهران دستورالعملی ابلاغ نشده مهدهای کودک تنها مجاز به دریافت شهریه ثابت هستند.

«ابراهیم غفاری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: به مهدهای کودک اعلام کردیم با توجه به اینکه دستورالعملی از تهران ابلاغ نشده است تنها اجازه دارند با توجه به تعطیلی مهدهای کودک شهریه ثابت را از خانواده ها دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان ادامه داد: دریافت وجه به منظور فوق برنامه، تغذیه و غیره از طریق مهدهای کودک از خانواده ها ممنوع است و دریافت وجه ثابت نیز به دلیل پرداخت حقوق پرسنل، اجاره و هزینه هایی مثل آب، برق و گاز است.

 

غفاری با بیان اینکه برای تصمیم گیری در خصوص شهریه مهدهای کودک باید منتظر باشیم دستورالعمل از تهران ارسال شود، گفت: اگر چنانچه مهدکودکی غیر از این عمل کرد و خانواده ها به ما اطلاع دهند با آنها برخورد خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه بیش از 250 مهدکودک زیر نظر بهزیستی در سطح استان فعالیت می کند، افزود: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مهدهای کودک ممکن است از تهران دستورالعملی برای این مهم صادر شود و آنگاه مهدهای کودک موظف هستند که بر اساس آن عمل کنند.

 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان تاکید کرد: به محض آنکه مسئله کرونا و شیوع این ویروس مطرح شد و ستاد مقابله با کرونا تصمیم به تعطیلی گرفت تمامی مهدهای کودک تعطیل شده است و هیچ موردی نیز گزارش نداشتیم که بر خلاف این دستورالعمل اقدام کرده باشند.

 

غفاری افزود: تمام مراکز روزانه معلولان در سطح استان که از صبح تا ساعت 14 بعدظهر از فعالیت داشتند به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و مراکز توانبخشی روزانه نیز بر اساس دستورالعملی که از سازمان بهزیستی ارائه شده تعطیل شدند.

 

وی با بیان اینکه مراکز 1480 ما که ارائه خدمات مشاوره است در سطح استان فعال هستند، افزود: مراکز مشاوره روزانه نیز به فعالیت خود ادامه می دهد.

 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان یادآور شد: از مردم انتظار داریم در این ایام به ویژه در مراکز شبانه روزی مثل سالمندان و معلولان با ما همکاری داشته باشند، برای جلوگیری از شیوع این ویروس به عیادت سالمندان و معلولان نروند و اگر می خواهند مساعدت داشته باشند این مساعدت ها به صورت نقدی باشد و در صورت مساعدت غیر نقدی نیز تمام احتیاط و جوانب بهداشتی و پیشگیری در آن رعایت شود.

 

غفاری افزود: برای کودکان کار برنامه ریزی شده و در حوزه کاهش آسیب آموزش لازم داده می شود و در صورتی که کودک بی خانمان باشد این کودکان را با تمامی جوانب  پذیرش می کنیم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مهدکودک غفاری بهزیستی مهدهای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه دراینستاگرام
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟