Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،ناجی شهیب‌زاده مدیر جهاد کشاورزی آبادان روز یکشنبه گفت: چند دسته از ملخ‌های صحرایی(دریایی) صبح امروز در آسمان آبادان مشاهده شد که درصورت ریزش در زمین‌های کشاورزی آمادگی لازم برای مقابله و مهار آنها وجود دارد.

او افزود: با توجه به وزیدن باد جنوبی انتظار می‌رود ملخ‌ها از آسمان آبادان خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: چهار گروه پایش در مناطق مختلف شهرستان بخصوص نواحی مرزی برای مبارزه با این آفت زیان‌بار در مزارع کشاورزی آبادان آماده هستند.

محمد طاهری معاون عمرانی فرمانداری آبادان نیز از آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با ریزش احتمالی ملخ‌ها خبر داد و گفت: احتمال ریزش ملخ‌های در زمین‌های کشاورزی آبادان کم است.

او افزود: مکانی برای فرود و برخاست هواپیمای سمپاس در نظر گرفته شده و در صورت نیاز از آن کمک گرفته می‌شود.

معاون عمرانی فرمانداری آبادان ادامه داد: زمینی به طول یکهزار و۲۰۰ متر و عرض ۲۲ متر در نزدیکی مسیر جاده اروندکنار برای هواپیماهای سمپاش در نظر گرفته شده است.

بهمن ماه سال گذشته نخستین گله ملح صحرایی (دریایی) وارد شهرستان ساحلی هندیجان شد و به فاصله کوتاهی بخش هایی زیادی از استان خوزستان را درگیر خود کرد.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۲ میلیون تن محصولات کشاورزی، باغی، دامی و شیلاتی و عمل آوری بیش از ۱۲۴ نوع محصول، از نظر حجم تولیدات و تنوع محصولات رتبه نخست را در کشور دارد.

اهمیت بخش کشاورزی خوزستان به لحاظ تولیدات مهمی همچون گندم، شکر و ذرت در کشور به گونه ای است که بروز هرگونه آفت بیرونی، درونی یا حوادث غیرمترقبه ای همچون سیلاب بهار ۹۸، بر کل کشاورزی کشور اثرگذار است.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ملخ صحرایی جهادکشاورزی شهرستان آبادان محصولات کشاورزی کشاورزی آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمال صالح زاده با اعلام این خبر گفت:این محور در محدوده شهرستان شادگان به علت بارش شدید و افتادن ۱۶ دکل برق فشار قوی مسدود شده بود.

وی افزود:با تلاش عوامل امدادی و عملیاتی از جمله راهداری، پلیس راه، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان دکل‌های دچار حادثه جمع آوری و مسیر بازگشایی شد.

فرماندار شادگان اظهار کرد:هم اکنون تردد در محور بندر امام خمینی به آبادان برقرار و تردد در حال انجام است.

صالح زاده بیان کرد:همچنین برق منطقه که به علت افتادن دکل‌ها قطع شده بود برقرار و نیرو‌های عملیاتی در حال تعمیر دکل‌های دچار حادثه شده هستند.

دیگر خبرها

  • میزبانی خوزستان از ۲ بازی لیگ برتر فوتبال
  • حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان
  • باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم
  • صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد
  • صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول اداره خواهیم کرد
  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر