Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سیدهاشم صدر با اشاره به انتشار نامه‌ای در فضای مجازی مبنی بر ممنوعیت مصاحبه روسای بیمارستان‌ها و معاونان دانشگاه علوم پزشکی در خصوص بیماری کرونا در تاریخ ۱۳ بهمن اظهار کرد: در پی مصاحبه یکی از خبرگزاری‌ها با یکی از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی در تاریخ ۱۱ بهمن ماه و طرح سوالاتی در خصوص احتمال شیوع بیماری کرونا ویروس در استان، این مسئله از سوی استاندار قم در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مورد انتقاد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به وضعیت شیوع این بیماری در کشورهای دیگر، وزیر بهداشت نیز در جلسه‌ای که از طریق ویدئو کنفرانس با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی داشت بر این مسئله تاکید کرد که اطلاع رسانی به صورت هماهنگ و فقط از طریق وزارت بهداشت و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گیرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: در پی تاکیدات صورت گرفته از سوی وزیر بهداشت و همچنین استاندار قم، مقرر شد هر خبر و اطلاعی در خصوص این بیماری از سوی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گیرد و در همین راستا نامه‌ای تنظیم و به همه معاونان و روسای مراکز زیرپوشش اعلام شد که فقط رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجاز به اعلام نظر در موضوع بیماری کرونا است.

وی تاکید کرد: در متن نامه نیز قید شده است که دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تنها فردی در استان است که می تواند در خصوص کرونا ویروس با رسانه‌ها مصاحبه داشته باشد و در این نامه هیچ مسئله ای در خصوص شیوع بیماری کرونا و یا احتمال آن در تاریخ یاد شده ذکر نشده است.

صدر با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت این بیماری جلسات و پیش بینی های لازم در دستور کار قرار داشت تاکید کرد: همانگونه که پیش از این اعلام شده است نخستین موارد ابتلا به کرونا ویروس در قم در تاریخ ۳۰ بهمن ماه بر اساس آزمایشات ثابت شد و همان روز و تنها پس از یک ساعت دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم این موضوع را رسانه ای کرد.

وی یادآور شد: دکتر ریچارد برنان رئیس هیئت اعزامی سازمان جهانی بهداشت به جمهوری اسلامی ایران نیز در جلسه شب گذشته با استاندار قم اعلام کرد نخستین کیس ویروس کرونا در ایران ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) ثابت شد  و از همان دقایق اولیه، جمهوری اسلامی در راستای مقابله با شیوع این ویروس تلاش کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن تکذیب هرگونه شایعه مبنی بر اطلاع مسؤولان استان از شیوع بیماری در تاریخ ۱۳ بهمن تاکید کرد: امیدواریم رسانه ها در شرایطی که جامعه بیش از پیش به آرامش نیاز دارد نسبت به انعکاس واقعیات اهتمام بیشتری داشته باشند و امیدواریم با همدلی و رعایت مسائل بهداشتی هرچه سریعتر شاهد غلبه بر این بیماری باشیم.

کد خبر 490430 برچسب‌ها كرونا در ايران استان قم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان قم دانشگاه علوم پزشکی قم بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پیام این دوره از همایش ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، اهمیت و نقش محوری آزمایشگاه تشخیص پزشکی در بهداشت عمومی و مراقبت از بیمار و همچنین ارائه جدیدترین دستاوردها در شناخت ، تشخیص و پیشگیری بیماری ها از جمله سرطان ها – بیماریهای مادرزادی و بیماری های واگیر است.

این همایش با حضور مسئولان فدراسیون بین المللی شیمی بالینی و طب آزمایشگاهی (IFCC)، فدراسیون آسیا اقیانوسیه بیوشمی بالینی و طب آزمایشگاه (APFCB) و فدراسیون اروپایی طب آزمایشگاهی (EFLM) به همراه مراکز علمی و دانشگاهی کشور و با حضور مهمانان و سخنرانان و اساتید برتر جهانی برگزار شده است.

در کنار این همایش چهار روزه، نمایشگاه بزرگ امکانات و دستاوردهای آزمایشگاهی تشخیص پزشکی با همکاری وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی، آزمایشگاه های مرجع سلامت، پژوهشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و انجمن های علمی تخصصی کشور برگزار شده است.

در این همایش با رویکرد آزمایشگاه های تشخیص پزشکی آینده هوشمند، مبتنی بر شواهد و پاسخگو، جایگاه آزمایشگاه های پزشکی در سیاست گذاری سلامت، نقش هوش مصنوعی نسل جدید در ارتقای کیفیت و مدیریت آزمایشگاه های پزشکی، ملزومات توسعه پایدار نظام مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی و داده های بزرگ و همچنین آخرین دستاوردهای روز دنیا در زمینه های مختلف علوم آزمایشگاه پزشکی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • آغاز پیش‌تولید سریال «مستوره اردلان» در کردستان
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان