Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فرمانده سابق نیروی هوایی پاکستان و تحلیلگر ارشد امور امنیتی و هوافضا گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) توافق مستقلی است که توسط گروه پنج به علاوه یک به امضا رسید اما بدقولی قدرت های غربی در قبال این پیمان باعث ناامنی و گسترش قانون جنگل درجهان می شود. تاریخ انتشار: 14:49 - 18 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۳۶۳۲

به گزارش خبرگزاری میزان، کلیم سعادت بین اسفند ۱۳۸۱ تا اسفند ۱۳۸۴ به عنوان دهمین فرمانده نیروی هوایی پاکستان خدمت می کرد و پس از آن در پُست های مهمی در حیطه راهبرد امنیتی، سیاست گذاری درخصوص جنگ های الکترونیکی و برنامه های دفاع هوایی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که اکنون ریاست مرکز مطالعات امنیتی و هوافضا پاکستان (CASS) را برعهده دارد، روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد گفت: برجام باید حفظ شود، این توافقی بود که به صورت مستقل از جانب ایران و سایر قدرت های جهان اتخاذ شد و هرگونه برگشت به عقب پیامدهای جدی را به دنبال خواهد داشت.

کلیم سعادت تاکید کرد: سیستم نظم جهانی مبتنی بر قانون است و اگر قرار باشد توافق های جمعی از بین برود به ویژه قدرت ها بخواهند از برجام کناره گیری کنند، قانون جنگل در جهان رواج پیدا می کند.

وی با اشاره تلویحی به تصمیم یکجانبه آمریکا برای خروج و توافق هسته ای، در واکنش به وضع تحریم های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ما نیازمند صلح هستیم و تنها راه برای صلح و امنیت این است که امنیت و منافع ملی دیگران نیز به رسمیت شناخته شود اما برخی ها فقط به دنبال منافع خود هستند.

فرمانده سابق نیروی هوایی پاکستان گفت: متاسفانه قدرت های بزرگ از قانون به رسمیت شناختن ملاحظات و نگرانی های سایر کشورها پیروی نکرده و فقط منافع و علائق خودشان را مهم می دانند.

وی افزود: پاکستان نیز سال های بسیاری تحت فشار همین قدرت ها بود، علی رغم که اینکه ما طی ۲۰ سال اخیر کارهای زیادی برای صلح و مبارزه با تروریسم انجام دادیم، اما آنان همچنان توقع بیشتری از ما دارند.

رئیس مرکز مطالعات امنیتی و هوافضا پاکستان درخصوص تحولات اخیر در منطقه و تلاش های اسلام آباد برای کمک به تنش زدایی در خاورمیانه گفت: من نیز به عنوان بخشی از مردم پاکستان معتقدم که گفت وگو میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی اجتناب ناپذیر است.

وی تاکید کرد: تداوم اختلافات میان تهران-ریاض به ضرر جهان اسلام است در حالی که نزدیکی میان این دو کشور قدرتمند اسلامی، در حقیقت جامعه اسلامی را قوی تر کرده و باعث خواهد شد تا شکاف از بین برود و منافع ملل مسلمان نیز تامین خواهد شد.

کلیم سعادت اظهار داشت: عدم تفرقه در جهان اسلام می تواند امت را به یک بلوک قدرتمند تبدیل کند و با روحیه وحدت و یکپارچگی قادر به حل مسائل مسلمانان از جمله کشمیر و فلسطین خواهیم بود.

فرمانده سابق نیروی هوایی پاکستان دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه فن آوری و بخش هوافضا را تحسین برانگیز دانست و گفت: به رغم تحریم های غرب و ممنوعیت خریداری تجهیزات و فن آوری از این کشورها، ایران پیشرفت چشمگیری داشته است.

 

بیشتر بخوانید: آیا توافق آمریکا با طالبان، صلح را برای افغانستان به ارمغان می آورد؟ توافق صلح میان آمریکا و طالبان امضا شد رهبر طالبان: خروج آمریکا از افغانستان پیروزی بسیار بزرگی است

وی اظهار داشت: خرید تجهیزات نظامی قبل از تحریم ها مانند هواپیماهای جنگی اف۱۴ و فانتوم از آمریکا و تامین قطعات و نوسازی آنان بعد از وضع تحریم ها کار بسیار مشکلی است اما ایرانی ها با اعتماد به نفس کامل اینگونه نیازها را با استفاده از ظرفیت های بومی و توانمندیهای داخلی تامین کردند.

/انتهای پیام/

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پاکستان اسلام آباد نیروی هوایی پاکستان تحریم ها قدرت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمید طیبی: در ازبکستان قدرت خود را به رخ فوتسال جهان خواهیم کشید

به گزارش قدس آنلاین، حمید طیبی افزود: مدیریت احسان اصولی، عضو هیئت رئیسه و مسئول کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست کاروان اعزامی توانست نظم بسیار خوبی در این سفر ایجاد کند تا بازیکنان با فراغ بال به فکر بازی‌ها باشند.

مدرس فدراسیون با اشاره به قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در جام ملت‌های آسیا ابراز کرد: به وحید شمسایی و دیگر اعضای کادر فنی، بازیکنان و به خصوص ابوالفضل کریمیان مدیر تیم و بهروز عظیمی و علی اکرمی به عنوان دو بازیکن ارزنده فوتسال خراسان این قهرمانی را تبریک می‌گویم. امید است با تداوم حضور و تلاش بی وقفه بتوانند در جام جهانی هم برای ایران اسلامی افتخار آفرینی کنند.

مسئول کمیته فوتسال هیئت فوتبال خراسان رضوی درباره وضعیت کاپیتان تیم ملی فوتسال کشورمان نیز گفت: متاسفانه حسین طیبی به خاطر مصدومیت جام ملت‌ها را از دست داد ولی با پیگیری تمرینات و روند درمان، به لطف خدا تا جام‌جهانی شرایط خود را پیدا خواهد کرد و در صورت صلاحدید کادر فنی در کنار دیگر بازیکنان در ازبسکتان حاضر خواهد بود.

وی با اشاره به در پیش بودن جام جهانی فوتسال تصریح کرد: موفقیت در جام جهانی نیازمند تدارکات قوی‌تری است و مطمئن هستم فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد. جامعه فوتسال کشور هم در کنار تیم ملی و کادر فنی آن خواهد بود و می‌توانیم قدرت خود را به رخ فوتسال جهان بکشیم.

حمید طیبی در پایان درباره تاریخ‌سازی تیم ملی افغانستان با کادر مشهدی‌اش گفت:  نکته مثبت دیگر جام ملت‌های فوتسال آسیا، موفقیت تیم ملی فوتسال افغانستان با سرمبیگری مجید مرتضایی و کادر مشهدی این تیم بود که جای خوشحالی و تبریک دارد و امیدوارم این تیم نیز در جام جهانی موفق باشد.

حمیدرضا خداشناس

دیگر خبرها

  • اسرائیل در گرداب
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • بدقولی دوباره پرسپولیس به گل‌محمدی
  • حمید طیبی: در ازبکستان قدرت خود را به رخ فوتسال جهان خواهیم کشید
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آزادیخواه
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا